// دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

بازی NBA 2K17 احتمالا وارد دنیای واقعیت مجازی می‌شود

با استناد به لیست تروفی NBA 2K17، احتمال وجود برنامه‌ریزی جهت ورود این بازی به صنعت واقعیت مجازی قوت گرفته است.

جریان اصلی صنعت واقعیت مجازی با وجود پیشرفت در اکثر سبک‌های صنعت بازی‌های ویدیویی، با این حال، تا حد زیادی بازی‌های ورزشی را کنار گذاشته است. شاید به دلیل پرسش‌هایی در رابطه با مجوز‌ها یا این موضوع که انجام بازی‌های ورزشی واقعی، دیگر واقعی خواهد بود. دلیل هرچه که باشد، ظاهرا سری NBA‌ کمپانی 2K‌ قصد دارد تا جهت ارائه تجربه واقعیت مجازی (VR) در کنسول پلی‌استیش 4 قدم‌هایی را بردارد.

این خبر به واسطه گزارشی از Pasta Padre با استناد به لیست تروفی فاش شده در سایت Exophase منتشر شده است. هرچند لیست ۱۳ تایی تروفی‌های بازی مستقیما اشاره‌ای به ورود NBA 2K17 به واقعیت مجازی نمی‌کند، اما بیشتر تروفی‌ها اشاره به مینی‌گیم‌هایی در این بازی دارد. رویدادهای پارتی، چالش‌های پرتاب سه‌ امتیازی و حالت‌های Time Attack،‌ همگی ارجاعاتی به واقعیت مجازی هستند.

با این حال، این بازی می‌تواند به اولین بازی ورزشیِ دارای مجوز جهت ارائه اختصاصی واقعیت مجازی تبدیل شود. اگر ورود NBA 2K17 به دنیای واقعیت مجازی به واسطه مینی‌گیم ‌هایی درون بازی حقیقت داشته باشد؛ می‌توان گفت که این روشی مناسب برای معرفی واقعیت مجازی جهت ورود به سبکی از بازی است که در حقیقت بازیکنان قادر هستند تا با کنار گذاشتن کنترلر، خود در واقعیت آن را تجربه کنند. البته این دست بازی‌های ورزشی در حقیقت به بازیکنان اجازه می‌دهند تا در کالبد یک سوپراستار واقعی در دنیای ورزش به بازی بپردازند. بنابراین برای سنجیدن موفقیت واقعیت مجازی جهت ورود به بازی‌های ورزشی، استفاده از مینی‌گیم‌ها امری منطقی خواهد بود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده