نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱

بازی Sleeping Dogs 2 قرار بود با ایده‌های بلند پروازانه‌ای ساخته شود

اخیرا جزییات ایده‌هایی که یونایتد فرانت گیمز برای Sleeping Dogs 2 داشت فاش شده است.

چندی پیش خبری مبنی بر تعطیل شدن همیشگی استودیو یونایتد فرانت گیمز منتشر شد و به همین دلیل هم شاید هرگز شاهد ساخته شدن بازی Sleeping Dogs 2 نباشیم. با این حال به نظر می‌رسد که این استودیو پیش از تعطیل شدن، ایده‌های بلند پروازانه‌ای برای دنباله Sleeping Dogs داشت که اخیرا جزییاتی از آن‌ها توسط سایت وی‌پوینت فاش شده است.

بر این اساس داستان بازی قرار بود در یک دنیای جهان‌باز جریان داشته باشد که بزرگ‌تر از دنیای نسخه اول بازی بود. همچنین در Sleeping Dogs 2 کماکان قرار بود شاهد حضور وِی شِن، شخصیت اصلی نسخه اول باشیم. با این حال علاوه بر شِن، یک شخصیت دیگر نیز قرار بود با نام هنری فنگ حضور داشته باشد و داستان بازی نیز از دید هر دو این شخصیت‌ها روایت می‌شد.

به‌علاوه نسخه دوم بازی قرار بود حالت همکاری دو نفره (Co-Op) نیز داشته باشد و گیمر می‌توانست با استفاده از یک اپ موبایل، انواع و اقسام وسایل نقلیه مثل هلی‌کوپتر را فرا خوانده و استفاده کند.

همچنین یونایتد فرانت گیمز قصد داشت فایل‌های ذخیره بازیکنان را بررسی کرده و بر اساس آن‌ها، درجه سختی بازی و همچنین میزان حضور پلیس در قسمت‌های مختلف نقشه را تعیین کند. البته مشخص نیست که این سیستم قرار بود دقیقا به چه شکل کار کند.

به هر حال Sleeping Dogs یکی از بازی‌های جهان‌باز موفق بود که بدون سر و صدای زیادی عرضه شد و توانست نمره‌های بسیار خوبی هم کسب کند. ولی متاسفانه نسخه دوم این بازی به دلیل تعطیل شدن استودیو سازنده هرگز ساخته نخواهد شد؛ مگر اینکه امتیاز ساخت آن توسط یک کمپانی دیگر خریداری شود.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده