نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی بازی Gears of War 4 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

چند روز مانده به عرضه Gears of War 4 نمره‌های این بازی منتشر شده‌اند و مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های امسال بدون شک Gears of War 4 است؛ بازی‌ای که در تاریخ ۲۰ مهر برای ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. حال چند روز مانده به انتشار بازی، سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی‌ها نمرات بازی را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن‌ها، می‌توان گفت که استودیو کوالیشن در خلق یک بازی موفق عملکرد خیلی خوبی داشته است. پیش از اینکه سراغ نمره‌های بازی برویم، بد نیست کمی با بازی آشنا شویم. وقایع Gears of War 4 بیست و پنج سال پس از Gears of War 3 روایت می‌شوند. مارکوس فینیکس، قهرمان سه‌گانه اصلی بازی، در این نسخه پا به سن گذاشته و با ظاهری کاملا متفاوت در بازی حضور دارد. همچنین وی دیگر شخصیت اصلی بازی نیست و در عوض کنترل شخصیت جی‌دی‌ فینیکس، پسر مارکوس، برعهده گیمر است.

جی‌دی و دوستش دلمونت واکر در ابتدای بازی به دلایل نامعلومی به روستای افرادی می‌روند که ترجیح داده‌اند در پشت دیوار‌های امن زندگی نکنند و در آنجا با شخصیت کیت دیاز آشنا می‌شوند که قبیله‌اش مورد حمله قرار گرفته و مادرش دزدیده شده است. پس از این اتفاقات ماجراجویی‌های جی‌دی، دلمونت و کیت برای پیدا کردن مادر کیت آغاز می‌شود و در ادامه قهرمانان بازی در مسیر پر رمز و رازی قرار می‌گیرند.

استودیو کوالیشن، سازنده بازی، المان‌های کاملا جدیدی در Gears of War 4 گنجانده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حضور دشمنان جدید به جای لوکاست‌ها اشاره کرد؛ دشمنانی که Swarm نام دارند. البته دشمنان جدید شما در بازی فقط به این موجودات خلاصه نشده و شاهد گونه‌های دیگری نیز خواهید بود. همچنین بخش چندنفره بازی نیز در این نسخه وجود دارد و سازندگان سعی کرده‌اند تا آن را به تجربه‌ای حتی بهتر از نسخه‌های قبلی بازی تبدیل کنند. از حیث گرافیکی هم کوالیشن وعده داده که Gears of War 4 زیبا‌ترین گرافیک را روی ایکس‌باکس وان تا به امروز ارائه خواهد کرد و البته فیزیک بازی هم تا حد ممکن شبیه به واقعیت است.

در ادامه مروری بر نمره‌های بازی از سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت:

Gears of War 4

  • سازنده: کوالیشن
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان - ویندوز 10
  • سبک: شوتر سوم‌شخص
  • تاریخ عرضه: ۲۰ مهر ماه

Gears of War 4

گیم‌اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

حتی با وجود اینکه بازی توسط یک تیم جدید ساخته شده است، ولی Gears of War 4 یک بازگشت عالی به روز‌های اوج این سری است. شاید بازی یک شروع تازه و متفاوت در این سری نباشد، ولی یادآور بهترین نسخه‌های مجموعه و یک بازی بسیار لذت‌بخش است.

فوربس: ۸۵ از ۱۰۰

Gears of War 4 یک بخش چندنفره بسیار عالی دارد و قابلیت‌هایی مثل امکان عوض کردن درجه سختی بخش Horde و امکان بازی کردن بخش Versus به شکل رقابتی یا معمولی ویژگی‌هایی هستند که بازی را به یک اثر عالی تبدیل کرده‌اند و علاوه بر آن کیفیت کلی بازی هم بسیار عالی است.

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

Gears of War 4 یک دنباله عالی برای مجموعه‌ای موفق است. این بازی هم شبیه به یک دنباله به نظر می‌رسد و هم مثل یک ریبوت کلی. مشخص است که سازندگان یک بازی هدفمند و بسیار سرگرم‌کننده طراحی کرده‌اند. شاید بازی در بخش داستانی ضعف‌هایی داشته باشد و کمی شبیه به نسخه‌های پیشین به نظر برسد، ولی حتی این اقدام هم قابل درک بوده و مشخص است که سازندگان قصد داشتند المان‌های مثبت نسخه‌های پیشین را در بازی قرار دهند.

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

در حقیقت من انتظار داشتم که کوالیشن بتواند هویت مخصوص به خود را در این بازی پیاده کند. استفاده از المان‌های ساخته شده توسط اپیک گیمز امری معقول و قابل درک است، ولی همه‌چیز در این بازی شبیه به نسخه‌های گذشته است و حتی پسر مارکوس فینیکس هم دقیقا مانند پدرش رفتار می‌کند.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

بازی Gears of War 4 بهترین بخش چندنفره را در بین بازی‌های این سری ارائه می‌کند. با این حال این بازی در زمینه بخش داستانی عملکرد ضعیفی دارد.

نمره متای Gears of War 4

سایت‌های پولیگان و IGN فعلا نقد‌های اولیه خود از این بازی را منتشر کرده و به ترتیب نمره‌های تقریبی ۹۰ و ۹۲ را به بازی اختصاص داده‌اند. به محض انتشار نقد و نمره نهایی این سایت‌ها، این پست و نمره متای نهایی بروزرسانی می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده