نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

عرضه بازی ADR1FT برای ایکس باکس وان لغو شد

نویسنده و آهنگساز ADR1FT اعلام کرد که دیگر قرار نیست این بازی برای ایکس‌باکس وان عرضه شود.

آدام اورث، نویسنده بازی اول شخص و فضایی ADR1FT، امروز اعلام کرد که عرضه این اثر برای کنسول ایکس‌باکس وان لغو شده است و طرفداران این کنسول دیگر نباید منتظر این بازی باشند. وی اخیرا در یک پرسش و پاسخ توییتری این مورد را اعلام کرده و به افرادی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، پیشنهاد داده که برای پس گرفتن پول‌شان اقدام کنند.

بازی ADR1FT توسط استودیو تری وان زیرو ساخته شده و پیش از این برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شده است و البته در حالت واقعیت مجازی نیز قابل بازی است. ناشر این بازی عملی‌تخیلی هم 505 گیمز است که هنوز واکنشی به لغو شدن نسخه ایکس‌باکس وان نشان نداده است.

اورث که در کنار نویسندگی ADR1FT وظیفه ساخت موسیقی آن را نیز برعهده داشت و البته یکی از بنیان‌گذاران استودیو سازنده بازی نیز به شمار می‌رود، پیش از این در مایکروسافت حضور داشت که به دلیل پاره‌ای مشکلات در کامنت‌هایی که در توییتر منتشر کرده بود، مجبور شد از کمپانی آمریکایی جدا شود. وی آن دوران را بسیار سخت توصیف کرده که هم روی زندگی شخصی و هم زندگی شغلی وی تاثیر گذاشته است.

البته لغو شدن نسخه ایکس‌باکس وان ADR1FT قطعا خیلی باعث ناراحتی گیمر‌ها نخواهد شد؛ چرا که این بازی نمره‌های خوبی دریافت نکرده و زومجی هم آن را لایق نمره ۶ دانست. خلاصه‌ای از نقد بازی به شرح زیر است:

انتظارات از Adr1ft به عنوان یک بازی خاص بسیار بالا بود. اما توسعه دهندگان این اثر تنها توانستند در بخش گرافیک انتظارات را برآورده کنند و بازی در بخش‌های گیم‌پلی و موسیقی با مشکلات بسیار زیادی رو به رو است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. با توجه به گیم‌پلی خسته کننده و تکراری این بازی، می‌توان آن را به دلیل بهره‌مندی از قدرت گرافیکی بی‌نظیر برای تجربه هدست‌های واقعیت مجازی پیشنهاد داد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده