// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

سری Persona تاکنون نزدیک به ۷ میلیون نسخه فروش داشته است

سگا به تازگی اعلام کرده که سری بازی Persona فروشی نزدیک به ۷ میلیون نسخه داشته است.

با این که سری Persona جزو بازی‌های بسیار مهم و اساسی صنعت بازی‌سازی نبوده‌اند ولی با این حال طرفداران خاص و وفادار به خود را دارند. عرضه هر قسمت جدید در این سری نیز بر کیفیت آن بیش از قبل افزوده است و به راحتی می‌توان گفت که  Persona 4 (و نسخه ویتا آن که با نام Golden عرضه شده است) جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در بازار هستند. Persona 5 نیز در حال نزدیک شدن به زمان عرضه خود است و مطمئنا می‌تواند محبوبیت این سری را بیش از گذشته کند. حال به تازگی آمار دقیق فروش این سری اعلام شده است.

 سگا به تازگی اعلام کرده که این سری به طور دقیق ۶.۹ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته است. در مقام مقایسه با سایر سری بازی‌های منتشر شده از سوی Atlus مانند Megami Tensei و Etrian Odyssey  که هر کدام به طور دقیق بیش از  ۷.۲ و ۱.۵ میلیون نسخه فروش داشته‌اند یک آمار بسیار عالی برای Persona محسوب می‌شود زیرا سری بازی‌های Megami Tensei ده سال بیشتر در صنعت بازی‌ حضور داشته است.  

اگر بخواهیم نگاهی به آمار فروش سایر بازی‌های سگا داشته باشیم باید اعلام کنیم که سری سونیک در مجموع بیش از  ۳۵۰ میلیون نسخه فروش داشته که یک آمار خیره کننده محسوب می‌شود. خوشبختانه در سال آینده شاهد دو بازی در این سری خواهیم بود. Sonic Mania که کاملا به ریشه‌های خود وفادار بوده و در قالبی دو بعدی عرضه خواهد شد و دیگری یک بازی سه بعدی بوده که تاکنون نامی برای آن مشخص نشده است و به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

 Persona 5 به تازگی باری دیگر تاخیر خورده و در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد. Atlus به در خصوص این موضوع گفت:

  انتشار Persona 5 در ژاپن بسیار موفقیت آمیز بود به طوری که حتی از انتظارات کمپانی نیز بهتر عمل کرد. به عنوان ناشر این بازی ما به هواداران بهترین کیفیت ممکن را که از Persona 5 انتظار دارند بدهکار هستیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در طی جلسات پرسش و پاسخ به مشکلات بازی پی ببریم همچنین در حال انجام مراحل ضبط برخی از نقاط صداگذاری نشده بازی هستیم. ما دوست نداریم که Persona 5 را خراب کنیم و یک محصول ناقص را به دست گیمران برسانیم بنابراین تصمیم ما بر این است که زمان عرضه Persona 5 را برای مدتی دیگر به تاخیر بیاندازیم. 

قابل اشاره است که نسخه غربی بازی در زمان عرضه به مخاطبان اجازه انتخاب بین صداگذاری انگلیسی و ژاپنی را خواهد داد که مطمئنا این موضوع یک نکته خوشحال کننده برای طرفداران سرسخت سری Persona است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده