نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

گزارش مالی سی دی پراجکت رد، سازنده The Witcher 3

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد گزارش مالی خود را منتشر کرد.

سی‌دی پراجکت رد، سازنده سری بازی‌های The Witcher، یکی از موفق‌ترین استودیو‌های بازیسازی در سال‌های اخیر است که بازی‌هایش هم از نظر فروش و هم از نظر کیفیت در سطح بسیار خوبی قرار داشته‌اند. حال این استودیو لهستانی گزارش مالی خود را در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) منتشر کرده است که بر اساس آن، درآمد و سود آن‌ها در مقایسه با سال گذشته کمی دچار افت شده است.

طبق اعلام CD Projekt RED، درآمد کلی استودیو در این سه ماهه ۲۵/۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با درآمد ۲۸/۱۴ میلیون دلاری استودیو در بازه زمانی مشابه سال گذشته، افت داشته است. به‌علاوه سود این استودیو در سه ماهه گذشته نیز ۹/۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سود ۱۰/۰۵ میلیون دلاری سال گذشته، افتی ۹ درصدی داشته است.

سی‌دی پراجکت اعلام کرد که بازی The Witcher 3 و دو بسته الحاقی آن با نام‌های Hearts of Stone و Blood and Wine، بیش‌ترین فروش را در بین بازی‌های استودیو در سه‌ماهه گذشته داشته‌اند. البته این استودیو آمار دقیقی از فروش بازی‌هایش ارائه نکرد. پیتور نیلوبیفز، مدیر مالی این استودیو، در بیانیه‌ای در این مورد گفت:

بازی ویچر ۳ فروش عالی داشته است. این نشان می‌دهد که حتی پس از گذشت یک سال و نیم از عرضه بازی، این اثر کماکان قادر به جذب طرفداران جدید است. همچنین انتظار داریم این فروش بهتر هم بشود؛ چرا که The Witcher 3's Game of the Year edition یک هدیه عالی برای کریسمس است!

همچنین در بخش دیگری از گزارش مالی نیز آمده که درآمد سرویس GOG سی‌‌دی پراجکت رد از ۵/۲ میلیون دلار سال گذشته به ۵/۸۵ میلیون دلار رسیده است و سود آن نیز از ۴۲۳ هزار دلار سال گذشته به ۷۴ هزار دلار افت داشته است.

سی‌دی پراجکت رد در حال حاضر روی بازی کارتی Gwent و همچنین Cyberpunk 2077 کار می‌کند که هیچ‌یک تاریخ عرضه دقیقی ندارند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده