نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

مشخصات رایانه قابل حمل ZOTAC VR GO رسما اعلام شد

کمپانی زوتاک (ZOTAC) از مشخصات نهایی پی‌سی-کوله‌پشتی VR GO، که برای اجرا کردن محتویات واقعیت مجازی ساخته شده، رونمایی کرد.

طی فصل تابستان و در نمایشگاه کامپیوتکس بود که زوتاک از رایانه‌ی قابل حمل VR GO رونمایی کرد؛ رایانه‌ای شخصی که به‌منظور بهره‌گیری بهتر از واقعیت مجازی طراحی شده بود و می‌شد آن را مانند یک کوله‌پشتی با خود به این‌سو و آن‌سو برد. اکنون مشخصات نهایی VR GO به‌طور رسمی مشخص شده است.

به‌گفته‌ی زوتاک، کوله‌پشتی VR GO به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Intel Core i7-6700T با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز مجهز شده و از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 (قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت) بهره می‌برد. یک کارت گرافیک GeForce GTX 1070 انویدیا با ۸ گیگابایت رم GDDR5 هم پردازش‌های گرافیکی این پی‌سی را بر عهده گرفته است.

سه پورت HDMI 2.0 به‌همراه دو درگاه DisplayPort 1.3 خروجی‌های گرافیک VR GO را تشکیل می‌دهند. این رایانه می‌تواند همزمان به چهار نمایشگر متصل شود که طبیعتاً در حالت قابل حمل آن توجیهی برای این کار وجود ندارد. از لحاظ فیزیکی هم محصول بدنه‌ای با ابعاد تقریبی ۴۱ در ۲۷ در ۸ سانتی‌متر دارد؛ ولی هنوز نمی‌دانیم که وزن آن چقدر است و زوتاک به گفتن این مورد بسنده کرده که وزن رایانه به‌طور یکنواخت روی شانه‌ها توزیع می‌شود.

پی سی کوله پشتی  Zotac VR GO

زوتاک در VR GO یک درایو SSD m.2 را با حجم ۲۴۰ گیگابایت برای خریداران در نظر گرفته و فضایی را هم جهت اضافه کردن هارددیسک ۲/۵ اینچی یا SSD اضافی فراهم کرده است. کارت‌خوان سه در یک، درگاه شبکه، بلوتوث 4.2 و وای-فای 802.11ac/b/g/n امکانات ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند و سیستم‌عامل Windows 10 Home هم به‌طور پیش‌فرض روی این پی‌سی نصب شده است.

تغذیه‌ی VR GO توسط دو باتری ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعتی فراهم می‌شود که می‌توان آن‌ها را به‌سرعت تعویض کرد. به‌گفته‌ی زوتاک، با این باتری‌ها می‌توان تا دو ساعت به بازی کردن پرداخت؛ اما مشخص نیست که این کمپانی در کدام بازی‌ها و چه سطح تنظیماتی به این عمر باتری دست پیدا کرده است.

زوتاک می‌گوید که در طراحی VR GO اهمیت ویژه‌ای برای تجربه‌ی کاربران قائل شده و در تلاش بوده تا آن‌ها بتوانند بدون نگرانی داشتن از بابت کابل‌ها، تغذیه و … در دنیای واقعیت مجازی غوطه‌ور شوند.

زوتاک هنوز قیمتی را برای این محصول اعلام نکرده است.


منبع PCWorld Guru3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده