نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

گزارش مالی انویدیا رشد ۵۴ درصدی درآمد را نشان می‌دهد

کمپانی انویدیا اخیرا گزارش مالی سه ماهه منتهی به ۳۰ اکتبر را منتشر کرده است.

انویدیا یکی از دو غول برتر سازنده کارت‌های گرافیکی است که اخیرا گزارش مالی سه ماهه منتهی به ۳۰ اکتبر (۹ آبان) خود را منتشر کرده است. این کمپانی در بازه مذکور عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و درآمدی دو میلیارد دلاری کسب کرده است که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و ارزش سهام این شرکت هم در این مدت رشد بسیار عالی داشته و هر سهم آن ۷۶/۶۶ دلار قیمت دارد که نشانگر رشدی ۱۳ درصدی است.

انویدیا در زمینه پی‌سی‌های گیمینگ، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و چیپ‌های استفاده شده در ماشین‌ها فعالیت می‌کند و در سه ماهه اخیر درآمدی ۸۳ سنتی به ازای هر سهم داشته ۸۹ درصد بیش‌تر از درآمد آن‌ها در همین بازی در سال گذشته است. به‌علاوه همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد کلی کمپانی نیز دو میلیارد دلار گزارش شده است که نسبت به بازه مشابه سال گذشته، رشدی ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند انویدیا در سه ماهه اخیر درآمد ۵۷ سنت به ازای هر سهم و درآمد کلی ۱/۶۹ میلیارد دلاری خواهد داشت.

انویدیا عمده درآمد خود را مدیون درخواست بالای کاربران برای کارت‌های گرافیکی خانواده پاسکال است که برای سیستم‌های گیمینگ و واقعیت مجازی استفاده می‌شوند. البته Nvidia از این پردازنده‌های گرافیکی و چیپ آن‌ها برای مواردی چون هوش‌مصنوعی و خودرو‌های هوشمند و سوپر کامپیوتر‌ها نیز استفاده می‌کند.

جن سونگ هوانگ، مدیر عامل و بنیان‌گذار انویدیا، در مورد عملکرد مالی کمپانی گفت:

ما یک سه ماهه عالی را پشت سر گذاشته‌ایم و در زمینه کسب درآمد، سود‌دهی و حاشیه سود رکورد‌شکنی کرده‌ایم که دلیل آن عملکرد عالی در تمامی زمینه‌های فعالیتی است. کارت‌های گرافیکی پاسکال ما بسیار موفق ظاهر شده و در رایانه‌های مخصوص بازی، واقعیت مجازی، خودرو‌های هوشمند و سیستم‌های دیتا سنتر استفاده می‌شوند.

ما همچنین زمان و هزینه زیادی را صرف پیشرفت در یادگیری عمیق (Deep Learning) کرده‌ایم و این پلتفرم پردازنده‌های ما در سرویس‌های ابری کمپانی‌هایی چون آمازون، IBM، مایکروسافت و علی‌بابا استفاده می‌شود.

طی ۹ ماه اول سال مالی ۲۰۱۷، انویدیا ۵۰۹ میلیون دلار برای بازخرید سهام پرداخت و ۱۸۵ میلیون دلار هم بین سهام‌داران شرکت تقسیم کرده است. در نتیجه این کمپانی ۶۹۴ میلیون دلار طی ۹ ماه به سهام‌داران پرداخت کرده و البته پیش‌بینی کرده که تا پایان سال مالی ۲۰۱۷، مبلغ یک میلیارد دلار به سهام‌داران پرداخت خواهد کرد.

هوانگ همچنین اعلام کرد که امروزه GPU‌ها نه فقط در پی‌سی‌ها که در دیتاسنتر‌ها، سرویس‌های ابری و ابر رایانه‌ها نیز در تعداد و ابعاد وسیع استفاده می‌شوند. همچنین یک تحلیل‌گر به نام پاتریک مورهد نیز اعلام کرده که انویدیا در سه ماهه اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و پیش‌بینی کرده که آن‌ها در آینده نیز به رشد خود ادامه خواهند داد.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده