// شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳

فیل اسپنسر: ایکس باکس در پی دامن زدن به جنگ بین کنسول ها نیست

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس اعلام کرده است که تبلیغات و توییت‌های منتشر شده به معنای دامن زدن به جنگ بین کنسول‌ها نیست.

در روزی که کمپانی سونی از دو نسخه جدید کنسول پلی‌استیشن 4، یک نسخه کوچک‌تر (اسلیم) و یک نسخه قوی‌تر (پرو) رونمایی و اعلام کرد که این دو کنسول جدید قابلیت پخش دیسک‌های بلو‌ری 4K را نخواهد داشت، در صفحه رسمی ایکس‌باکس در شبکه اجتماعی توییتر، پستی با محوریت قابلیت‌های کنسول ایکس‌باکس وان S منتشر شد. علاوه بر این کمپانی مایکروسافت تبلیغی تلویزیونی ارائه داد که بر روی لقب «تنها کنسولی که قادر به پخش دیسک‌های بلو‌ری 4K است» تمرکز شده بود. شاید برخی افراد این اقدامات ایکس‌باکس و مایکروسافت را به معنای تشدید جنگ بین کنسول‌ها تلقی کنند، اما فیل اسپنسر در مصاحبه با وب‌سایت گیم‌اسپات از اعتقاد متفاوت خود در قبال این رویکرد‌ها گفته است. 

فیل اسپنسر در ابتدای امر به این نکته اشاره می‌کند که او علاقه‌ای به جنگ بی‌پایان بین کنسول‌ها ندارد و توییت‌های ایکس‌باکس و تبلیغ مایکروسافت صرفا به منظور آشنا کردن مردم با برتری‌های کنسول ایکس‌باکس وان S در مقایسه با رقبا منتشر شده‌اند:

به اعتقاد من مانور دادن بر روی ویژگی که در فروش بیشتر محصول تاثیر بسزایی دارد، هیچ اشکالی ندارد. ما امکان پخش دیسک‌های بلو‌ری 4K را تعبیه کردیم و آن‌ها این کار را نکرده‌اند. منظور من این نیست که تصمیم آن‌ها غلط بوده و ما درست عمل کردیم، اما اگر کسی به دنبال یک درایو بلو‌ری 4K است، کنسول ما دارای این ویژگی است. هدف ما آگاه کردن تمامی مردم از این قابلیت است. اگر برخی این رویکرد را دامن زدن به جنگ بین کنسول‌ها می‌دانند، به نظر من اشتباه فکر می‌کنند.

فیلم اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که او به دیگر کمپانی‌ها و عملکرد آن‌ها احترام می‌گذارد و باور دارد که توییت‌ها و تبلیغ‌های تلویزیونی از محدوده احترام عبور نکرده‌اند:

من اجازه نخواهم داد که فردی با جملاتی مانند «به این دلیل که دیگران ویژگی مشابه شما را ندارند، نباید در مورد آن حرف بزنید»، نا‌عادلانه بودن مانور بر روی ویژگی مذکور و به پا کردن جنگ کنسول‌ها، اعمال و رفتار ما را کنترل کند. زیرا این‌گونه فکر نمی‌کنم. من همواره به دوستانم در دیگر کمپانی‌های صاحب کنسول یعنی سونی و نینتندو احترام گذاشته‌ام. در کمپانی‌های سونی و نینتندو دوستان زیادی دارم و هر دو کمپانی بر‌اساس چشم‌انداز خودشان، تمام تلاششان برای ارائه بهترین محصولات به‌کار بسته‌اند و من به این رویکرد احترام می‌گذارم. ما در ایکس‌باکس نیز شیوه مشابه را در پیش گرفته‌ایم. هرگز نخواهید دید که به دیگر پلتفرم‌ها بد‌دهنی کنم اما به تصمیمات خودمان در قبال محصولات می‌بالم و اعتقاد دارم که باید بتوانیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

Xbox One S

همانطوری که پیش از این اشاره شد، کنسول ایکس‌باکس وان S قادر به پخش دیسک‌های بلو‌ری 4K است، با این حال وجود ویژگی مشابه در پروژه اسکورپیو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و کمپانی مایکروسافت این مورد را تایید نکرده است. در طرف مقابل کمپانی سونی، گرایش به سمت استریم را دلیل قرار ندادن پخش‌کننده بلو‌ری 4K در نسخه‌های جدید کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی کرده است. فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به بازی ReCore در مورد باور نداشتن به جنگ بین کنسول‌ها می‌گوید:

زمانی که بازی ReCore منتشر شد و نمرات پایینی را از منتقدین دریافت کرد، تعدادی از طرفداران پلی‌استیشن توییت‌هایی برای من ارسال کردند که نشان از خوشحالی آن‌ها از دریافت نکردن نمرات بالا داشت. به نظر من شاد بودن برخی از اینکه یک بازی نمرات پایین‌تری نسبت به برآورد‌های تیم سازنده دریافت کرده، بر روی صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیر منفی خواهد داشت.

نمرات دریافتی بازی‌های پلی‌استیشن باعث نمی‌شوند که من از بازی‌های ایکس‌باکس لذت بیشتری ببرم، عکس این موضوع نیز صادق است. اگر از دارندگان پلتفرم ایکس‌باکس هستید، هدف من این است که بهترین بازی‌ها را به شما ارائه دهم و لحظات بی‌نظیری را پدید بیاورم. تمرکز ما در حال حاضر بر روی این هدف است. در هر جمع و اجتماعی اختلاف‌هایی وجود دارد و ایکس‌باکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما به همان میزان که هیچ تاثیری در پیدایش آن‌ها ندارم، به هیچ عنوان از این اختلافات حمایت نکرده و لذت نخواهم برد. این موردی است که باید از آن دوری کنم.

در باب بازی ReCore، فیل اسپنسر می‌گوید که او امیدوار بوده این بازی نمرات بهتری دریافت کرده و برخی منتقدین سرسختانه با این بازی برخورد نمی‌کردند. وی اعتقاد دارد که برخی از اصحاب رسانه اختصاص نمرات پایین به بازی ReCore را به عنوان راهی برای افزایش بازدید وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اند و نمرات منتقدین لزوما نشان‌دهنده اهمیت یک بازی برای کمپانی مایکروسافت نیست. فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش به فروش مناسب بازی ReCore اشاره کرده و بازخورد مثبت مخاطبین را مهم‌‌ترین برگ‌برنده بازی می‌داند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده