نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

گیم استاپ: نینتندو سوییچ پتانسیل خارق العاده ای دارد

به‌گفته‌ی فروشگاه گیم‌استاپ (GameStop)، نینتندو سوییچ توان‌اش را دارد که وضعیت بازار کنسول‌ها را به سود نینتندو تغییر دهد.

مدیران گیم‌استاپ در نشست مالی سه‌ماهه‌ی اخیرشان، ضمن گزارش دادن وضعیت این فروشگاه اظهارنظرهایی هم درباره‌ی کنسول‌های بازی جدید داشتند. در این میان، نینتندو سوییچ هم کنسولی بود که در کنار تعریف و تمجید از پلی‌استیشن 4 پرو، از ویژگی‌های آن صحبت شد. مدیران گیم‌استاپ درباره‌ی سوییچ گفتند:

ما نظاره‌گر شوق شدید مشتریان نسبت به عرضه شدن سوییچ از سوی نینتندو هستیم. سوییچ از رسانه‌های فیزیکی استفاده می‌کند و محصولات نینتندو، بنا به سابقه‌ی‌شان، از لحاظ نرخ دانلود [نسخه‌های] دیجیتال، در جایگاه پایینی قرار می‌گیرند. بنابراین ما انتظار داریم که [سوییچ] کنسولی باشد که فروش بالای محصولات فیزیکی را به‌همراه داشته باشد.

بنا به نظرسنجی انجام‌شده توسط گیم‌استاپ ۲۷ درصد از اعضای طرح Power-up Rewards این فروشگاه، که خبرهای نینتندو سوییچ را دنبال می‌کنند، تصمیم دارند تا این کنسول را خریداری کنند. این نسبت با میزان تمایل مشتریان به خریداری ایکس‌باکس وان، در بازه‌ی زمانی یکسان، کم‌وبیش همخوانی داشته است. البته، همان‌طور که در نشست هم اشاره شد، نتایج این نظرسنجی قطعی نیست؛ اما امکان مقایسه کردن کنسول‌ها را، با توجه به چرخه‌ی عمرشان، فراهم می‌کند.

نشست با این گفته‌ها ادامه پیدا کرد:

با وجود اینکه هنوز حتی از جزئیات قیمت [سوییچ] در بازار اطلاع دقیقی نداریم، فکر می‌کنم درست باشد که بگویم این [نظرسنجی] می‌تواند نشانگر عرضه‌ای خوب برای محصول و به موفقیت رسیدن آن باشد. گمان می‌کنم که در میانه‌ی ژانویه (اواخر دی‌ماه)، یعنی زمانی که جزئیات [کنسول] مشخص شد، نظرسنجی دیگری ترتیب بدهیم. به‌نظرم در آن زمان برآورد بسیار بهتری به دست خواهیم آورد؛ اما در حال حاضر همه‌چیز بسیار بسیار دلگرم کننده است.

پل رینز (Paul Raines)، مدیرعامل گیم‌استاپ، هم جزو مسئولینی بود که طی نشست مالی درباره‌ی سوییچ صحبت کرد. او، که به‌گفته‌ی خودش چند هفته پیش توانسته بود از نزدیک با این کنسول کار کند، گفت:

سوییچ دستگاه بسیار جالبی است… نینتندو سوییچ پتانسیل‌اش را دارد تا طیف مخاطبان [خود] را به‌تدریج گسترش دهد. دارایی‌های معنوی [نینتندو]، یعنی ماریو و [محصولات] هم‌رده‌اش، نسبت به انواع دیگر [بازی‌ها] خانواده‌ها را بیشتر جذب می‌کنند و می‌دانیم که بازی‌های مبتنی بر حرکت برای کودکان لذت‌بخش‌تر هستند. با جداسازی لوازم جانبی یا همان کنترلرهای اصلی و فرعی [از کنسول]، شما می‌توانید به‌واسطه‌ی [طراحی] گیم‌پلی کارهای واقعاً جالبی [را در بازی] انجام دهید. آخرین موردی که به آن اشاره می‌کنم این است که سازندگان [سوییچ] قابلیت حمل منحصربه‌فردی را برای آن فراهم کرده‌اند… به‌نظر من، این [کنسول] واقعاً از پتانسیل خارق‌العاده‌ای جهت تغییر دادن وضعیت [رقابت در بازار] برخوردار است. ما باید منتظر بمانیم و همانند هر مورد دیگری که در این صنعت پیش آمده، نظاره‌گر باشیم. [در نهایت] مشتریان با دلارهای‌شان نتیجه را رقم خواهند زد.

نینتندو سوییچ قرار است در اسفندماه امسال یا فروردین ۹۶ به بازار عرضه شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده