نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳

سوپر دیتا: در زمینه فروش، واقعیت مجازی «بزرگ‌ترین بازنده» سال ۲۰۱۶ بود

موسسه سوپردیتا اخیرا واقعیت مجازی را بزرگ‌ترین بازنده سال ۲۰۱۶ در زمینه فروش معرفی کرده است.

سوپردیتا یکی از مطرح‌ترین موسسه‌های آماری است که معمولا اطلاعات خوبی از صنعت بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهد. این موسسه اخیرا اعلام کرده که واقعیت مجازی علی‌رغم هایپ زیادی که پیرامونش بود، در نهایت نتوانسته از حیث فروش آنطور که انتظار می‌رفت عمل کند. این کمپانی اعلام کرده که حتی در فروش‌های ویژه جمعه سیاه هم که محصولات با تخفیف‌های خوبی عرضه می‌شوند، کاربران علاقه زیادی به خرید محتویات و هدست‌های واقعیت مجازی نشان نداده‌اند.

این کمپانی همچنین پیش از این پیش‌بینی کرده بود که هدست پلی‌استیشن VR تا پایان امسال ۲/۶ میلیون واحد فروش خواهد کرد. با این حال سوپردیتا امروز اعلام کرد که این پیش‌بینی به وقوع نخواهد پیوست و این هدست در نهایت خواهد توانست ۷۵۰ هزار واحد فروش کند. به‌علاوه انتظار می‌رود که هدست‌های HTC Vive و آکیولس ریفت هم هریک تا پایان امسال به ترتیب ۴۵۰ هزار و ۳۵۵ هزار واحد فروش داشته باشند.

استفانی لیاماس، مدیر سوپردیتا، در مورد دلیل کاهش انتظار کمپانی از فروش هدست پلی‌استیشن VR گفته است:

دلیل اصلی اینکه سونی قادر نخواهد بود به میزان ۲/۶ میلیون واحد از هدست خود را به فروش برساند، این است که این کمپانی ترجیح داده بیشتر روی تبلیغات پلی‌استیشن 4 پرو تمرکز کند و سعی دارد این محصول را با پیشنهاد‌های جذاب به فروش برساند. حتی من حس میکنم که چون پلی‌استیشن VR روی کنسول پرو عملکرد بهتری دارد، سونی می‌خواهد اول پرو را به فروش برساند و پس از آن روی فروش پلی‌استیشن VR تمرکز کند. در نتیجه آن‌ها حتی قادر نخواهند بود تا پایان امسال یک میلیون واحد از این هدست به فروش برسانند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده