نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۸

سازنده Pokemon Go از مشکلات سرور‌های بازی در هنگام عرضه می‌گوید

سازنده پوکمون گو اخیرا صحبت‌هایی پیرامون مشکلات سرور‌های بازی در هنگام عرضه و آینده این اثر داشته است.

یکی از جالب‌ترین و در عین حال خبر‌ساز‌ترین بازی‌های تابستان، Pokemon GO محصول نیانتیک لبز بود. این بازی موبایل که گیمر‌ها را به پیاده‌روی و فعالیت فیزیکی برای پیدا کردن پوکمون‌ها فرا می‌خواند، در زمان عرضه عاری از مشکل هم نبود و از مشکلاتی مخصوصا در مورد سرور‌هایش رنج می‌برد که باعث می‌شدند افراد زیادی در وصل شدن به سرور‌ها دچار مشکل شوند.

حال مایک گیگلی، مدیر بازاریابی نیانتیک لبز، مصاحبه‌ای در این مورد با سایت یوروگیمر داشته است. وی گفت:

واقعا در تابستان روز‌های سختی داشتیم. بازی با استقبالی فراتر از انتظار ما روبرو شد و همین امر هم باعث شد تا سرور‌ها دچار مشکل شوند. به جرات می‌توانم بگویم که در تابستان هیچ‌یک از ما خواب راحتی نداشتیم!

نیانتیک چندی پیش ویژگی ردیابی پوکمون‌ها و امکان استفاده از نرم‌افزار‌های جانبی برای پیدا کردن پوکمون‌های کمیاب را غیرفعال کرد. همین امر هم اعتراض‌های طرفداران را در پی داشت. ولی گیگلی در مصاحبه خود از این تصمیم‌ها دفاع کرده است:

ما برای اینکه از اعمال بار اضافی به سرور‌ها پیش‌گیری کنیم، چنین تصمیم‌هایی را اتخاذ کردیم. به‌علاوه استفاده از نرم‌افزار‌های جانبی و مخصوصا آن‌هایی که به نوعی شبیه به تقلب کردن بودند، باعث می‌شد تا وجهه بازی آسیب دیده و حتی کمپانی نینتندو یا نیانتیک لبز هم زیر سوال برود و در نتیجه باید فعالیت آن‌ها متوقف می‌شد.

این تصمیم‌ها شاید باعث ناراحتی طرفداران شده باشند و ما هم به این دلیل متاسف هستیم. ولی انجام این کار‌ها ضروری بود.

بنا به گزارش‌ها، Pokemon GO کماکان روزانه دو میلیون دلار درآمد دارد و گیگلی اعتقاد دارد که این بازی، مانند World of Warcraft، برای مدت‌های طولانی محبوب خواهد ماند:

به نظر من پوکمون گو بیش‌تر از اینکه شبیه به بازی‌های رایگان موبایل رایج باشد، یک بازی مانند وارکرفت است. چرا که هر دو هفته یک بار محتویات جدید و بروزرسانی‌هایی برای آن عرضه می‌شود و این کار برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت که باعث جذاب ماندن بازی خواهد شد.

نظر شما در مورد این صحبت‌ها چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده