// جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

هیدتاکا میازاکی: مقایسه Dark Souls با The Legend of Zelda اشتباه است

هیدتاکا میازاکی در گفت و گوی اخیر خود اعلام کرده که مقایسه دو بازی Dark Souls و The Legend of Zelda اصلا کار درستی نیست.

اخیرا هیدتاکا میازاکی، خالق Dark Souls، در جریان آخرین گفت و گوی خود با سایت Glixel اعلام کرده که بازی Dark Souls و The Legend of Zelda کاملا با یکدیگر متفاوت بوده اصلا مقایسه این دو بازی کار شایسته‌ای نیست. بنظر می‌رسد از وی سوالاتی در مورد شبیه بودن یا مقایسه این دو بازی پرسیده شده است. میازاکی در این باره می‌گوید:

زمانی که من دانش آموز بودم، بازی The Legend of Zelda واقعا عالی بود. فکر می‌کنم مقایسه این بازی با Dark Souls عمیقا اشتباه است. زیرا هم سبک این دو بازی از هم جدا است و اینکه هدف در هر دو بازی متفاوت بوده و نوع طراحی‌ها نیز از یکدیگر متمایز است.

این دو بازی اصلا از ایده‌های یکسان یا شبیه به هم استفاده نمی‌کنند و اگر شباهتی هست، بخاطر این است که بازی The Legend of Zelda یک بازی فوق‌العاده اکشن بوده و طبیعی است که المان‌هایی از آن را در دیگر بازی‌ها هم مشاهده کنیم.

در ادامه مصاحبه از میازاکی در مورد طراحی‌ها و ساختار بازی پرسیده شده و اینکه در The Legend of Zelda شما با هر بار مردن پوینت‌های خود را از دست نمی‌دهید ولی در سری دارک سولز با هر بار مردن پوینت‌های شما یا همان سولزها از بین خواهند رفت و باید به منطقه مورد نظر برگشته و آن‌ها را دوباره بدست آورید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید برای بدست آوردن حتی کمترین میزان سولز مورد نظر محیط را گشته و به اکتشافات بپردازید. میازاکی در این باره می‌گوید:

هدف ما این است تا به بازیکن اجازه دهیم تا خودشان به گشت و گذار پرداخته و نحوه بازی کردنشان را رقم بزنند. اینکه با توجه به هدفی که انتخاب می‌کنند، راه خود را انتخاب کرده، برای یافته‌های خود ارزش قائل شده و تفسیر و عقیده خود را نسبت به راهی که رفته‌اند بیان کنند.

هسته بازی بر این پایه است که شما مدام در محیط گم می‌شوید. این اتفاق سبب می‌شود که با تلاش و کوشش خود محیط را گشته و راه را پیدا کنید. همچنین یک سری راهنمایی‌هایی نیز گنجانده شده که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. از این‌رو اگر این اتفاقات را در نظر بگیریم، بیشتر بر روی بخشی تمرکز می‌کنیم که در آن قوی هستیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده