نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹

شخصیت منفی فیلم جدید Tomb Raider از آنچه انتظارش را دارید پیچیده‌تر است

والتون گوگینس، بازیگر نقش منفی فیلم جدید مجموعه Tomb Raider از پیچیدگی‌های شخصیت ایفا شده توسط خود می‌گوید.

هفته پیش خبری منتشر شد که والتون گوگینس، بازیگر سریال فرزندان آشوب (Sons of Anarchy) و فیلم سینمایی هشت نفرت‌انگیز (The Hateful Eight) در نقش شخصیت منفی فیلم‌ در دست ساخت توم ریدر که با هنرنمایی بازیگر برنده اسکار آلیشیا ویکاندر در نقش لارا کرافت در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد، حضور خواهد داشت. چند روز پیش، گوگینس در مصاحبه با وب‌سایت یاهو موویز (Yahoo Movies) به جزئیات این موضوع پرداخت. وی در این مصاحبه عنوان کرد که چرا به این فیلم پیوسته است و همچنین به این موضوع اشاره کرد که شخصیتی او نقشش را ایفا می‌کند «فوق‌العاده پیچیده است». گوگینس (به نقل از ویدیو گیمر) به یاهو موویز گفت:

آیا این کاراکتر، یک شخصیت منفی است؟ بله حتما، اما این کلمه [شخصیت منفی] تنها یک تعریف ساده از این نقش است. آیا این کاراکتر نقش دوم فیلم است؟ بله حتما، اما [مثل دیگر شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام] باید بگویم که خیلی خوش‌شانس هستم که در طول دوران حرفه‌ای بازیگری‌ام، اینچنین موقعیتی برایم مهیا شده تا بتوانم در چنین نقشی بازی کنم. انگیزه‌های بسیار زیادی پشت دشمنی او [شخصیت منفی] وجود دارد و مطمئن باشید که این شخصیت فراتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید. این کاراکتر بسیار پیچیده‌تر است و انگیزه‌هایش بی عیب و نقص است.

 نام کاراکتری که گوگینس در توم ریدر بازی می‌کند، هنوز فاش نشده است. علاوه بر این هیچ جزئیاتی از گذشته و بک‌گراند این شخصیت‌، یا حتی انگیزه‌هایی که برای اعمال شیطانی‌اش دارد در دسترس نیست.

Walton-goggins

گوگینس همچنین در این مصاحبه به تمجید از روآر اوتاگ، کارگردان فیلم (که سابقه کارگردانی فیلم موج (The Wave) را در کارنامه دارد) و همچنین آلیشیا ویکاندر، نقش نخست فیلم (که به خاطر هنرنمایی فوق‌العاده‌اش در فیلم دختر دانمارکی (Danish Girl) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد) پرداخت و بسیار از آن‌ها تعریف کرد. او همچنین عنوان کرد که به خاطر «فیلمنامه بسیار خوب Tomb Raider» به تیم سازندگان این فیلم پیوسته است. او گفت:

کارگردان این فیلم، فیلمساز فوق‌العاده بااستعدادی است و آلیشیا ویکاندر، ما فقط چند بار همدیگر را ملاقات کردیم، اما دوستان مشترک بسیاری داریم، و اینکه اوه پسر، اون یکی از مستعدترین بازیگرانی است که تا به حال دیده‌ام و فکر می‌کنم که یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌ها برای هر نسل از بازیگران مردی است که در مقابلش قرار می‌گیرند.

و مطمئنا این نقش، فرصتی استثنایی برای من ایجاد کرده، چرا که در مقابل او بازی می‌کنم. اما مهم‌تر از همه این‌ها داستان بسیار خوب این فیلم است. داستان این فیلم برای من همانند فیلم مهاجمان صندوق گمشده (Raiders of the Lost Ark) است که با نسخه‌ای واقعی از رمان ویکتوری: داستان یک جزیره (Victory: An Island Tale) اثر جوزف کنراد آمیخته شده است. من واقعا خوش‌شانس هستم که در چنین فیلمی حضور دارم.

فیلم بعدی مجموعه مهاجم مقبره که هنوز اسمی برای آن انتخاب نشده در ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۶ به سینماها خواهد آمد.

اگر چه هنوز بازی جدیدی برای سری Tomb Raider معرفی نشده اما پیش‌بینی می‌شود که دنباله‌ای برای بازی ظهور توم ریدر (Rise of Tomb Raider) ساخته شود، چرا که داستان ریبوت جدید، با انتشار قسمت نخست آن در سال ۲۰۱۳ تازه آغاز شده است و آن‌طور که از قبل گفته شده قرار است ریبوت جدید، یک سه گانه باشد.

نظر شما درباره گفته‌های والتون گوگینس چیست؟ با تعریف‌های او از فیلمنامه و عوامل سازنده فیلم، آیا Tomb Raider جدید، فیلم موفقی از کار درمی‌آید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده