نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

شایعه: دیزنی به دنبال خرید نت‌فلیکس است

طبق شایعات منتشر شده، کمپانی والت دیزنی به دنبال خرید شبکه استریم نت‌فلیکس است.

در طول یک دهه گذشته، دیزنی تحت مدیریت باب ایگر توانسته است شرکت‌های بزرگ سرگرمی را بدست آورد. در سال ۲۰۰۶ این کمپانی موفق شد استودیو پیکسار که از سال ۱۹۹۵ با دیزنی همکاری می‌کرده است را خریداری کند. در سال ۲۰۰۹، دیزنی کمپانی مارول را تصاحب کرد و با ایجاد جهان سینمایی مارول رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. در سال ۲۰۱۲، دیزنی در یک حرکت بزرگ کمپانی لوکاس فیلم که بیشتر این استودیو برای ساخت مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) و  ایندیانا جونز (Indiana Jones) شناخته شده است، را با قیمتی معادل ۴.۰۵ میلیارد دلار از جورج لوکاس، بنیان گذار آن، خریداری کرد. دیزنی در حال حاضر سهم بزرگی از صنعت سینما را به خود اختصاص داده است و چهار فیلم این کمپانی اکنون پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ میلادی هستند و انیمیشن موانا (Moana) و فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) نیز هنوز به روی پرده نرفته‌اند.

اگرچه دیزنی بیشتر امپراطوری خود را با فیلم‌های مارول، جنگ ستارگان، پیکسار، The Muppets و دیگر مجموعه خود پوشش می‌دهد، اما طی سال‌های اخیر دیزنی همواره به دنبال اضافه کردن عناصر کلیدی جدید و گسترش مجموعه سرگرمی‌های خود بوده است. در حالی که شبکه تلویزیونی ABC بخشی از کمپانی دیزنی است، اما به نظر می‌رسد هنوز بخش‌ها و فضاهای بیشتری برای سودآوری در صنعت تلویزیون وجود دارد. حال طبق گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد این کمپانی در نظر دارد در این راه یک تغییر بزرگ ایجاد کند.

walt disney pictures

طبق خبری که وب‌سایت تچ کرانچ منتشر کرده است، کمپانی والت دیزنی در نظر دارد که شبکه استریم نت‌فلیکس را خریداری کند. اگر این خبر درست باشد، می‌تواند یک تغییر بزرگ در صنعت ایجاد کند. ماه گذشته AT&T، اپراتور تلفن‌های همراه، اعلام کرد که برای خرید تایم وارنر با مبلغ ۸۵.۴ میلیارد دلار با آنها به توافق رسیده است و به نظر می‌رسد دیزنی در جواب این معامله، می‌خواهد شبکه استریم نت‌فلیکس را تصاحب کند. شبکه استریم نت‌فلیکس طی سال‌های اخیر توانسته است که دیدگاه عموم مردم را تغییر دهد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. در حال حاضر، نت‌فلیکس تمرکز خود را بر روی سریال‌ها و فیلم‌های اختصاصی خود افزایش داده است و با استقبال گسترده مخاطبان خود نیز روبرو شده است.

خانه پوشالی (House of Cards)، چیزهای عجیب (Stranger Things)، نارنجی مد جدید است (Orange Is the New Black) و Making a Murderer از جمله سریال‌های اختصاصی محبوب و پر بیننده شبکه استریم نت‌فلیکس هستند و سریال دیفندرز (The Defenders) از جمله سریال‌های مورد انتظاری است که با همکاری مارول و شبکه ABC در دست ساخت است و قرار است از نت‌فلیکس پخش شود. این سرویس استریم چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد ۵۰ درصد از محتوای خود را به صورت اختصاصی تولید کند. حال به نظر می‌رسد می‌تواند با کمک دیزنی به این مهم دست یابد تا بتواند با قدرت بیشتری با سرویس‌های استریم‌ دیگر از جمله آمازون پرایم، رقابت کند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده