نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی مجدد فیفا 17 به لطف جمعه سیاه

به لطف بلک فرایدی، فیفا 17 توانست صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را از آن خود کند.

وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارد، طبق معمول دوشنبه‌ها، جدول این هفته فروش انگلستان را منتشر کرد. با استناد به گزارش این وب‌سایت، تخفیف‌های روز بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه، باعث شد که بازی فیفا 17، بتواند صدر جدول را از بازی Call of Duty: Infinite Warfare پس بگیرد و به تنهایی تبدیل به صدرنشین جدول این هفته شود. 

صدرنشینی فیفا، باعث شد که صدر نشین هفته گذشته، با یک پله سقوط در مکان دوم جای بگیرد. این دو بازی، باعث شدند که بازی‌های منتشر شده این هفته یعنی Pokemon Sun و Pokemon Moon، نتوانند به صدرنشین تبدیل شوند و به ترتیب این دو بازی جدید نینتندو، کار خود را در مکان‌های سوم و چهارم آغاز کردند. هر چند که مجموع فروش این دو بازی، آنها را به راحتی به صدرنشین جدول تبدیل می‌کرد.

انتشار دو بازی جدید پوکمون، باعث شد که Battlefield 1، با یک پله سقوط، مکان چهارم را از دست بدهد و به مکان پنجم قناعت کند. یکی از بازی‌هایی که این هفته سقوط قابل توجهی داشت، بازی Watch Dogs 2 بود که انتشار بازی‌های جدید به همراه بلک فرایدی، باعث شد که محصول جدید یوبیسافت، با ۴ پله سقوط، از مکان دوم به مکان ششم دست پیدا کند.

Forza Horizon 3 نیز از دیگر بازی‌های سقوط کننده بود. این بازی نسبت به هفته گذشته، یک پله سقوط را تجربه کرد و به مکان هفتم رضایت داد. 

تخفیف‌های بلک‌ فرایدی، باعث شدند که بازی‌های زیادی با افزایش فروش مواجه شوند و به خصوص بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4، رشد چشمگیری داشتند. یکی از این بازی‌ها، Uncharted 4 بود که توانست مجددا وارد ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود و در مکان هشتم قرار بگیرد. 

پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی Grand Theft Auto V به حضور طولانی مدت خود در جدول ادامه داد و مکانش نسبت به هفته گذشته،‌ تغییری پیدا نکرد. جایگاه نهم، جایی بود که GTA V در آن قرار گرفت. Gears of War 4، دیگر بازی انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت بود که این هفته با یک پله صعود، دوباره وارد جدول پرفروش‌های انگلستان شد و توانست مکان آخر جدول را به خود اختصاص دهد.

تخفیف‌های روز بلک فرایدی، باعث شد که بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 4، این هفته بیشترین فروش خود را از زمان عرضه این کنسول تجربه کنند و بلک فرایدی سال گذشته را پشت سر بگذارند. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۶ نوامبر (ششم آذر) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۳
FIFA 17
بازپس‌گیری صدر جدول به لطف بلک فرایدی

۲

۱
Call of Duty: Infinite Warfare
سقوطی یک پله‌ای

۳

-

Pokemon Sun
هفته اول انتشار

۴

-
Pokemon Moon
هفته اول انتشار

۵

۴
Battlefield 1
-

۶

۲
Watch Dogs 2
-

۷

۶
Forza Horizon 3
-

۸

-
Uncharted 4
ورود دوباره به جدول به لطف بلک فرایدی

۹

۹
Grand Theft Auto V
-

۱۰

۱۱
Gears of War 4
-

نگاهی بر بازی‌های منتشر شده این هفته:

Pokemon Sun and Moon

Pokemon Sun and Moon

دو بازی Pokemon Sun و Pokemon Moon، توسط استودیوهای گیم فریک ساخته شده و نینتندو وظیفه انتشار آن را برروی کنسول دستی 3DS بر عهده داشته است. این دو بازی، اولین بازی‌های نسل هفتم بازی‌های مجموعه پوکمون هستند. زمستان سال گذشته بود که در یکی از مراسم نینتندو دایرکت، این دو بازی معرفی شدند و هفته گذشته و به مناسبت ۲۰ سالگی این مجموعه عرضه شدند. 

مانند بازی‌های قبلی این مجموعه، هر دو بازی داستان یک مربی جوان پوکمون را روایت می‌کنند. این نسخه از بازی در منطقه آلولا جریان دارد که بر اساس هاوایی ساخته شده است و هدف اصلی بازی، از بین بردن سازمان شیطانی Team Skull است. در این دو بازی، پوکمون‌های جدیدی معرفی شده‌اند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده