نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

مدیر عامل یوبیسافت مونترئال به سو استفاده از اطلاعات کمپانی متهم شد

مدیرعامل یوبیسافت مونترئال به دلیل اینکه از اطلاعات کمپانی سو استفاده کرده، متهم شده است.

موسسه نظارت بر تجارت فرانسه (AMF)، اخیرا یانیس مالات، رییس استودیو یوبی‌سافت مونترئال و چهار مدیر دیگر یوبیسافت را به جرم سو استفاده از اطلاعات کمپانی قبل از اعلام عمومی آن‌ها، متهم کرده است. به طور دقیق‌تر در سال ۲۰۱۳ بود که یوبیسافت اعلام کرد بازی‌های The Crew و Watch Dogs تاخیر خورده‌اند و این امر منجر به کاهش ارزش سهام این کمپانی فرانسوی شد. ولی پیش از اینکه این خبر به صورت عمومی اعلام شود، مالات و چهار مدیر دیگر سهام خود را به فروش رساندند.

حال AMF ادعا کرده که این افراد، پیش از اعلام خبر تاخیر بازی‌های مذکور، از این قضیه خبر داشته و به همین دلیل سهام خود را فروخته‌اند تا متضرر نشوند. البته مالات اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که از تاخیر خوردن بازی‌ها پس از فروش سهامش مطلع شده است و گفته که AMF در مورد این پرونده اشتباه می‌کند.

در حالی که موسسه AMF این پرونده را پیگیری می‌کند، یوبیسافت هم امروز با انتشار بیانیه‌ای از کارکنان خود حمایت کرده است:

ما می‌دانیم که AMF پنج نفر از اعضای کمپانی ما را به سو استفاده از اطلاعات متهم کرده است. به همین دلیل هم باید به این اشاره کنیم که ایو گیلمو، مدیر عامل و رییس یوبیسافت، کاملا به تمامی اعضای کمپانی اعتماد داشته و هرگز شکی در صادق بودن این پنج نفر ندارد. به همین دلیل هم آن‌ها کاملا تحت حمایت و پشتیبانی گیلمو خواهند بود.

در جریان این پرونده AMF ادعا می‌کند که اعضای ما پیش از سقوط مقطعی ارزش سهام کمپانی در سال ۲۰۱۳ پس از اعلام خبر تاخیر خوردن Watch Dogs و The Crew، از این خبر اطلاع داشته‌اند که نیرو‌های ما شدیدا این مساله را رد می‌کنند. به هر حال تحقیقات بیش‌تر در جریان است و قرار است در دادگاهی در پاریس به این پرونده رسیدگی شود. البته خود یوبیسافت در جریان این پرونده متهم نشده است.

همچنین سه تن از نیرو‌های کانادایی ما در این پرونده متهم شده‌اند، امروز شکایتی تنظیم و آن را به دادگاه شهر کبک ارائه کرده و خواستار مختومه شدن این پرونده و جریمه مالی AMF شده‌اند.

پنج عضوی که توسط AMF متهم شده‌اند (سه نفر از کانادا و دو نفر از فرانسه)، در جلسه‌ای که روز ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) برگزار می‌شود، باید در مورد این اتهامات پاسخ‌گو باشند.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده