نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

جزئیات جدید از داستان و شخصیت های Transformers: Last Knight

اطلاعاتی از شخصیت‌ها و داستان فیلم سینمایی «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) منتشر شد.

چهار ماه پیش تعدادی خبرنگار سر صحنه فیلمبرداری فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» دعوت شدند. در آن زمان حدود دو ماه از فیلمبرداری فیلم که مقداری بیشتر از چهار ماه بود، گذشته بود. به گفته خبرنگاران رفتار مایکل بی، کارگردان این فیلم، با آن‌ها بسیار صمیمی بود. یکی از خبرنگارها مجسمه حدودا سه متری از سر یک ربات را مشاهده کرد. همچنین از دیگر چیزهایی که دیده شد می‌توان به یک آسانسور شیشه‌ای اشاره کرد که گفته شده فیلمبرداری آن چند روز قبل از بازدید آن‌ها تکمیل شده است.

شگفت انگیزترین چیزی که سر صحنه فیلمبرداری مشاهده شد یک پلتفرم حدودا ۱۵۰ هزار کیلویی بود که روی یک پایه بسیار بزرگ قرار داده شده بود. این پلتفرم در یکی از صحنه‌ها به شیب ۲۳ درجه می‌رسد (و در نهایت تا ۴۵ درجه نیز می‌رود) تا جاش دوهامل را به همراه بیش از ۱۲۰ هزار لیتر آب به پایین بفرستد. همچنین چند صحنه داخلی غول پیکر مربوط به ربات‌های «تبدیل شوندگان» نیز به ‌آن‌ها نشان داده شد.

خبرنگاران با دوهامل که قرار است بعد از شماره سوم از این مجموعه دوباره در نقش «لناکس» بازگردد نیز صحبت‌هایی انجام دادند. «لناکس» در این فیلم نیز هنوز در ارتش است اما دیگر کنترل یگان قبلی‌اش را ندارد. به گفته وی یگان قبلی‌اش با «آتوبات»ها کار می‌کردند و یگان جدیدش (حداقل درابتدای فیلم) علیه «آتوبات»ها فعالیت خواهند کرد. ارتش در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» نیز نقش بزرگی دارد اما این نقش با وجود نیرویی به نام «نیروی مقابله با تبدیل شوندگان» ممکن است کمتر دیده شود. صحبت‌های زیادی درباره همکاری ارتش و «نیروی مقابله با تبدیل شوندگان» در فیلم شده بود و دوهامل نیز در این رابطه با شوخی ‌می‌گوید:

یک ناهنجاری بزرگ در اعماق دریا رخ می‌دهد که صحبت کردن در رابطه با آن هم مرا دیوانه می‌کند. همچنین براساس یک داستان واقعی است.

michael bay transformers

سانتیاگو کاباررا در نقش «سانتوس» به بازیگران فیلم اضافه شده است. «سانتوس» یک نیروی دریایی سابق است که برای «نیروی مقابله با تبدیل شوندگان» کار می‌کند. کاباررا درباره شخصیتش و «نیروی مقابله با تبدیل شوندگان» در این فیلم گفت:

«نیروی مقابله با تبدیل شوندگان» تشکیل شده تا با «تبدیل شوندگان» مقابله کند، در نتیجه دستورات من این است که هیچ اهمیتی به «آتوبات» یا «دیسپتیکان» بودن ربات‌ها ندهم و فقط به دنبال به پایان رساندن این جنگ باشم. در نتیجه من رهبر یک تیم هستم و به همراه تیم خود آمده‌ام تا با آن‌ها بجنگم و وقتی شخصیت مارک والبرگ را می‌بینم که به ربات‌ها پناه می‌دهد، او به دشمنم تبدیل می‌شود.

وی در ادامه شخصیت خود را اینگونه توصیف کرد:

من کسی خواهم بود که دوست دارید از او متنفر باشید.

santiago cabrera

اینطور که به نظر می‌رسد با توجه به خالکوبی‌های قدیمی دستش، «سانتوس» مدتی است که در حال مبارزه با تبدیل شوندگان است. وی در این رابطه گفت:

خودم خواسته تا خالکوبی‌هایم تا حدودی قبیله‌ای باشند و دلیلش این است که شخصیتم مدتی است که در حال فعالیت است. خالکوبی‌هایم مربوط به اواخبر دهه ۹۰ میلادی و اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی هستند.

وی در توصیف یکی از خالکوبی‌هایش که مانند یک نشان است گفت:

تیتوس ولیور نیز این خالکوبی را در فیلم داشت اما هیچوقت دیده نشد. این نشان دهنده این موضوع خواهد بود که مدتی است در حال مبارزه با ربات‌ها هستم.

خبرنگاران همچنین با لارا هادوک و ایزابلا مونر نیز صحبت کردند. ایزابلا مونر در نقش «ایزابلا» حضور پیدا می‌کند که دختری بی خانمان است و با ربات جدید «تبدیل شوندگان» به نام «اسکوییکس» دوست می‌شود. این بازیگر ۱۵ ساله در رابطه با شخصیتش گفت:

«ایزابلا» یک دختر بی خانمان است که با مارک والبرگ آشنا می‌شود و به مبارزه با «دیسپتیکان»ها می‌رود. «ایزابلا» همچنین یک دستیار به نام «اسکوییکس» دارد که یک تبدیل شونده کوچک است و فقط یک دیالوگ دارد.

michael bay transformers

هادوک نیز نقش «ویویان» را بازی می‌کند که به گفته والبرگ یک زن تحصیل کرده انگلیسی است. شخصیت والبرگ نیز که در فیلم قبلی به نام «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» (Transformers: Age of Exticntion) معرفی شد با «ویویان» ملاقات می‌کند. به گفته هادوک:

ماشین من که یک تبدیل شونده است من را از خانه‌ام به سمت قلعه‌ای می‌برد که «کید یگر» (شخصیت مارک والبرگ) در آن حضور دارد و به من گفته می‌شود که به شخصی برای نجات دنیا نیاز دارند.

اینطور که به نظر می‌رسد این دو شخصیت در ابتدا با یکدیگر مشکل دارند که باعث مقداری صحنه‌های کمدی می‌شود و در نهایت شخصیت «سر ادموند برتون» با بازی سر آنتونی هاپکینز معرفی می‌شود.

مایکل بی نیز در باره فیلمبرداری «ویویان» در لندن گفت:

قرار است صحنه‌های بسیار قدیمی و باستانی فیلمبرداری کنیم. قلعه‌هایی که به ندرت در آن‌ها فیلمبرداری انجام شده است. ما مکان‌هایی داریم که تا به حال در آن‌ها فیلمبرداری انجام نشده است و این بسیار جالب است

michael bay transformers

همچنین اعلام شد که صحنه‌هایی حماسی از نبرد روی اسب در گذشته فیلمبرداری خواهد شد. تایید شدن صحنه‌های باستانی فیلم و گزارشات در رابطه با ارتباطات به افسانه شاه آرتور و همچنین بخش‌هایی از دوره نازی‌ها مشخص می‌کند که منظور سازندگان از «تبدیل شوندگانی در میان زمان» چیست.

در هنگامی که خبرنگاران در حال مصاحبه با بازیگران بودند، بقیه در حال آماده سازی صحنه‌ی بعدی برای فیلمبرداری بودند. صحنه‌ای که در حال آماده سازی‌اش بودند یک منطقه بزرگ بود که مقدار زیادی آسفالت سیاه در آن ریخته شده بود و باقی مانده‌اش در حال سوختن بود و در کنارش یک هلی کوپتر سقوط کرده بود.

وقتی بی که یک ماسک محافظ روی صورتش بود و پشت دوربینش نشسته بود فرمان «اکشن» را صادر کرد  شخصیت‌های والبرگ، هادوک و مونر به کمک دوهامل، کاباررا و چند سرباز (که تمام آن‌ها توسط سربازهای بازنسته واقعی ایفای نقش شدند) از میان خرابه‌ها بیرون آمدند. انفجارها تمام زمین دور و اطراف آن‌ها را خراب کرد و خاک از روی زمین بلند و در هوا معلق شد. دو عدد از سربازان از روی خاکریزی بالا رفتند تا دو موشک شلیک کنند و دو نفر دیگر با استفاده از یک تیربار به سمت دشمنان شلیک کردند. تمام این صحنه بسیار تنش برانگیز بود اما خوشبختانه هیچکس در حین فیلمبرداری آن آسیب ندید.

michael bay transformers

شنیده شدن دیالوگ‌های این صحنه برای خبرنگاران مشکل بود چرا که باید برای محافظت از گوش خود در مقابل سر و صدا از هدفون استفاده کنند. به نظر می‌رسید که شخصیت‌های اصلی در حال ضربه خوردن از یکی از دشمنان بودند و دوهامل سعی داشت آن‌ها را به یک مکان امن ببرد. در ادامه صحنه نیز یکی از دستیاران صحنه چیزی شبیه به سر یکی از نیروهای «آتوبات» را روی یک ستون بسیار بلند نگه داشت تا بازیگران وقتی به نیروهای خودی در حال کمک رسانی نگاه می‌کنند، جایی را برای تمرکز داشته باشند.

مایکل بی چیزی از جزئیات داستان فیلم لو نداد اما لورنزو دی باناونتورا که یکی از تهیه کنندگان فیلم است جزئیات خوبی از فیلمنامه را توضیح داد و گفت که قرار است دنباله‌های مختلف و فیلم‌های فرعی براساس مجموعه «تبدیل شوندگان» ساخته شود. وی توضیح داد که دو خط داستانی موازی در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» وجود خواهد داشت که یکی از تاریخچه انسان‌ها شروع می‌شود و دیگری از تاریخچه «تبدیل شوندگان». وی در این رابطه گفت:

برای این فیلم فقط از یک ایده استفاده نکردیم. ما از دو ایده استفاده کردیم. یکی از آن‌ها میلیاردها سال پیش و درباره «تبدیل شوندگان» است و دیگری صدها سال پیش اتفاق می‌افتد. در نتیجه این دو ایده با یکدیگر ترکیب شدند. در ابتدا به ساخت دو فیلم جداگانه فکر کردیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم تا داستان را در یک فیلم جا دهیم.

michael bay transformers

دی باناونتورا همچنین گفت در حالی که «مگاترون» هنوز هم حضور خواهد داشت، یک دشمن غافلگیر کننده که شکل کاملا متفاوتی از «دیسپتیکان» است نیز حضور خواهد داشت. البته وی به این که دشمن جدید به شکل اژدها خواهد بود یا یکی از «خالفین» که یک دست بنفش است و در ابتدای «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» نشان داده می‌شود، اشاره‌ای نکرد.

تئوری‌های هواداران از زمانی که «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» اکران شده است می‌گوید که این دست به یک گونه تکنو ارگانیک که در کمیک‌ها و انیمیشن حضور داشته‌اند و نامشان «کوئین تسونز» است، تعلق دارد. دی باناونتورا همچنین تایید کرد که دشمنان پنج چهره «آتوبات»ها نیز در فیلم حضور خواهند داشت. وی همچنین تایید کرد که «گریملاک» و ربات‌های دایناسوری نیز پس از حضور در فیلم قبلی، در این فیلم نیز حضور پیدا خواهند کرد. از نظر وی «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» به اندازه کافی به «گریملاک» نپرداخت. وی در این رابطه گفت:

این دفعه به شخصیت وی پرداخته خواهد شد. «گریملاک» شخصیت بانمکی خواهد بود. وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهد خیلی ترسو می‌شود.

بی همچنین توضیح داد که هیچ ربات مونثی در این فیلم حضور نخواهد داشت. یکی دیگر از «آتوبات»هایی که در این فیلم حضور خواهد داشت نیز «هات راد» است که به نظر می‌رسد نقش بسیار مهمی در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» خواهد داشت. جف مان، یکی از طراحان فیلم، توضیح داد که «هات راد» دو شکل ماشینی مختلف را در طول فیلم به خود می‌بیند که یکی از آن‌ها یک خودروی سیتروئن و دیگری لامبورگینی است. مان همچنین اعلام کرد که این فیلم بیشترین تعداد «تبدیل شوندگان» را نسبت به فیلم‌های قبلی مجموعه خواهد داشت.

در رابطه با «آپتیموس پرایم»، رهبر «آتوبات‌»ها نیز باید گفت که در پایان «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» به فضا رفت تا «خالقین» را پیدا کند. دی باناونتورا گفت که «آپتیموس پرایم» در این فیلم با انتخاب‌های مشکلی رو به رو خواهد شد و یکی از آن‌ها این خواهد بود که باید یک رهبر باشد یا نه. همچنین گفته شده که «آپتیموس پرایم» حضور بیشتری خواهد داشت و همه را شگفت زده خواهد کرد.

«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ (۲ تیر ۱۳۹۶) اکران خواهد شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده