نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

سریال Westworld از بازی‌ های ویدیویی نیز الهام گرفته است

طبق گفته سازندگان سریال وست‌ورلد (Westworld)، این سریال از تعدادی از بازی‌های ویدیویی الهام گرفته شده است.

پخش جدیدترین سریال HBO به نام Westworld سرانجام از هفته گذشته آغاز شد. این سریال براساس فیلم قدیمی Westworld محصول سال ۱۹۷۳ که نوشته و ساخته مایکل کرایتون است، ساخته و در حال پخش است، علاوه بر این، طبق گفته سازندگان این سریال، سریال Westworld از تعدادی از بازی‌های ویدیویی از جمله BioShock ،Red Dead Redemption و Skyrim، الهام گرفته است. جاناتان نولان، سازنده سریال Westworld، به تازگی با وب‌سایت وایس مصاحبه‌ای را انجام داده است، او گفت که اعتقاد دارد در حال حاضر تعداد زیادی روایت‌ داستانی جذاب و جالب توجه در بازی‌ها وجود دارد و این در حالی است که او هیچگاه روی یک بازی ویدیویی کار نکرده است. او در ادامه گفت که مجذوب مفهوم داستان‌های نوشته‌ شده‌ای است که شخصیت‌های اصلی اقدامات و کارهایی انجام می‌دهند که بخشی از داستان بازی نیست.

نولان سپس در ادامه گفت که باید به این نکته توجه کنید که خلق و ایجاد داستان برای بازی‌هایی مثل Skyrim ،Red Dead Redemption و بازی‌های Bioware، که در آن اخلاق یک متغیر است و نویسنده نیاز به ارائه یک چالش جذاب دارد، دشوار است. یکی دیگر از جنبه‌های جالب داستان سرایی در بازی‌ها که نولان آن را دریافته است، مربوط به شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPC) در بازی‌هایی مثل Skyrim است، که دارای شخصیت‌های غیر قابل بازی و ساکن در یک جهان است که هرکدام بدون اینکه شما در آن منطقه وجود داشته باشید یا نداشته باشید، زندگی خود را انجام می‌دهند.

Westworld Season 1

نولان همچنین به مجموعه BioShock نیز اشاره کرد، او گفت که تفسیر بازی BioShock Infinite را از زبان کن لوین شنیده است و او از تاثیری که توسعه دهندگان و طراحان بازی برای ایجاد و توسعه شخصیت‌های خود دارند، برای خلق شخصیت‌های سریال الهام گرفته است. نولان می‌گوید که بخش عمده‌ای از تقدیری که در اختیار بازیکن‌‌ها قرار داده می‌شود، ضمانتی است که طراحان بازی با شخصیت‌ها خلق می‌کنند. این در حالی است که چیزی که او فکر می‌کند این است که اگر تنها منبع الهام او Westworld نسخه کرایتون باشد داستان تا حدودی قابل پیش بینی می‌شود و او می‌گوید از آن زمان تاکنون تغییراتی در داستان سریال ایجاد کرده است و از آنچه که تصور می‌کنید بسیار پیچیده‌تر است.

سریال Westworld در ۱۰ قسمت روزهای یکشنبه از شبکه HBO پخش می‌شود. قسمت دوم این سریال کمی زودتر از طریق شبکه‌های استریم شبکه HBO منتشر شده است و در حال حاضر در دسترس کاربران است. در سریال Westworld بازیگرانی چون آنتونی هاپکینز، اد هریس، ایوان ریچل وود، جفری رایت، جیمز مارسدن، تندی نیوتون، شنون وودوارد، جیمی سیمپسون، رودریگو سانتورو، بن بارنز و کلیفتون کالینز جونیور به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده