نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

ممنوع شدن مرحله The Skies of Honor در تورنومنت های Street Fighter V

کپکام مرحله The Skies of Honor بازی Street Fighter V را در تورنومنت‌های خود ممنوع اعلام کرد.

یکی از مرحله‌های (استیجی که مبارزه در آن صورت می‌گیرد) جدید بازی Street Fighte V، استیج The Skies of Honor بود که مبارزین را به برروی بال یک هواپیما قرار می‌داد. در جریان مسابقه، این هواپیما بر فراز آسمان شهری که از روی دبی ساخته شده بود، پرواز می‌کرد و از میان آسمان‌خراش‌های مختلفی عبور می‌کرد و همین مسئله باعث شده بود که تصاویر پس‌زمینه این مرحله، مدام در حال تغییر کردن باشند و حواس بازیکنان را پرت کنند.

به همین دلیل، بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای اعتراض خود را نسبت به این استیج به کپکام اعلام کردند و از Capcom درخواست کردند که استفاده از این مرحله را در مسابقات رسمی ممنوع اعلام کند. کپکام نیز در پاسخ، اعلام کرد که این مرحله در مسابقات Capcom Cup 2016 و Capcom Pro Tour 2017 ممنوع است. این خبر در حساب رسمی توییتر Capcom Figthers اعلام شد.

این اولین باری نیست که مرحله‌ای از بازی Street Fighter V در مسابقات ممنوع اعلام می‌شود. اوایل تابستان بود که برگزارکنندگان مسابقات EVO که بزرگ‌ترین تورنومنت بازی‌های مبارزه‌ای است، استیج ساحل کانزوکی را ممنوع اعلام کرد. در این مرحله، به صورت مداوم موج‌هایی قسمت پایینی تصویر را می‌پوشاندند. استیج تمرینی بازی نیز در مسابقات ممنوع اعلام شده است زیرا حالت شطرنجی آن به بازیکنان برای تنظیم فاصله تا حریف، کمک می‌کند.

یکی از مواردی که بازی Street Fighter V در مسابقات با آن مواجه بوده، همین مراحل غیر قابل استفاده در مسابقات است. اکثر بازی‌ها، در یک استیج تصادفی به وقوع می‌پیوندد و شانس اینکه استیج‌های ممنوع شده در هنگام بازی به صورت تصادفی انتخاب شوند، بسیار بالا است و همین مسئله ممکن است شروع بازی را با تاخیر روبه‌رو کند. کپکام می‌تواند ویژگی درون بازی قرار دهد که شما بتوانید برخی از مراحل را از اینکه به صورت تصادفی انتخاب شوند، حذف کنید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده