نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

کیفیت سرورهای Halo 5: Guardians بهبود می‌یابد؛ قابلیت های جدید در راهند

سازنده‌ی Halo 5 می‌خواهد ضمن ارتقا دادن سرورهای این بازی، بخش‌هایی از جمله «پلی‌لیست کلاسیک» را به آن اضافه کند.

از انتشار Halo 5: Guardians یک سالی می‌گذرد و استودیو 343 اینداستریز، سازنده‌ی بازی، می‌خواهد همچنان به پشتیبانی کردن از آن ادامه دهد. این استودیو به‌تازگی اعلام کرده که علاوه بر نقشه‌های جدیدی که در راه Halo 5 است، بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های تازه‌ای را هم به این بازی خواهد آورد. آن‌طور که 343 اینداستریز در وبلاگ رسمی‌اش نوشته است، افزایش دادن کیفیت سرورها یکی از این موارد خواهد بود. البته این استودیو وضعیت بخش آنلاین بازی را از دید کلی «بسیار عالی» ارزیابی کرده؛ اما در عین حال بر این موضوع تأکید داشته که از وجود «تعداد اندکی مشکل خاص که به نظر می‌رسد توجه به آن‌ها رو به افزایش است» آگاهی دارد.

نماینده‌ی 343 اینداستریز در ادامه نوشت:

در راستای تعهد انجام‌شده به‌منظور فراهم کردن یک تجربه‌ی آنلاین سرگرم‌کننده و لذت‌بخش، در کنار [دستیابی به] یک دورنمای رقابتی پایدار و منصفانه، تیم [ما] به‌شکلی پویا سرگرم بررسی کردن این گزارش‌ها است. درواقع آن‌طور که به من گفته شده، بروزرسانی بسیار کوچکی در کار است که احتمال دارد طی هفته‌ی آینده به‌طور آزمایشی عرضه شود. این بروزرسانی در حقیقت یک کار زیرساختی است که در این راستا انجام می‌شود که عوامل پایه‌ای دخیل در به وجود آمدن تاخیرهای بیش از حد معمول، قطع شدن ارتباط و همچنین [عدم] ثبت شدن ضربات Melee، بهتر شناسایی و آسانتر از میان برداشته شوند.

Halo 5

سازنده‌ی Halo 5 همچنین از اضافه شدن یک پلی‌لیست «کلاسیک» به این بازی در آینده‌ی «نسبتا نزدیک» خبر داد. هنوز به جزئیات این پلی‌لیست و ویژگی‌های آن اشاره‌ای نشده است؛ ولی قاعدتاً با آن، بخش آنلاین بازی حال‌وهوایی نزدیک به نسخه‌های پیشین مجموعه پیدا خواهد کرد. این استودیو در پست وبلاگ‌اش به مجموعه‌ی Halo: The Master Chief Collection هم اشاره‌ای داشت و درباره‌ی آن این‌طور نوشت:

اینجا هیچ‌کس مشکلات عرضه‌ی [Master Chief Collection] و تأثیرات آن روی جامعه‌ی بازیکنان هیلو را فراموش نکرده است. این مسئله‌ای است که تمام اعضای این استودیو هر روز با [عواقب] آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

343 اینداستریز در ادامه خاطرنشان کرد که این بازی با وجود «کامل نبودن‌اش» و «موارد عجیب و رفتار ناپایداری» که روی تجربه‌ی بازیکن از آن تأثیر می‌گذارند، وضعیت بهتری پیدا کرده و اکنون «بسیاری از مردم» آن را بازی می‌کنند. نماینده‌ی استودیو همچنین گفت که مجموعه‌اش بر وضعیت بازی نظارت دارد؛ اما تضمینی وجود ندارد که در آینده بسته‌هایی برای رفع کردن مشکلات فوق منتشر شود. وی نوشت:

گرچه در شرایط فعلی مسلماً نمی‌توانم وعده‌ی بروزرسانی خاصی را بدهم؛ اما خاطرجمع باشید که Master Chief Collection همچنان در [استودیو] به بحث و تحقیق گذاشته می‌شود؛ آن‌هم در قالب طرح‌ها و اولویت‌های «حفظ و تقویت هیلو» که پتانسیل بروزرسانی پلی‌لیست هم در آن وجود دارد.

این استودیو در پایان اعلام کرد که فعلاً برنامه‌ای ندارد تا بخشی مشابه حالت Firefight بازی Halo: Reach را به Halo 5 اضافه کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده