// سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

هر آنچه که باید در مورد Resident Evil 7 بدانید

بازی Resident Evil 7 را می‌توان یکی از عجیب‌ترین و مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ میلادی دانست.

شاید بتوان یکی از جالب‌ترین و در عین حال غیرقابل باورترین وقایع نمایشگاه E3 2016 را لحظه معرفی بازی Resident Evil 7 دانست. بازی که خیلی از ما منتظر آن بودیم ولی نه با این شکل و شمایل. گویی کپکام، سازنده و ناشر این بازی، این بار تصمیم گرفته تا رزیدنت اویل ۷ را با چاشنی دموی P.T سایلنت هیل به خوردمان بدهد. قطعا ترکیب این دو بازی با یکدیگر یک اثر بسیار ناب و خوب را بوجود می‌آورد. دو بازی از ژانر ترس و بقا که طرفداران زیای را در گذشته به خود جذب کرده است. ولی مهم‌ترین نکته در این ترکیب و اقتباس این است که کپکام تا چه اندازه می‌تواند در این کار موفق شود؟ آیا خروجی رزیدنت اویل ۷ همان چیزی است که منتظرش هستیم؟ یا فدای این تغییر و تحول جدید می‌شود؟

هیچ یک از طرفداران مجموعه رزیدنت اویل دوست ندارند ناکامی این بازی را ببینند. در جریان چند نسخه اخیر شاهد افول این اثر نسبت به نسخه‌های ابتدایی خود بوده‌ایم ولی خب اول و آخر این بازی یاد آور خاطرات خوب ما از شخصیت‌هایی نظیر کریس ردفیلد یا لئون اسکات کندی است. با این حال رزیدنت اویل ۷ هیچ یک از این شخصیت‌ها را در بر نمی‌گیرد. شخصیت‌هایی جدید، دنیایی جدید و سبکی جدید، مواردی هستند که در ماه ژانویه میلادی میزبان تمامی گیمرهای علاقه‌مند به مجموعه رزیدنت اویل خواهند بود. تا به امروز اطلاعات خوبی از این بازی منتشر شده است. اطلاعاتی که تاحدی ما را با دنیای بی‌نام و نشان بازی آشنا کرده است. از طرفی طبق نمایش‌های بازی انتظار می‌رود هنوز معماها و پازل‌های بازی بتوانند مهم‌ترین و بهترین بخش آن باشند. همچنین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی نبود پرداخت‌های داخل بازی است. کپکام از طریق یک توئیت اعلام کرده که این بازی فاقد پرداخت‌های داخل بازی است. بنظر می‌رسد بعد از مدت‌ها شاهد یک بازی AAA هستیم که هیچ پرداخت داخل بازی را برای کاربران خود قرار نداده است. در ادامه مطلب به بررسی اطلاعاتی که از Resident Evil 7: Biohazard موجود است، خواهیم پرداخت.

Resident Evil 7

در شهر دالوی چه می‌گذرد؟

داستان بازی چهار سال پس از وقایع نسخه ششم روایت می‌شود. جایی که اتان در شهری خیالی بنام دالوی در لوییزیانا واقع در جنوب ایالت متحده آمریکا، بدنبال زن گمشده خود می‌گردد ولی، شرایط مطابق میل اتان پیش نمی‌رود. در شهر مرموز دالوی خانواده‌ای به اسم بیکر زندگی می‌کنند که اتان به خانه آن‌ها می‌رود. بنظر می‌رسد این خانواده مرموز  موردی را از اتان مخفی می‌کنند. گویی چهره‌ی واقعی این خانواده هنوز مشخص نشده است. در جریان نمایش‌های بازی استودیو سازنده مدام بر روی یک سری از نکات این خانواده حساسیت به‌خرج داده است. اولین نکته عجیب بودن نوع رفتار و غذاهایی است که می‌خورند؛ غذا‌هایی که شدیدا حال بهم‌زن هستند! دومین و اصلی‌ترین نکته یک دیوار در نزدیکی میز ناهارخوری است که پوشیده شده از عکس‌های قدیمی و جدید و مرموز است که سرگذشت این خانواده را به‌تصویر می‌کشد.

داستان و روند بازی شما را تا آخرین لحظه بر روی صندلی میخ‌کوب خواهد کرد

به‌شخصه معتقدم یکی از ویژگی‌های خوب بخش داستانی رزیدنت اویل ۷ تا به امروز، فاش نشدن اطلاعات مربوط به خط داستانی بازی است. درست است در نسخه دمو ساعت‌های اولیه این بازی را انجام می‌دهیم ولی احتمال دارد در نسخه اصلی، محیط و تجربیات مخاطبان متفاوت باشد. از طرفی کپکام سعی کرده یک دنیای مبهم را برای مخاطبان بوجود آورد. دنیایی پر از سوالات مختلف که در نبود اطلاعات کافی از بازی، ما را بیش از پیش برای تجربه بازی آماده کرده است.

تجربه‌ای ناب از اولین ساعات شروع بازی

در تاریخ ۲۵ خرداد ماه (۱۵ ژوئن میلادی) دمو قابل بازی رزیدنت اویل ۷ تحت نام Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour برای کاربران پلی‌استیشن پلاس در نظر گرفته شد. این تجربه کوتاه ولی جذاب داستان یک شخص را روایت می‌کرد که قصد داشت از یک خانه متروکه فرار کند. در طول این نسخه دمو می‌توانستید به انجام دادن معماهای بازی پرداخته و با محیط ارتباط برقرار کنید. نکته جالب وجود یک سری اطلاعات خاص از دنیای رزیدنت اویل و معرفی شخصیت‌های جدید بازی بود. از طرفی این نسخه دمو پیشاپیش به مخاطبان اعلام می‌کرد که ترس، عنصر اصلی رزیدنت اویل ۷ خواهد بود.

Resident Evil 7

در ابتدای بازی با پیدا کردن یک نوار ویدیویی در می‌یابید که کلنسی جاویس، فیلمبردار برنامه‌های تلویزیونی، به‌همراه تیم خود وارد یک خانه متروکه شده‌اند که متعلق به یک خانواده بوده که سه سال پیش این محل را ترک کرده‌اند. شایعات و صحبت‌هایی نیز حول پسر این خانواده بنام لوکاس بگوش می‌رسد. پس از مشاهده کردن کامل نوار ویدیویی فرار کردن و دور شدن از خانه رمزآلود بازی بهترین گزینه برای شما است ولی درست در آخرین لحظه توسط پدرخانواده شکار شده و در همین نقطه، نسخه دمو بازی تمام می‌شود. البته این تنها پایان بازی نیست و اگر محیط بازی و محیط متروکه طبقه پایین خانه را گشته باشید، متوجه یک سری از اتفاقات دیگر داستانی نیز خواهید شد.

نسخه دمو رزیدنت اویل ۷ یکی از بهترین تجربه‌های ترسناک به‌حساب می آید.

البته این تجربه بنظر می‌رسد جدای از بازی اصلی برای مخاطبین در نظر گرفته شده است. کپکام اعلام کرده که تمامی اتفاقات این نسخه دمو ربطی به داستان اصلی نداشته و شخصیت‌های نسخه اصلی با شخصیت‌های نسخه دمو متفاوت خواهند بود. از طرفی داستان نسخه اصلی پس از وقایع این خانه متروکه رخ خواهد داد. مدتی بعد در جریان نمایشگاه گیمزکام 2016 نیز یک دمو جدید بنام Lantern برای افراد حاضر در محل نمایشگاه در نظر گرفته شده بود که ویدیویی از آن نیز منتشر شد و در آن یک زن فانوس به دست را می‌دیدیم.

رزیدنت اویل با طعم واقعیت مجازی

مهم‌ترین فاکتور رزیدنت اویل ۷ که خیلی از کاربران نگران آن هستند، گیم‌پلی بازی است. تا به این‌ جای کار مشخص شده با یک بازی اول شخص سر و کار داریم. البته یک سری از ویژگی‌های همیشگی سری اویل نظیر گیاه‌ها جهت Heal کردن نیز در بازی گنجانده شده است که شخصیت بازی می‌تواند برای پر کردن نوار سلامت خود از آن استفاده کند. صحبت از Heal کردن شد، در رزیدنت اویل ۷ نوار سلامت شما از طریق صفحه نمایش ساعت مچی که در اختیار دارید به‌نمایش گذاشته خواهد شد و نحوه استفاده از اسپری‌ها یا سایر وسایل دارویی و پزشکی بازی نسبت به نسخه‌های پیشین کمی متفاوت است. فرض کنید دست شما بر اثر ضربه خوردن خونی شده است و در وضعیت نابسامانی از نظر سلامتی به‌سر می‌برید. حال با پیدا کردن یک بطری آب یا ماده ضدعفونی کننده می‌توانید دست خود را شسته و آثار خون را پاک کنید، با این کار نوار سلامت شما نیز در وضعیت خوبی قرار گرفته و سبز می‌شود. همچنین این عمل از ترکیب چند آیتم با یکدیگر نیز امکان پذیر است.

همچنین ویژگی دیگری که این نسخه را از سایر نسخه‌های مجموعه رزیدنت اویل متمایز می‌کند، سلاح‌های بازی است. در رزیدنت اویل ۷ مدام با اسحه‌هایی نظیر کلت، اره برقی، شاتگان و مواد منفجره سر و کار دارید. از طرفی نبود QTEها یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که سبب شده تا گیم‌پلی بازی از آن حالت اکشن و سریع چند نسخه آخر جدا شده و فرم و شکل جدیدی را به‌خود بگیرد. رزیدنت اویل ۷ و معماهای این بازی جوری تعبیه شده تا بازیکنان مدام در حال گشت و گذار در محیط و بررسی وسایل باشند. برای مثال در یکی از محیط‌های بازی یک جعبه را بر داشته و آن‌ را نگاه می‌کنید. در همان ابتدا این جعبه هیچ سر نخی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد ولی با بررسی و نگاه کردن اطراف این جعبه، می‌توانید قفل درب آن را باز کرده و از محتویات داخل آن استفاده کنید. نکته جالب دیگر که باعث ایجاد تعامل شما با محیط و وسایل می‌شود، استفاده از چاقو و سیستم ذخیره سازی بازی است. با استفاده از چاقوی خود می‌توانید جعبه‌های چوبی که باز نمی‌شوند یا برچسب‌های روی صندوق‌ها را باز کرده و از محتویات داخل آن‌ها استفاده کنید. همچنین سیستم ذخیره سازی این بازی به‌نحوی است که از طریق یک دستگاه ضبط صوت مانند می‌توانید بازی خود را ذخیره کنید. نکته جالب اینجاست که دقیقا همانند نسخه‌های پیشین شاهد استفاده از این دو المان در بازی هستیم. به‌عبارتی شاید شکل و شمایل بازی عوض شده باشد ولی نسخه هفتم بازی سعی کرده به ریشه‌های خود پای‌بند باشد.

Resident Evil 7

با هدست واقعیت مجازی، لذت بازی کردن این بازی ترسناک، دو برابر خواهد شد.

ولی اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرق این نسخه با نسخه‌های پیشین، عوض شدن سبک و سیاق گیم‌پلی بازی نیست. بلکه اضافه شدن واقعیت مجازی و پشتیبانی رزیدنت اویل ۷ از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR است که سبب شده با دنیایی جدید از رزیدنت اویل مواجه شویم. رزیدنت اویل ۷ در دو حالت قابل بازی است، اولین حالت مخصوص کسانی است که این هدست سونی را خریداری کرده و به‌واسطه آن مي‌توانند به بازی کردن پرداخته و دنیای بازی را با شکل و شمایلی ترسناک‌تر و جدی‌تر تجربه کنند. دومین حالت که حالت پیش‌فرض بازی است، به‌شما اجازه می‌دهد تا از طریق همان کنترلر و صفحه نمایش به‌بازی کردن بپردازید. البته حالت واقعیت مجازی این بازی تنها یک سال در انحصار پلی‌استیشن VR خواهد بود.

یکی از کارهای جالب تیم سازنده که به‌شخصه از آن خوشم آمد، منتشر کردن یک سری ویدیو مبهم و بسیار کوتاه از گیم‌پلی و محتویات بازی است. در یکی از تریلرها جانوری را می‌بینیم که ظاهرا مبارزه کردن با وی بسیار چالش برانگیز بوده و به همین سادگی‌ها نمی‌میرد یا پیرمردی را مشاهده می‌کنیم که پس از کشته شدن باز از روی زمین بلند می‌شود، گویی یک سری دشمنان سرسخت یا فناناپذیر نیز در این بازی قرار دارند. از آن طرف پیرزنی مرموز قابل مشاهده است. پیرزنی که بنظر می‌رسد یکی از اعضای خانواده بیکر باشد.

Resident Evil 7

سیستم پیشنهادی بازی برای کاربران پی‌سی

قطعا کاربران پی‌سی بازی انتظار دارند با یک بازی بهینه و بدون مشکلات فنی بر روی رایانه‌های شخصی مواجه شوند. در همین راستا سازنده بازی مشخصات سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی روی پی‌سی را در صفحه استیم آن منتشر کرده که به استناد آن‌ها، با سیستم تقریبا متوسطی هم می‌توان بازی را روی جزییات نبستا خوب اجرا کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کپکام ذکر کرده بازی هنوز در دست ساخت قرار دارد و شاید در آینده تغییراتی در این سیستم‌های اعلام شده شاهد باشیم.

با این حال برای اجرای بازی، حداقل به یک کارت گرافیک GTX 760 یا R7 260x نیاز خواهید داشت و داشتن یک کارت گرافیک GTX 960 یا R9 280X هم باعث می‌شود تا بتوانید بازی را در رزولوشن 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و بیش‌ترین جزییات گرافیکی اجرا کنید.

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 8.1 و 10 ۶۴ بیتی
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5-4460 2.70 GHz یا AMD FX-6300
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 760 یا AMD Radeon R7 260x
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • توضیحات اضافی: با این سیستم قادر به تجربه بازی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه روی رزولوشن 1080p خواهید بود. به‌علاوه برای داشتن تجربه خوب، باید جزییات گرافیکی را کاهش داده یا streaming textures را روی حالت خاموش قرار دهید.

مشخصات سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، 8، 8.1 و 10 ۶۴ بیتی
  • پردازنده مرکزی:  Intel Core i7 3770 3.4 GHz یا پردازنده مشابه از AMD
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 960 یا AMD Radeon R9 280X
  • توضیحات اضافی: با این سیستم می‌توانید بازی را در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی رزولوشن 1080p و جزییات گرافیکی بالا اجرا کنید.

تاریخ و زمان عرضه بازی

بازی Resident Evil 7 جز آن دسته از بازی‌هایی است که از کنسول پلی‌استیشن 4 پرو نیز پشتیبانی می‌کند. بازی Resident Evil 7: Biohazard در تاریخ ۵ بهمن ماه (۲۴ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی) بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. همچنین نکته جالب توجه در مورد فروش بازی رزیدنت اویل ۷ این است که تیم سازنده اعلام کرده که انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، فروش این بازی به چهار میلیون نسخه برسد و این روند به لطف فروش دیجیتالی بازی تا سال‌های بعد نیز روند خوبی را در پیش بگیرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده