نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی پلی استیشن 4 پرو از دید وب‌ سایت های معتبر دنیا

در فاصله یک روز مانده به عرضه پلی‌استیشن 4 پرو، نگاهی به نقد‌های این کنسول از سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

فردا، ۲۰ آبان، کنسول میان‌نسلی پلی‌استیشن 4 پرو رسما وارد بازار خواهد شد تا تجربه‌ای جدید از کیفیت بصری بازی‌ها ارائه کند. این کنسول به بازیسازان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را با کیفیت بهتر یا روزلوشن 4K اجرا کنند و مخصوصا افرادی که تلویزیون‌های 4K دارند، قادر خواهند بود به لطف قدرت بالای این کنسول از گرافیک بازی‌ها لذت ببرند. پلی‌استیشن 4 پرو از یک پردازنده با قدرت ۴/۲۰ ترافلاپس بهره می‌برد و و ۸ گیگابایت حافظه از نوع GDDR 5 دارد. البته این کنسول از یک گیگابایت حافظه رم DDR 3 اضافی نیز بهره می‌برد. میزان مصرف برق این کنسول ۳۱۰ وات است و وزن آن هم ۳/۳ کیلوگرم خواهد بود. همچنین سه پورت USB 3.1 و یک پورت AUX هم از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این کنسول هستند. برای آشنایی بیش‌تر با این کنسول می‌توانید مقاله «پرسش و پاسخ: همه چیز راجع به پلی استیشن 4 پرو» را در زومجی بخوانید.

پیش از این در زومجی اسامی تمامی بازی‌هایی که قرار است از قدرت بالاتر این کنسول بهره ببرند مطلع شده‌اید و در این مطلب هم مروری خواهیم داشت بر بررسی‌های پلی‌استیشن 4 پرو از سایت‌های معتبر دنیا. با ما همراه باشید:

پلی‌استیشن 4 پرو

  • سازنده: سونی
  • قیمت: ۴۰۰ دلار
  • تاریخ عرضه: ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر)

playstation 4 pro

گیم‌اسپات (GameSpot)

اگر یک تلویزیون 4K دارید و دنبال خرید کنسول هستید، من خرید پلی‌استیشن 4 پرو را پیشنهاد می‌کنم. حتی اگر تلویزیون شما Full HD باشد هم من ترجیح می‌دهم پلی‌استیشن 4 پرو را خریداری کنید. بله، این کنسول ۱۰۰ دلار گران‌تر است؛ اما ویژگی‌هایی چون قدرت و تعداد پورت‌های بیش‌تر و فضای زیاد‌تر دارد و اگر هم در آینده سراغ خرید تلویزیون 4K بروید، قطعا داشتن پلی‌استیشن 4 پرو عالی خواهد بود. به‌علاوه برخی بازی‌ها در رزولوشن 1080p هم روی این کنسول زیباتر هستند.

اما اگر در حال حاضر یک کنسول پلی‌استیشن 4 دارید، تنها در صورتی سراغ این کنسول بروید که تلویزیون 4K و البته مقداری پول اضافی داشته باشید. افرادی که عاشق گرافیک بالا در بازی‌ها هستند شاید از مواردی مثل لبه‌های صاف‌تر یا تصاویر با کیفیت‌تر لذت ببرند، اما این تفاوت به حدی نیست که باعث شگفتی شما شود. در مجموع، پلی‌استیشن 4 پرو قیمت عادلانه‌ای دارد و ویژگی‌های آن هم جذاب هستند و صد البته قوی‌ترین کنسول حال حاضر بازار است.

playstation 4 pro

آی‌جی‌ان (IGN)

پلی‌استیشن 4 پرو یک دستگاه قدرتمند است که توان بیش‌تری را در اختیار بازیسازان قرار می‌دهد. ولی در حال حاضر و حتی در تلویزیون‌های 4K هم تفاوت بین بازی‌ها به حدی نیست که دارندگان پلی‌استیشن 4 معمولی را وادار به خرید کنسول جدید کند. به‌علاوه عاملی که کمی آزار‌دهنده است این است که گیمر‌ها دقیقا نمی‌دانند که چه نوع بهبود‌هایی را قرار است با خرید کنسول پرو تجربه کنند و بتوانند انتخاب کنند.

کنسول جدید سونی توان کافی برای ارائه تجربه عالی از بازی‌ها دارد و قطعا در آینده با پشتیبانی بیش‌تر بازیساز‌ها و ارائه اطالاعات دقیق‌تر از بهبود بازی‌ها، این توان در عمل هم ملموس خواهد بود. ولی هنوز برای خرید این کنسول کمی زود به نظر می‌رسد.

PS4 Pro

سی‌نت (Cnet)

در حالت فعلی، خیلی سخت می‌توان خرید پلی‌استیشن 4 پرو را به کسی پیشنهاد کرد. البته اگر تلویزیون 4K دارید و می‌خواهید یک پلی‌استیشن 4 بخرید، بهتر است ۱۰۰ دلار گران‌تر بودن مدل پرو مانع شما نشود و این کنسول را خریداری کنید. اما واقعیت این است که ما در تجربه‌هایی که از بازی‌ها روی این کنسول داشتیم، متوجه تفاوت آنچنان بزرگ و تاثیرگذاری نشدیم. درست است که مثلا رزولوشن بازی‌ها در این کنسول جدید بهبود پیدا می‌کند، ولی کیفیت نهایی آنقدر تغییر بزرگی نمی‌کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که ما فقط چند بازی را روی این کنسول تجربه کردیم و این‌ها فقط آثاری هستند که با عرضه بروزرسانی‌ها از پرو پشتیبانی می‌کنند. ممکن است در آینده و با عرضه بازی‌های جدید و مخصوصا آن‌هایی که از اول با در نظر داشتن پلی‌استیشن 4 پرو ساخته شده‌اند، شاهد گرافیک‌های زیباتری روی این کنسول باشیم.

ps4 pro

یوروگیمر (EuroGamer)

اگر پلی‌استیشن 4 ندارید و قصد دارید یکی بخرید، لحظه‌ای در خرید پلی‌استیشن 4 پرو شک نکنید. این کنسول توان گرافیکی، پردازشی و فضای هارد بیش‌تری دارد و قیمت آن هم بسیار معقول است. به طوریکه سونی از این پس کار سختی برای به فروش رساندن مدل‌های معمولی خواهد داشت و قطعا شاهد عرضه آن‌ها در باندل‌ها با قیمت‌های پایین خواهیم بود.

اما در صورتی که اکنون پلی‌استیشن 4 دارید، پیشنهاد کردن کنسول جدید بسیار سخت است! این کنسول هیچ بازی اختصاصی ندارد و به همان بازی‌های قبلی‌تان دسترسی خواهید داشت. بازی‌های قدیمی هم تنها در صورتی گرافیک بهتری روی این کنسول خواهند داشت که سازندگان تصمیم به عرضه آپدیت برای آن‌ها بگیرند. اگر تلویزیون 4K دارید شاید رفتن سراغ این کنسول کمی منطقی به نظر برسد، اما در غیر اینصورت تفاوت آنچنانی بین مدل پرو و معمولی شاهد نخواهید بود.

playstation 4 pro


انگجت (Engadget)

از جمله نقاط قوت پلی‌استیشن 4 پرو می‌توان به داشتن بهترین عملکرد گرافیکی در بین کنسول‌ها، اجرای روان‌تر بازی‌های واقعیت مجازی و عرضه رایگان آپدیت‌های مخصوص این کنسول برای بازی‌ها دانست. اما کنسول جدید سونی اولا فاقد درایو بلو-ری است و دوم اینکه افرادی که دارای تلویزیون‌های 1080p هستند، تفاوت خیلی زیادی را در بازی‌ها مشاهده نخواهند کرد. همچنین معلوم نیست که دقیقا کدام بازی‌های قدیمی بروزرسانی مخصوص این کنسول را دریافت می‌کند و فعلا شاهد انتشار اسامی بازی‌های محدودی بوده‌ایم.

پس اگر تلویزیونی با پشتیبانی از 4K و HDR دارید، خرید این کنسول توصیه می‌شود. ولی اگر نمایشگر شما فاقد این ویژگی‌ها است، بهتر است پیش از خرید کنسول جدید کمی صبر کنید. در پایان از شما دعوت میکنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت کنسولهای بازی از دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

نظر شما کاربران زومجی در مورد نقد‌های پلی‌استیشن 4 پرو چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده