// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

بازی Skyrim Special Edition بر روی پلی استیشن 4 پرو افت فریم دارد

به تازگی مشخص شده که بازی Skyrim Special Edition بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو گاهی اوقات افت فریم دارد.

بر اساس آمار و گزارش‌های دیجیتال فاندری، بازی The Elder Scrolls V: Skyrim بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اگرچه با رزولوشن 4K تقریبا بدون نقص و زیبا ظاهر شده، اما گاهی اوقات از افت فریم رنج می‌برد. بر اساس این گزارش صحنه‌هایی از بازی که از افکت «Alpha-Heavy» بهره می‌برند، منجر به کاهش نرخ فریم به زیر ۳۰ می‌شود! بخش‌هایی از این گزارش را در زیر مشاهده می‌کنید:

در رابطه با با مقایسه‌ی این کنسول با نوع استاندارد آن یعنی پلی‌استیشن 4، تعدادی از بازی‌ها مقایسه شدند که نتیجه‌ی آن کاهش دو الی سه فریمی نسخه‌ی پرو نسبت به نسخه‌ی اصلی بود. کارایی اصلی نسخه‌ی استاندارد تنها در برخی موارد بین یک تا سه فریم کاهش را از خود نشان می‌داد.

اما این تجارب بدست آمده در هنگام اجرای بازی بر روی رزولوشن 4K بر اساس گزارش این وب‌سایت، بدین شکل و به این روانی نبود! در اکثر مواقعی که بازی Skyrim Special Edition در حال اجرا بر روی پلی‌استیشن 4 پرو بود، بازی با افت فریمی شدید به زیر ۳۰ فریم بر ثانیه تنزل پیدا می‌کرد. اما Digital Foundary از این افت فریم بد یاد کرده به این دلیل که کنسول در سایر مواقع تلاش می‌کرده که بازی را زیباتر و بهتر جلوه دهد. همچنین بر اساس گزارشات، این شرکت اعلام کرده که نسخه‌ی پرو این کنسول به غیر از رزولوشن بالای بازی، کار زیاد و قابل‌توجهی از لحاظ گرافیکی و جلوه‌های بصری انجام نمی‌دهد! اگرچه ممکن است برخی جلوه‌های گرافیکی به واسطه‌ی این کنسول جدید بهبود پیدا کرده باشند، اما به عنوان مثال افکت‌های اصلی و کیفیت سایه در بازی نسبت به اجرای آن روی نسخه‌ی استاندارد کنسول، هیچ تغییری نداشته و با آن برابر است! اما در مواردی مانند «ترسیم فاصله‌ی شاخ و برگ درختان» نیز کنسول پرو بهتر از نمونه‌ی استاندارد عمل کرده است. ادامه‌ی صحبت‌های دیجیتال فاندری را در زیر مشاهده می‌کنید:

این بهبود یافتن «ترسیم فاصله‌ی شاخ و برگ درختان» موجب شده که گیاهان و درختان بازی سریع‌تر از قبل بارگذاری شوند تا از فواصل دورتری بتوان آنها را دید. این مورد شاید به سادگی به چشم نیاید و نتوان تفاوت آن را با نسخه‌ی استاندارد حس کرد، اما یک لایه به بیشتر بهبود یافتن این بازی از لحاظ جلوه‌های بصری اضافه می‌کند که دیدن و حس کردن آن خالی از لطف نیست.

طریقه‌ی کارکرد کنسول پلی‌استیشن 4 پرو برای کسانی که نسخه‌ی ریمستر The Elder Scrolls V: Skyrim را بر روی تلویزیونی با رزولوشن 1080p بازی می‌کنند، این‌گونه است که در ابتدا بازی تصویری به اصطلاح «super-sampled» را با کیفیت 4K رندر کرده و سپس آن را به وضوح 1080p باز می‌گرداند. دنباله‌ی صحبت‌های دیجیتال فاندری را در زیر مشاهده می‌کنید:

از آنجایی که کیفیت تصاویر این بازی در حال اجرا بر روی نسخه‌ی استاندارد پلی‌استیشن 4 بالا و شفاف است، این بروزرسانی کنسولی (پلی‌استیشن 4 پرو) زیاد لازم به نظر نمی‌رسد و کیفیت و انتظاری که از آن می‌رفته را نمی‌تواند برآورده کند.

نظر شما در مورد این بازی و افت فریم آن چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده