نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: کریتوس در برابر مسترچیف (برنده: کریتوس)

سیزدهمین مرحله از نبرد کاراکترها، با حضور دو تن از تاثیرگذارترین کاراکترهای تاریخ دنبال می‌شود. کریتوس خشمگین در برابر اسپارتان بی‌باک دنیای بازی‌ها، مسترچیف. کدام یک پیروز خواهند بود؟

در سیزدهمین مرحله از مسابقات بین کاراکترهای سایت زومجی، دو کاراکتری رو به روی هم قرار می‌گیرند که نه تنها محبوبیت آن‌ها بسیار بالاست، بلکه هر دو آن‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در رشد و محبوبیت کنسول‌های خود داشتند. اما یک نقطه مشترک بین این دو وجود دارد! هر دو آن‌ها اسپارتان هستند و همه در برابر قدرت بالای این دو سر تعظیم فرود می‌آورند؛ یکی با شمشیر و خالکوبی‌های منحصر به فردش و دیگری در زره و کلاه خود استوارش. کدام یک پیروز خواهند شد؟

برای شرکت در قرعه کشی به صفحه اصلی نبرد کاراکترها در زومجی مراجعه کنید.

Master Chief

اونا بهم حق انتخاب دادن. تا حالا اینو بهت گفته بودم؟ هر اسپارتانی رو که می‌خوام. منو به خوبی می‌شناسی. تحقیقاتم رو انجام دادم. تو رو دیدم که می‌تونی به سربازی که ما بهش نیاز داریم تبدیل بشی. مثل بقیه، تو قوی، سریع و شجاع بودی. یه رهبر واقعی. ولی تو چیزی داری که بقیه ندارن. چیزی که هیچ کسی به جز من ندیده... می‌تونی حدس بزنی اون چیه؟ شانس!

«Cortana»

تقریباً می‌توان با اطمینان گفت که غیر ممکن است شخصی به دنیای بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند باشد اما نام Master Chief، قهرمان بسیار محبوب و فراموش نشدنی سری هیلو را نشنیده باشد! سرباز کم‌حرف و وظیفه شناسی که از همان دوران کودکی تحت تعالیم شدید نظامی و آزمایش‌های هولناکی قرار گرفت و توانست ارزش‌های خود را به عنوان یک اسپارتان تمام عیار به فرماندهان ارتش UNSC ثابت کند. او در نهایت به رهبری لایق تبدیل شد و به کمک همراه همیشگی خود یعنی کورتانا توانست کهکشان را از نابودی کامل نجات دهد.

اولین حضور مسترچیف در بازی‌های ویدئویی به اولین نسخه از سری هیلو در سال ۲۰۰۱ بازمی‌گردد و از همان ابتدا به دلیل شخصیت پردازی کاریزماتیک و صداپیشگی فوق‌العاده خود توانست محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران بدست آورد. شهرت و محبوبیت مسترچیف به قدری زیاد شد که از او به عنوان تنها نماد دنیای ایکس‌باکس یاد می‌شود.

در سه شماره اول سری داستان تلاش‌های مسترچیف برای مقابله با ارتش کاوننت‌ها و همچنین جلوگیری از نابودی کهکشان را دنبال کردیم. در نسخه بعدی سری علاوه بر داستان اصلی، بیش از پیش به جنبه‌های شخصی و احساسی چیف و رابطه آن با کورتانا پرداخته شد و به طرفداران نشان داد که چیف صرفاً یک سرباز بی‌احساس نیست! مسترچیف یکی از برترین و صد البته مهم‌ترین کاراکترهای تاریخ دنیای بازی‌ها است که توانست هم نام Halo را به اوج برساند و هم ستون‌های بسیار مستحکمی برای ایکس‌باکس باشد.

اما آیا مسترچیف قادر است از پس خشم‌ها و نفرت‌های بی حد و مرز کریتوس بربیایید؟

kratos

دستان مرگ نمی توانند من را شکست دهند. خواهران سرنوشت نمی‌توانند من را در اختیار داشته باشند. و تو، تو پایان روز را نخواهی دید. من انتقامم را خواهم گرفت!

«Kratos»

هر گاه که نام کریتوس به گوش‌مان می‌خورد تنها یک چیز جلوی چشمان ما ظاهر می‌شود؛ انتقام! زمانی که کریتوس پا به دنیای بازی‌ها گذاشت، از همان ابتدا ستون‌های صنعت گیم را لرزاند و به همه گفت که من یک کاراکتر دیوانه‌وار هستم. او در همان اولین قسمتی که از سری God of War عرضه شد توانست با قدرت بالای خود، با آن نعره‌ها و تن صدای دیوانه کننده‌اش و آن خونی که جلوی چشمانش را گرفته بود به دل تک تک گیمرها بنشیند.

کریتوس فرزند زئوس خدای الیمپوس و خدای رعد و یک مادر فانی به نام  کالیستو است. ابتدا قرار بود کریتوس در همان دوران کودکی اعدام شود اما خدایان از این کار صرف نظر کردند و او را همانند یک جنگجوی اسپارتان آموزش دادند. او هر روز بزرگ‌تر شد و در نهایت به یکی از جنگجویان بسیار مهم ارتش اسپارتان‌ها مشهور شد. کریتوس با دختری به نام لیساندرا ازدواج کرد و صاحب دختری به نام کالیوپ شد. اما پس از پاپوش‌هایی که برای کریتوس ساخته شده بود، او بدون هیچ آگاهی دختر و همسرش را به قتل رساند و از آن جا بود که کریتوس، مرد همیشه خشمگین دنیای بازی‌ها متولد شد.

بدون هیچ شکی، کریتوس یکی از برترین کاراکترهای تاریخ دنیای بازی‌ها به شمار می‌رود. طراحی و ظاهر او کاملا به یاد ماندنی است و خالکوبی قرمز رنگش او را نسبت به تمامی کاراکترهای دنیای بازی‌ها متمایز می‌کند. نه تنها این خالکوبی، بلکه خشم و نفرت او به قدری تاثیرگذار در قالب یک بازی ویدیویی پیاده شده که باید او را سمبل خشم بازی‌ها دانست. حال که او کار تک تک خدایان یونان را به پایان رساند، صبر کردن برای رو یا رویی او با خدایان اسکاندیناوی به شدت سخت است!

اما آیا کریتوس قادر است از پس بزرگ‌ترین سرباز تاریخ دنیای بازی‌ها بربیاید؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده