نویسنده: تیم زومجی
// چهار شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

نبرد کاراکترها: مکس پین در برابر لارا کرافت (برنده: مکس پین)

دهمین مرحله از نبرد کاراکترها، با حضور دو کاراکتر فوق‌العاده محبوب دنبال می‌شود. لارا کرافت در برابر مکس پین، کاراکترهای بسیار دوست داشتنی. کدام یک برنده خواهند بود؟

در دهمین مرحله از مسابقات بین کاراکترهای سایت زومجی، یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای مرد در برابر یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای زن دنیای بازی‌ها قرار می‌گیرد. مکس پینی که لحظه لحظه بازی‌هایی که در کنارش بودیم برای ما تبدیل به خاطره شده و لارا کرافتی که در بین کاراکترهای مونث دنیای بازی‌ها، جایگاهی بسیار ویژه و تاثیرگذار داشته است. کدام یک از این دو برنده نبرد خواهند بود؟ لارا کرافت دوست داشتنی یا مکس پین جاودان؟

lara croft

کهنه‌کارترین، با تجربه‌ترین و پُر حضورترین شخصیت زن دنیای گیم بدون شک همین لارا کرافت معروف است. لارا کرافت، یک دختر زیبای بریتانیایی است که عطش زیادی برای ماجراجویی و سفر به معبد‌ها و خرابه‌های کهن و پرخطر دارد. طراح و خالق این کارکتر در ابتدا سعی داشت تا یک شخصیت مرد با الهام گیری از شخصیت معروف ایندیانا جونز داشته باشد اما به طور ناگهانی متوجه شد که تمام اعضای تیم او، در بازی Virtua Fighter از شخصیت‌های زن استفاده می‌کنند و علاقه‌ای به در دست گرفتن شخصیت‌های تکراری مرد ندارند. از همین رو، او تصمیم گرفت تا ماجراجوی بازی خود را به یک شخصیت زن تبدیل کند. از آن جالب‌تر این است که قرار بود این شخصیت در ابتدا زنی به نام لورا کروز از نژاد آمریکای جنوبی باشد، اما بعدها او تبدیل به یک دختر سفید روی انگلستانی شد.

سری Tomb Raider پس از عرضه نسخه‌های اصلی خود از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ به بعد، دو بار دست خوش تغییرات ریبوت شده است و در طول این مدت به لطف جهش گرافیکی کنسول‌های بازی شاهد جذاب‌تر شدن چهره این دختر جوان بودیم. یکی از کلیدی‌ترین نکات ویژه لارا کرافت این است که هر بازیکنی به سرعت با او ارتباط برقرار می‌کند و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای آن شخص تبدیل می‌شود. از ظاهر و طراحی او گرفته تا صدا پیشگی و عکس‌العمل‌های مختلفش در شرایط متفاوت باعث شدند تا بیشتر و بیشتر لارا کرافت را دوست داشته باشیم. در بین تمامی کاراکترهای مردی که تبدیل به پادشاهان دنیای گیم شدند، این لارا کرافت است که به تنهایی تبدیل به ملکه بازی‌های ویدیویی شده است. او بیش از بیست سال است که در صنعت گیم حضور دارد و از همان ابتدا به کاراکتری پول‌ساز برای ناشر و به کاراکتری فوق‌العاده محبوب برای مردم تبدیل شد.

آیا لارا کرافت قادر است در برابر یکی از مردان جاودانه صنعت گیم، یعنی مکس پین ایستادگی کند؟

max payne

مکس پین از قدیمی ترین و بدون شک یکی از محبوب ترین کارکترهای صنعت گیم است. مکس در سال ۱۹۶۹ در خانواده‌ای کم جمعیت و آرام به دنیا آمد. پدر او به دلیل حضور در جنگ ویتنام با مشکلات روحی و روانی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و مادرش را بر اثر حادثه‌ای از دست داد و پدرش نیز دار فانی را وداع گفت و مکس در سن ۱۰ سالگی کاملاً یتیم شد.

مکس شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذاشت. بعد از مدتی وارد اداره پلیس شد و به دلیل داشتن استعدادهای زیاد در این زمینه به مقام کارآگاهی در دپارتمان پلیس نیویورک رسید. بدون هیچ شکی، این نسخه اول بازی با آن اتمسفر سنگینش بود که کاراکتر مکس پین را برای ما جاودانه کرد. در سال ۹۸ در حالی که مکس روز بسیار خوبی را پشت سرگذاشته بود در خانه خود با صحنه‌ای مواجه شد که از درون او را نابود کرد. مکس با جسم بی جان همسر و دختر خود مواجه شد که توسط فردی معتاد به قتل رسیده بودند. مکس قسم خورد که خودش به تنهایی عدالت را اجرا کند و انتقام خود را از تمام کسانی که در این امر دخیل بودند بگیرد. از همین جا بود که زندگی ما با کاراکتر مکس پین و با بازی Max Payne به گونه‌ای گره خورد که او تبدیل به یکی از ماندگارترین کاراکتر‌های دوران زندگی ما شد.

آیا مکس پین، این کاراکتر جاودانه تاریخ گیم قادر است در برابر لارا کرافت محبوب ایستادگی کند؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده