نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: Infinite Warfare به صدر نشینی خود ادامه داد

بازی Call of Duty: Infinite Warfare در هفته دوم انتشار خود توانست در رتبه اول باقی بماند.

مطابق معمول دوشنبه‌ها، وب‌سایت چارت‌ترک، که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، جدول فروش هفتگی انگلستان را منتشر کرد. با توجه به گزارش این وب‌سایت، نسخه جدید ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Infinite Warfare توانست علی‌رغم افت فروشی ۶۵ درصدی، کماکان در صدر جدول باقی بماند. 

مکان‌های دوم و سوم جدول این هفته نسبت به هفته گذشته تنها با هم جابجا شدند و بازی Fifa 17 با ۶ درصد افزایش فروش به مکان دوم دست یافت در حالیکه مکان دوم هفته گذشته یعنی Battlefield 1، با یک پله سقوط، به جایگاه سوم تنزل پیدا کرد.

این هفته، یک بازی تازه منتشر شده در ۱۰ بازی پرفروش انگلستان قرار گرفت و آن بازی هم اثری نبود جز ساخته جدید بتسدا یعنی Disohonred 2. این بازی توانست در اولین هفته انتشارش کار خود را در مکان چهارم آغاز کند. این بازی، نسبت به نسخه اولش که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود، ۳۸ درصد فروش کمتری داشت. بازی جدید بتسدا باعث شد که دیگر بازی این ناشر یعنی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition با یک پله سقوط مواجه شود و به جایگاه پنجم رضایت دهد. 

این هفته به دلیل فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشان برای برخی از بازی‌ها در نظر گرفتند، شاهد افزایش فروش آنها بودیم. یکی از این بازی‌ها، Forza Horizon 3، ریسینگ جدید انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت بود که با ۶۰ درصد افزایش فروش، چهار پله صعود کرد و به مکان ششم دست یافت. از طرف دیگر، Overwatch با یازده پله صعود در زمره بازی‌هایی قرار گرفت که صعود بسیار زیادی کرده است. شوتر بلیزارد با این یازده پله صعود به مکان هفتم دست یافت. مکان هشتم جدول این هفته نیز در اختیار یکی دیگر از شوترهای تحسین شده چند وقت اخیر یعنی Titanfall 2 قرار گرفت. ساخته جدید ریسپاون این هفته با ۳ پله سقوط روبه‌رو شد. اما بیشترین صعود این هفته مربوط به بازی Lego Dimensions بود که با ۵۵۶ درصد افزایش فروش،‌ از مکان سی و هفتم به مکان نهم دست یافت. آخرین بازی این هفته نیز یک بازی دیگر از الکترونیک آرتز بود. Star Wars Battlefront که مدت‌ زیادی از انتشارش می‌گذرد، با دو پله صعود در مکان دهم قرار گرفت.

نکته جالب جدول این هفته، خارج شدن GTA V از ۱۰ بازی پرفروش بود. با این حال این بازی در مکان یازدهم بازی‌های پرفروش انگلستان قرار گرفت و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در هفته‌های آتی، باز هم این بازی را در جدول ببینیم. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۲ نوامبر (بیست و دوم آبان) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty: Infinite Warfare
هفته دوم انتشار، ۶۵ درصد افت فروش و ادامه صدرنشینی

۲

۳
FIFA 17
۶ درصد افزایش فروش و یک پله صعود

۳

۲

Battlefield 1
۳۹ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

-
Dishonored 2
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان چهارم

۵

۴
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
۶۴ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۶

۱۰
Forza Horizon 3
۶۰ درصد افزایش فروش و چهار پله صعود

۷

۱۸
Overwatch
۱۴۴ درصد افزایش فروش و ۱۱ پله صعود

۸

۵
Titanfall 2
سه پله سقوط

۹

۳۷
Lego Dimensions
۵۵۶ درصد افزایش فروش و ۲۸ پله صعود

۱۰

۱۲
Star Wars Battlefront
۳۰ درصد افزایش فروش و دو پله صعود

نگاهی بر برخی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Dishonored 2

Dishonred 2

Dishonored 2، یک بازی اکشن ماجرایی با مایه‌های مخفی‌کاری است که توسط استودیو آرکین ساخته شده و بتسدا وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است و برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد. این بازی، دنباله‌ بازی Dishonored است که در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های نسل قبل و رایانه‌های شخصی عرضه شد.  

داستان بازی در مکان خیالی Empire of the Isles و ۱۵ سال پس از وقایع قسمت بازی به وقوع می‌پیوندد. بازیکنان در این بازی می‌توانند از بین دو شخصیت امیلی و کوروو آتانو یکی را انتخاب کنند تا بتوانند تاج را به دست بیاورند.

این بازی توانسته با استقبال خوب منتقدین و گیمرها مواجه شود هرچند نسخه رایانه‌های شخصی آن دارای مشکلاتی بود که بتسدا اعلام کرده به زودی با انتشار یک بروزرسانی آنها را رفع خواهد کرد. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده