// شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

کازونوری یاماوچی جزئیاتی از بازی Gran Turismo Sport را منتشر کرد

کازونوری یاماوچی اطلاعاتی از بازی Gran Turismo Sport و پشتیبانی آن از پلی‌استیشن 4 پرو را منتشر کرده است.

در جدیدترین اخبار منتشر شده، کازونوری یاماوچی، مدیرعامل استودیو پولی‌فونی دیجیتال، جزئیاتی جدید از بازی گرن توریسمو اسپورت را منتشر شده است. جزئیاتی که از نسخه پلی‌استیشن 4 پرو و نسخه واقعیت مجازی بازی اطلاعتی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

طبق گفته‌های وی، این بازی با رزولوشن 4K پویا و نرخ فریم ۶۰ بر روی پلی‌استیشن 4 پرو اجرا شده و از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین یک وی‌پی‌اس با ۱۸ گیگابایت محتوای فشرده نشده مربوط به گستردگی رنگ و نمایش واقعی رنگ اتومبیل‌ها برای بازی در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. کازونوری یاماوچی در مورد بازی‌های پلی‌استیشن 4 پرو که دارای رزولوشن 4K هستند می‌گوید:

من فکر می‌کنم استفاده از رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ در این روزها به اوج خود در صنعت بازی‌های ویدیویی رسیده است. این کار سبب می‌شود تا بازی‌ها بر روی کنسول‌های خانگی با کیفیتی بهتر از قبل ظاهر شوند. جزئیات اتومبیل‌ها و کیفیت‌شان در رزولوشن 4K واقعا عالی است و وقتی این کیفیت را با قابلیت HDR در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، می‌بینیم که ۱۱ درصد اتومبیل‌های موجود در دنیا کیفیت‌شان در بخش رنگ‌ اتومبیل پایین‌تر از کیفیت رنگ‌بندی آن‌ها در بازی‌های ویدیویی و رزولوشن 4K است.

اتومبیل‌هایی نظیر فراری اگر از قابلیت گستردگی رنگ و HDR استفاده نکنید نمی‌توانید کیفیت رنگ واقعی آن را مشاهده کنید. موردی که در گرن توریسمو اسپورت به‌خوبی به‌نمایش گذاشته شده است.

همچنین وی در مورد قابلیت HDR و استفاده از آن بر روی بازی‌های ویدیویی می‌گوید:

برای استفاده از این قابلیت می‌بایست بر روی چند دوربین کار کنیم تا بتوانیم این ویژگی را بر روی بازی اعمال کنیم. زیرا در حال حاضر هیچ دستگاهی وجود ندارد که بتواند عکس‌هایی با کیفیت HDR و ویژگی گستردگی رنگ بگیرد.

در اول کار جمع آوری دیتاها و مواردی که نیاز داشتیم همچین کار ساده‌ای نبود، در نتیجه مجبور به ساخت یک سیستم برای دوربین‌ها شدیم تا کار ما را راحت کند. در گذشته ما از یک سنسور شناسایی رنگ‌های RGB استفاده می‌کردیم و رفته رفته متوجه شدیم که با ساخت یک سنسور دیگر می‌توانیم رنگ‌ها و نورپردازی‌هایی را ثبت و ضبط کنیم که از طریق سنسور RGB قادر به شناسایی نبودند.

همچنین در آخر وی صحبت‌هایی در مورد نسخه واقعیت مجازی این بازی انجام داده است.

به‌هنگام نشستن پشت اتومبیل‌ها از طریق هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR تجربه‌ای خاص خواهید داشت که تا‌ به‌حال در نسخه‌های پیشین این مجموعه کسب نکرده بودید.

پیست‌ها جالبی را در بازی تعبیه کرده‌ایم ولی قصد داریم از طریق Photo Mode بازی در حالت واقعیت مجازی خودتان به گشت و گذار در در جاده‌های بازی بپردازید.

بازی Gran Turismo Sport در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۷ میلادی به‌‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده