نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲

مدیرعامل بلیزارد از Warcraft 4 و بازی های موبایل می‌گوید

مدیرعامل بلیزارد اخیرا از علاقه خود به ساخت Warcraft 4 و بازی‌های موبایل سخن گفته است.

چندین سال از عرضه Warcraft 3، آخرین نسخه استراتژیک سری وارکرفت، می‌گذرد و در تمامی این سال‌ها طرفداران منتظر معرفی نسخه جدیدی از این بازی توسط بلیزارد بودند. حال مایک مورهیم، مدیرعامل این کمپانی، اعلام کرده که علاقه زیادی به ساخت وارکرفت ۴ دارد، ولی این بازی شاید به این زودی‌ها ساخته نشود. وی در این مورد گفت:

ما عاشق بازی‌های سبک استراتژیک همزمان (RTS) هستیم. ولی تمرکز فعلی ما در این سبک روی StarCraft 2 و Heroes of the Storm است که تلفیقی از یک بازی MOBA و استراتژی همزمان به شمار می‌رود. من می‌دانم که طرفداران زیادی منتظر Warcraft 4 هستند و شخصا هم علاقه زیادی به ساخته شدن این بازی دارم. ولی در مقطع فعلی روی ساخت این بازی تمرکز نکرده‌ایم.

وارکرفت ۳ در سال ۲۰۰۲ عرضه شد و پس از آن هم در سال ۲۰۰۳ یک بسته الحاقی برای این بازی با نام Frozen Throne منتشر شد. اما داستان این مجموعه پس از آن در قالب بازی‌های World of Warcraft که اولین بار در سال ۲۰۰۴ عرضه شد، ادامه داشته است و بلیزارد تا به امروز بسته‌های الحاقی متعددی برای این بازی MMO خود منتشر کرده و داستان آن را گسترش داده است.

مورهیم همچنین در ادامه صحبت‌های خود سراغ بازی‌های موبایل رفت و گفت که این بازی‌ها امروزه طرفداران بی‌شماری دارند و بلیزارد هم از این موضوع آگاه بوده و حتی با عرضه Hearthstone برای گوشی‌های موبایل، تجربه کافی هم در زمینه این بازی‌ها را دارد:

ما خودمان هم گیمر هستیم و بازی‌های متعددی را روی پلتفرم‌های مختلف انجام می‌دهیم و علاوه بر آن ایده‌های زیادی نیز همواره در تیم ما مطرح می‌شود. به نظر من هنوز بازی‌های موبایل پتانسیل بسیار بالایی دارند که همه این پتانسیل شکوفا نشده است و قطعا می‌توان بازی‌های جدید و جذابی برای این پلتفرم محبوب عرضه کرد؛ بازی‌هایی که هنوز مشابه آن‌ها عرضه نشده است.

مدیرعامل بلیزارد در پایان هم اشاره‌ای به تصمیم این کمپانی مبنی بر تغییر نام پلتفرم Battle.net داشت:

اتخاذ چنین تصمیمی زمان‌بر بوده و بحث‌های زیادی پیرامون آن مطرح شد. دلیل اصلی این کار این بود که به نظر می‌رسید نام Battle.net در تناقض با دیگر سرویس‌های بلیزارد است. به‌علاوه حتی این بحث نیز مطرح شد که بازی‌های دیگر کمپانی‌ها را نیز به لانچر بلیزارد بیاوریم، ولی در نهایت تصمیم گرفتیم که این سرویس مختص بلیزارد بوده و لزومی به اضافه کردن بازی‌های غیر-بلیزاردی به آن نیست؛ چرا که این کار تنها باعث شلوغ‌تر شدن رابط کاربری لانچر می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده