// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹

Pokémon Sun and Moon تنها در سه روز نزدیک به ۲ میلیون نسخه فروش داشته است

Pokémon Sun and Moon تنها در سه روز از زمان انتشار رسمی در ژاپن، به فروش شگفت‌انگیز یک میلیون و ۹۰۵ هزار واحدی دست یافته است.

با انتشار Pokémon Sun and Moon در کشور ژاپن، اولین آمار منتشر شده فروش شگفت‌انگیز این بازی را نشان می‌دهد. با نگاهی به فروش بازی‌های کنسول نینتندو 3DS، اکنون Pokemon Sun and Moon با دستیابی به رقم فروش ۱/۹۰۵/۱۰۷ واحدی توانسته بعد از Pokemon X and Y با فروش ۲/۰۹ میلیون واحد، در جایگاه دوم بزرگترین انتشار کنسول 3DS قرار بگیرد. البته آمار فروش هر دو بازی نسخه دیجیتالی eShop را شامل نمی‌شوند. با توجه به افزایش بازیکنانی که خرید دیجیتالی را ترجیح می‌دهند می‌توان گفت که احتمالا با در نظر گرفتن آمار فروش دیجتالی، Sun and Moon می‌تواند حتی از Pokémon X and Y پیشی بگیرد.

نینتندو هنوز آمار فروش جهانی بازی Sun and Moon را اعلام نکرده است. این بازی جمعه گذشته در کنار کشور ژاپن در آمریکای شمالی نیز منتشر شده بود. علاقمندان اروپایی مجموعه پوکمون نیز در نهایت با یک هفته فاصله دیروز موفق به خریداری Pokémon Sun and Moon شدند.

نینتندو امید زیادی به موفقیت این بازی در سطح جهان دارد، این کمپانی هم‌اکنون نیز ۱۰ میلیون کپی از این بازی را به خرده‌فروش‌ها ارسال کرده است. در هر حال، فروش ۱/۹ میلیون واحدی بازی در ژاپن نشانه‌ی خوبی محسوب می‌شود. این فروش افزایش مناسبی را نسبت به ریمیک دو بازی Pokémon Omega Ruby and Alpha Sapphire نشان می‌دهد که فروشی معادل ۱/۵ میلیون واحد را در روز انتشار تجربه کرده بودند.

در واقع در تاریخ فروش بازی‌های مجموعه پوکمون، Sun and Moon در جایگاه سوم بعد از بازی‌های Pokémon X and Y و Pokémon Black and White قرار می‌گیرد. Black and White در اواخر عمر کنسول دستی DS‌ منتشر شده بود؛ زمانی که این کنسول دارای پایگاه بزرگی از بازیکنان بود.

هفته گذشته، یوروگیمر خبر جدیدی را پیرامون احتمالا ساخت ادامه Sun and Moon با اسم رمز Pokémon Stars منتشر کرد. ظاهرا این بازی با هدف جذب طرفداران پوکمون به سمت نینتندو سوییچ برای این کنسول، در حال ساخت است. این بازی امکان انتقال پوکمون‌های Pokémon Sun and Moon را از طریق اپلیکیشن Pokémon Bank فراهم خواهد کرد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده