نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۸

PewDiePie کانال دوم خود را در یوتیوب پاک کرد

فلیکس کیلبرگ که با کانال یوتیوبی معروف PewDiePie شناخته شده است، از سیاست‌های جدید یوتیوب ناراضی بوده و اکانت دوم خود را در یوتیوب پاک کرد.

مشکل فلیکس کیلبرگ با یوتیوب، همان‌طور که کانال‌های دیگری مانند Jacksepticeye و Philip DeFranco قبلاً گفته بودند، تغییراتی در بخش ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب بوده است. کیلبرگ طی ویدئویی این مشکل را توضیح داد و افزود که یوتیوبرها پیرو سیاست‌های جدید، بازدید ویدئوهایشان نصف شده است؛ مثلاً یک کاربر به‌عنوان بیننده که وارد یوتیوب می‌شود، ویدئوهای پیشنهادی‌اش شامل ویدئوهایی می‌شود که توسط یوتیوبر به‌خصوصی به‌طور منظم تماشا کرده یا حتی ویدئوهایی که توسط تولیدکننده‌های مشابه تولید شده است. کیلبرگ در یکی از ویدئوهایش نشان می‌دهد که در اکتبر امسال، شصت درصد بازدید ویدئوهایش از طریق این ستون پیشنهادی تأمین شده است. ولی یک ماه بعد، در ماه نوامبر، میزان بازدید ویدئوهایش از طریق ستون پیشنهادی به هفت دهم درصد کاهش پیدا کرد. 

بسیاری از کانال‌های شناخته‌ شده‌ی یوتیوبی دیگر مانند h3h3 Productions از سیاست‌های یوتیوب ناراضی بوده‌اند؛ زیرا زمانی‌که کانال‌های یوتیوبی ویدئوهای خود را ارسال می‌کنند، افراد مشترک در این کانال‌ها، توسط یوتیوب سریعاً مطلع نمی‌شوند که کانالی که در آن اشتراک دارند ویدئوی جدیدی ارسال کرده و این منجر به کاهش فعالیت و بینندگان این کانال‌های یوتیوبی شده است. به همین جهت در بعضی موارد، کاربرها بدون هیچ توضیحی از اشتراک خود در این کانال‌ها انصراف داده‌اند.

کیلبرگ توضیح می‌دهد که این مشکل به‌خاطر سیاست جدید یوتیوب است؛ یعنی یوتیوب در ستون پیشنهادی به‌جای این‌که از رویه‌ی قبلی بهره ببرد، از ویدئوهایی با کلیک‌خور بالا یا ویدئوهایی که توجه کاربر را فوری به سمت خود می‌کشاند استفاده می‌کند که موجب کاهش بازدید یوتیوبرهایی می‌شود که به‌طور روزانه یا کمی با فاصله‌ی بیشتر ویدئوهای خود را آپلود می‌کنند. در عوض، لطفی است به ویدئوهایی با تیترها و ریزعکس‌های شوکه‌کننده. متأسفانه این دسته از ویدئوهای به‌ظاهر ویروسی در صفحه‌ی اول یوتیوب و بخش ویدئوهای پیشنهادی قرار می‌گیرد. کیلبرگ می‌گوید:

این‌که تغییری [در یوتیوب] ایجاد کنند و به هیچ‌کس نگویند، مثل این می‌ماند که به صورت‌تان لگد زده‌اند! چون این سایت برای یوتیوبرهای زیادی مثل و همه ارزش بسیار زیادی دارد. این چیزی است که ما به‌سختی روی آن کار می‌کنیم، ولی به نظرم آن‌ها اصلاً این موضوع را درک نمی‌کنند.

همان‌طور که قبلاً گفته بودم، این موضوع تنها روی من اثر نگذاشته و بقیه‌ی یوتیوبرها و تولیدکننده‌هایی که برایشان ارزش قائل هستید [و پیگیری‌شان می‌کنید] نیز تحت الشعاع‌ همین موضوع قرار گرفته‌اند. یوتیوب دارد سعی می‌کند که کانال من را بکشد. واضح است که شما ویدئوها و تحلیل‌های من را دیده‌اید و من فکر می‌کنم آن‌ها ویدئوهای خوب و بسیار بامزه‌ای هستند که شما از آن‌ها لذت برده‌اید. بنابراین این مایه‌ی شرم است [که یوتیوب] دارد در این مسیر [نادرست] حرکت می‌کند.

اما راه حل کیلبرگ برای خاتمه دادن به این موضوع چیست؟ او این‌گونه ادامه می‌دهد:

می‌دانم که فکر می‌کنید دارم شوخی می‌کنم، اما تنها راهی که کانال من را از مردن نجات می‌دهد، پاک کردن آن است. من قسم می‌خورم که وقتی تعداد مشترکین به پنجاه میلیون رسید و شاهد این نقطه‌ی عطف شدیم، یک معامله‌ی بزرگ که هرگز انجام نشده را انجام می‌دهم؛ یعنی کانال خود را پاک می‌کنم.

[دوباره تأکید می‌کنم]، من کانال خود را وقتی PewDiePie از مرز پنجاه میلیون مشترک عبور کرد پاک می‌کنم. فکر می‌کنم این موضوع جالب باشد؛ زیرا برای پاک کردن اکانت و احتمالاً شروعی تازه با یک اکانت بی‌خود هیجان‌زده‌ام. من از یوتیوب بیرون نمی‌روم ولی کانال خود را پاک خواهم کرد.

امروز، بیستم آذر (دهم دسامبر)، کیلبرگ بعد از این‌که توانست پنجاه میلیون مشترک در کانال خود جمع‌آوری کند، همان‌طور که وعده داده بود، کانال خود را پاک کرد. اما کانال پاک شده کانال اصلی او نیست و در حقیقت کیلبرگ اقدام به پاک کردن کانال دوم خود به اسم Jack Septiceye2 کرد که ویدئوها و مشترکان کمتری داشت. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده