نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

بازی‌ های ایکس‌ باکس وان را در هدست واقعیت مجازی آکیلوس ریفت انجام دهید

اکنون می‌توانید از طریق استریم کردن، بازی‌های ایکس‌باکس وان خود را روی هدست واقعیت مجازی آکیلوس ریفت انجام دهید.

با توجه به توییتی که توسط لری هرب، رییس بخش برنامه‌نویسی ایکس‌باکس ارسال شد، از این پس می‌توانید محتواهای ایکس‌باکس وان خود را به هدست واقعیت مجازی آکیلوس ریفت استریم کنید. هرب در توییت خود نوشت:

«بازی‌های ایکس‌باکس وان را مستقیماً روی آکیلوس ریفت با استفاده از برنامه‌ی استریمینگ اکس‌باکس وان، استریم کنید. این برنامه رایگان است.»

همان‌طور که قبلاً در ماه نوامبر اعلام شد، برنامه‌ی رایگان استریمینگ ایکس‌باکس وان اکنون در فروشگاه آکیلوس وجود دارد. این برنامه اجازه می‌دهد تا کسانی که به این واقعیت مجازی دسترسی دارند، یکی از سه «تئاتر مجازی سه‌بعدی (همه‌جانبه)»‌ را جهت انجام بازی‌های ایکس‌باکس وان روی یک «صفحه نمایش بزرگ مجازی» دریافت کنند. همچنین به‌طور فنی، از طریق این ویژگی می‌توانید آن دسته از بازی‌های ایکس‌باکس 360 را که از قابلیت Backwards Compatible بهره می‌برند را نیز روی یک صفحه نمایش مجازی اجرا کنید. علاوه بر این، رابط کاربری ایکس‌باکس وان مستقیماً به هدست واقعیت مجازی آکیلوس استریم می‌شود. 

بااین‌حال، این سازگاری‌ای نیست که شرکت مایکروسافت وعده‌ی آن را پیش‌تر داده بود. ولی همکاری مایکروسافت با آکیلوس، اجازه‌ی تلاش بیشتری روی واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت، هولولنز، می‌دهد.

با این‌که استریم کردن راه‌حل فوق‌العاده‌ای است تا محتوای مورد نظرتان را به صفحه‌ی نمایش دیگری در خانه‌ی خود انتقال دهید، اما کیفیت این انتقال بستگی به کیفیت خط شبکه‌ و اینترنت آن‌ها دارد. البته میزان فاصله‌ی بین صفحه‌ نمایش تا شبکه را نیز نباید فراموش کرد؛ زیرا آن هم می‌تواند بر کیفیت استریم تأثیرگذار باشد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده