// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

Modern Warfare 3 و Oblivion برای ایکس باکس وان عرضه نخواهند شد

بر‌طبق اعلام کمپانی مایکروسافت دو بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 و The Elder Scrolls IV: Oblivion بر روی ایکس‌باکس وان عرضه نخواهند شد.

روز یک‌شنبه هفته جاری به‌واسطه قرار گرفتن عبارت «قابل بازی بر روی ایکس‌باکس وان» (Plays on Xbox One) در زیر کاور بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare 3 و The Elder Scrolls IV: Oblivion در لیست تخفیف‌های جمعه سیاه، اعلام شد که این دو بازی به سرویس پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل (Backward Compatibility) کنسول ایکس‌باکس وان اضافه شده‌اند. حال لری هرب (میجور نلسون) با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر تایید کرده است که این عبارت به اشتباه در زیر بازی‌های مذکور قرار گرفته‌ و هم‌اکنون نیز حذف شده است. 

عدم امکان تجربه بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare 3 و The Elder Scrolls IV: Oblivion بر روی پلتفرم نسل هشتم مایکروسافت در حال حاضر، بدان معنا نیست که این بازی‌ها هیچ‌گاه به لیست بازی‌های ویژگی Backward Compatibility اضافه نخواهند شد. این ادعا از آن‌جا نشات می‌گیرد که کمپانی مایکروسافت با ناشرین بازی‌های مذکور یعنی کمپانی‌های اکتیویژن وبتسدا روابط نزدیکی داشته و پیش از این امکان تجربه تعدادی از بازی‌های آن‌ها از جمله Doom ،Doom II و Call of Duty: Black Ops بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان فراهم شده بود.

علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند بازی‌های The Elder Scrolls IV: Oblivion و Call of Duty: Modern Warfare 3 را به ترتیب با قیمت ۶٫۴۴ دلار (۵۷ درصد تخفیف) و ۲۹٫۹۹ دلار (۴۰ درصد تخفیف) خریداری کنند. همچنین اعضای سرویس گلد از ۱۰ درصد تخفیف بیشتر بهره‌مند می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۲۸۰ بازی به ویژگی پشتیبانی از نسل قبل پلتفرم ایکس‌باکس وان وجود دارد که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید به صفحه مربوط در وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس مراجعه کنید.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که در ماه نوامبر بازی‌های فوق‌العاده‌ای به ویژگی Backward Compatibility اضافه خواهد شد که از بین آن‌ها می‌توان به Mass Effect 3 ،Mass Effect 2 ،Skate 3 و Blue Dragon اشاره کرد. یک سال پیش بود که ویژگی مذکور به پلتفرم ایکس‌باکس وان اضافه شد. به مناسب سالگرد این اتفاق، کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که بازیکنان ۲۱۰ میلیون ساعت را به تجربه بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان اختصاص داده‌اند. این رقم تا سه ماه پیش ۱۴۵ میلیون ساعت بوده است.

با معرفی ایکس‌باکس اسکورپیو این سوال پیش آمد که آیا این کنسول به مانند ایکس‌باکس وان دارای ویژگی Backward Compatibility خواهد بود؟ مایک ایبارا در پاسخ به این پرسش اعلام کرده بود که «مسلما» ویژگی ذکر شده در این کنسول بین نسلی وجود خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی کنسول مذکور را خریداری کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده