نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

تاریخ عرضه نسخه های کنسولی Stardew Valley مشخص شد

بازی شبیه ساز کشاورزی Stardew Valley به‌زودی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل امسال بدون شک Stardew Valley بود که اریک بارون، به‌تنهایی و با اقتباس از سری Harvest Moon آن را ساخته و برای پی‌سی عرضه کرد. موفقیت عالی این بازی و فروش یک میلیون نسخه از آن در طی دو ماه، باعث شد تا بارون عرضه آن برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و Wii U را نیز تایید کند که البته این نسخه‌ها تا به امروز تاریخ عرضه دقیقی نداشتند.

حال بارون ابتدا مصاحبه‌ای با سایت ایکس‌باکس وایر داشته و در آن تاریخ عرضه نسخه ایکس‌باکس وان بازی را مشخص کرده است. متن صحبت‌های وی به شرح زیر است:

من بیش از چهار سال زمان صرف ساخت Stardew Valley کرده‌ام و در ساخت آن از بازی‌هایی چون Harvest Moon و Animal Crossing الهام گرفته‌ام. با اینکه ایده ساخت یک بازی شبیه‌ساز کشاورزی در ابتدا کمی برای بقیه عجیب به نظر می‌رسید، ولی به شخصه علاقه زیادی به این سبک داشتم و هدفم از ساخت بازی این بود که بتوانم حس و حال بازی‌های موفق قدیمی این سبک را دوباره زنده کرده و به پلتفرم‌های نسل جدید بیاورم. این بازی روی پی‌سی بسیار موفق بود و حال در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) برای ایکس‌باکس وان نیز عرضه خواهد شد.

پس از این مصاحبه طرفداران زیادی در مورد تاریخ عرضه بازی برای پلی‌استیشن 4 و Wii U نیز سوال کردند که بارون در پست جداگانه‌ای اعلام کرد که بازی در روز ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) برای پلی‌استیشن 4 در آمریکا عرضه خواهد شد و کاربران اروپایی این کنسول نیز یک روز دیرتر به بازی دسترسی خواهند داشت. با این حال سازنده بازی اعلام کرد که ساخت نسخه Wii U آن لغو شده و در عوض یک نسخه مخصوص کنسول نینتندو سوییچ از بازی ساخته خواهد شد.

بارون در مورد لغو شدن نسخه Wii U گفت:

متاسفانه تصمیم گرفتم تا ساخت نسخه Wii U بازی را متوقف کنم. چرا که پس از بررسی موارد مختلف، به این نتیجه رسیدم که کنار گذاشتن این کنسول و در عوض ساخت نسخه‌ای مخصوص نینتندو سوییچ نتیجه بهتری خواهد داشت. البته من علاقه زیادی به کنسول‌های نینتندو دارم و از این رو امیدوارم که سوییچ بتواند بسیار موفق ظاهر شود. این کنسول ویژگی‌هایی دارد که باعث خواهند شد تجربه Stardew Valley هم روی آن بسیار لذت‌بخش باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده