نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

کمپانی برادران وارنر شبکه ویدیویی Machinima را تصاحب کرد

شبکه‌ی یوتیوبی ماشینیما (Machinima) اکنون جزو دارایی‌های برادران وارنر (Warner Bros) به شمار می‌رود.

کمپانی برادران وارنر مجموعه‌ی ماشینیما را به‌طور کامل خریداری کرد. این شبکه، که برنامه‌های ویدیویی مطرحی را به‌ویژه در زمینه‌ی گیمینگ تولید می‌کند، از این پس زیر نظر کمپانی فیلم‌سازی آمریکایی به کارش ادامه خواهد داد. این در‌حالی است که تایم وارنر، که برادران وارنر جزو شرکت‌های تابعه‌ی آن است، قرار است تا مدتی دیگر با قراردادی ۸۵ میلیارد دلاری به اپراتور مخابراتی At&T بپیوندد.

جزئیات خریداری ماشینیما فعلاً اعلام نشده است؛ اما لس‌آنجلس تایمز، به نقل از منبعی آگاه، ارزش ماشینیما را ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده است. برادران وارنر نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ روی ماشینیما سرمایه‌گذاری کرده و مبلغی نزدیک به ۱۸ میلیون دلار را به این کار اختصاص داده بود.

برادران وارنر تنها رسانه‌ای نیست که طی سال‌های گذشته در یوتیوب سرمایه‌گذاری کرده است. بیشتر از دو سال پیش بود که کمپانی دیزنی استودیوی میکر (Maker Studios) را، که شبکه‌ی یوتیوبی پولاریس (Polaris) را در اختیار دارد، با پرداخت نیم میلیون دلار تصاحب کرد. در نتیجه‌ی این معامله، چهره‌هایی مانند PewDiePie و TotalBiscuit به‌طور غیرمستقیم زیر نظر دیزنی به کارشان ادامه دادند.

ماشینیما، که ادعا می‌شود در حدود ۴۰۰ میلیون مشترک دارد، هشت ماه پیش در تیتر خبرها جای گرفته بود. در آن زمان، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که این شبکه‌ی ویدیویی با پرداخت کردن مبالغی به یوتیوبرها از آن‌ها خواسته تا بررسی‌های مثبتی را از ایکس‌باکس وان به نمایش بگذارند و به این شکل سعی بر «فریب دادن مشتریان» داشته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده