// شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

پیش نمایش بازی Titanfall 2

در بین بازی‌های تیراندازی امسال، Titanfall 2 را اصلا نباید دست کم گرفت.

سال ۲۰۱۶ میلادی می‌توان سال عرضه بازی‌های شوتر نامید. از طرفی فصل پاییز رقابت در این عرصه بیش از پیش داغ‌تر می‌شود. جایی که قرار است شاهد Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare باشیم. دو رقیب دیرینه که همیشه با هم کل کل داشته‌اند. از طرفی نباید بهترین شوتر نسل هشتم تا به اینجای کار یعنی تایتان‌فال را دست کم گرفت. نسخه دوم این بازی خیلی معصوم‌تر از دو رقیب دیگر واقع شده ولی قطعا استودیو ریسپاون، سازنده بازی Titanfall 2، قصد دارد در کورس رقابت باقی‌مانده و خودی نشان دهد. البته این نکته را فراموش نکنیم که این مبارزه رسما ۲ به یک است. در یک سمت میدان بتلفیلد ۱ و تایتان فال ۲ و در سمت دیگر اینفینیت وارفر. شاید از خود بپرسید چرا ۲ به یک؟ خب جواب این سوال خیلی سادست. الکترونیک آترز، ناشر دو بازی Titanfall 2 و Battlefield 1، قصد دارد با عرضه این دو بازی عملا تمامی هواداران سبک تیراندازی مخصوصا در بخش آنلاین را به خود جذب کند. از یک طرف بتلفیلد ۱ که در این نسخه قصد دارد تجربه‌ای ناب را با شبیه‌شبیه سازی جنگ جهانی اول بوجود آورده و آن سوی میدان، تایتان فال ۲ که ۱۸۰ درجه متفاوت بوده و جنگ‌های فوق مدرن را برای هوادارانش به ارمغان می‌آورد.

حال در این بین مخاطبان دو دسته هستند، یا کسانی که علاقه‌مند به تکنولوژی و اسلحه‌های پیشرفته نیستند، که قطعا به سمت بتلفیلد ۱ خواهند رفت. دسته دوم یا باید اینفینیت وارفر را انتخاب کنند یا تایتان‌فال ۲ را. به‌عبارتی نبرد اصلی بین دو بازی استودیو ریسپاون و استودیو اینفینیتی وارد، سازنده بازی Call of Duty: Infinite Warfare، است. دو استودیو با چهره‌هایی کاملا آشنا که توانایی‌های یکدیگر را به‌خوبی می‌شناسند. تایتان‌فال ۲ با نسخه قبلی خود نشان داد که سلطان نسل هشت در زمینه بازی‌های شوتر آنلاین بوده و حالا باید دید در این نسخه چه ویژگی‌ها و بخش‌های جدیدی را برای هواداران تدارک دیده است.

Titanfall 2

قطعا و بدون شک مهم‌ترین تغییر این نسخه وجود بخش داستانی است. اطلاعات مشخص و زیادی از بخش داستانی این نسخه در دسترس نیست ولی در جریان ویدیوهایی که از بازی منتشر شده و مصاحبه‌های تیم سازنده، بنظر می‌رسد با یک بخش داستانی هیجان‌انگیز مواجه باشیم. جایی که قرار است رابطه بین پایلوت‌ها و تایتان‌ها بنمایش گذاشته شود. اینکه شما بتوانید بهترین استفاده را از تایتان خود ببرید، نیازمند یک ترکیب احساسی است که در بخش داستانی تایتان‌فال ۲ این ترکیب بنمایش گذاشته خواهد شد. هر تایتان و هر پایلوت نسبت به یکدیگر وظایفی دارند. دو دوست، دو همراه و دو مراقب قطعا بهترین واژگانی است که برای پایلوت‌ها و تایتان‌هایشان می‌توان بیان کرد. داستان بازی روایت‌گر شخصیتی بنام جک کوپر است. وی یک سرباز عادی بوده و آرزوی پایلوت شدن را در سر می‌پروراند. از طرفی یک تایتان از کلاس ونگارد (Vanguard) به تازگی در جریان یک حادثه کشته شده و حال این بهترین فرصد برای سربازی است که قصد دارد لذت جنگیدن با تایتان‌ها را بچشد.

بی‌شک بخش داستانی تایتان‌فال ۲ ریسک بزرگی است که تیم سازنده آن را با جان و دل پذیرفته است

جالب‌ترین نکته در مورد تیم سازنده این است که این نسخه اولین بازی است که وینس زامپلا پس از جدایی‌اش از اینفینیتی وارد، بر روی بخش داستانی آن کار می‌کنند. حال با تمام این تفاسیر و گفته‌ها و اخیار و ویدیوهای منتشر شده حول بخش داستانی تایتان‌فال ۲ باید منتظر ماند تا ببینیم دست پخت این دو شخص بزرگوار چه از آب در می‌آید. به‌شخصه ترجیح می‌دهم شاهد یک بازی کاملا آنلاین باشم تا اینکه بخش داستانی با مشکلاتی جدی روبرو باشد. البته زامپلا و وست قبلا در سری کالاف دیوتی به‌‌مخاطبین نشان دادند که می‌توانند صحنه‌های به‌یاد ماندنی را خلق کنند. مسلما تنها بخشی که دست‌خوش تغییرات شده، فقط بخش داستانی نیست! قطعا گیم‌پلی بازی و ساختار تایتان‌فال ۲ نیز تغییراتی داشته است. نسخه اول تقریبا یک گیم‌پلی کامل را به مخاطبان ارائه کرد و حال، تیم سازنده تا حد زیادی دست و بالش برای این نسخه بازتر است. گیم‌پلی بازی تایتان‌فال ۲ آن‌چنان نیازی به تغییرات ندارد و فقط در بعضی قسمت‌ها بهبود‌هایی صورت گرفته است.

Titanfall 2

مهم‌ترین آن را می‌توان تغییراتی در سیستم جنگیدن پایلوت‌ها دانست. در گذشته پایلوت‌ها آن‌چنان کارایی در زمین بازی نداشته و بیشتر به‌عنوان سربازان عادی به حساب می‌آمدند و حال باید از آن‌ها نیز هراس داشت. استودیو ریسپاون در این نسخه برای پایلوت‌های هر کلاس یک سری گجت ویژه تدارک دیده که استفاده از آن در طول مبارزات نیز می‌تواند هیجان انگیز باشد. از طرفی یک Grapple Hook برای پایلوت‌ها در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توانند بر روی ساختمان‌ها یا بدن تایتان‌ها پریده و آن‌ها را نابود کنید. قطعا هدف از این کار، سرعت بخشیدن به گیم‌پلی و هدفمندتر کردن بازی نسبت به قبل است. در نسخه اول بازی بدلیل اختلاف فاحش بین قدرت پایلوت‌ها و تایتان‌ها تنها یک هدف در ذهن گیمر بود؛ سریع‌تر نوار مربوط به خبر کردن تایتان‌ها فرا رسیده و از تایتان خود استفاده کنید. حال تعادلی بیشتر بین پایلوت‌ها و تایتان‌ها بوجود آمده است. از این‌رو استفاده و جنگیدن با تایتان به این معنا نیست که شما مرد اول میدان هستید، پایلوت‌های دیگر براحتی می‌توانند شما را سرنگون کنند. 

حال علاوه‌بر تایتان‌ها، با پایلوت‌ها نیز می‌توانید بر زمین مبارزه فرامان‌روایی کنید

یکی از جدی‌ترین مشکلات بازی در جریان نسخه بتا، نوع طراحی نقشه‌های بازی است که بنظر می‌رسد نسبت به گذشته تفاوت کرده است. در تایتان‌فال شاهد محیط‌هایی بودیم که براحتی می‌توانستید حرکات پارکور را بر روی آن‌ها انجام داده و مبارزات سریع‌تر و هیجان انگیزتری را رقم بزنید. ولی طبق تجربه نسخه بتا، بنظر می‌رسد نقشه‌های بازی بزرگتر از قبل بوده و دیگر خبری از آن ساختمان‌ها و محیط‌های بسته نیست. البته تیم سازنده در جریان صحبت‌های خود اعلام کرده که مخاطبان اصلا نباید نگران این موضوع باشند زیرا، نقشه‌های تایتان‌فال ۲ از نظر پایه و اساس از همان فرمول نسخه اول پشتیبانی کرده و قطعا در این نسخه شاهد نقشه‌های بهتری هستیم. همچنین استودیو ریسپاون برای نشان دادن این حرف حضور نقشه Angel City را به‌عنوان اولین نقشه بسته الحاقی بازی تایید و اعلام کرد که هواداران این نقشه زیبا و دوست‌داشتنی بار دیگر می‌توانند تجربه‌ای کامل از بازی تایتان‌فال ۲ را در این نقشه بدست بیاورند. بخش دیگری که در این نسخه نسبت به قبل دست خوش تغییرات شده، تایتان‌های بازی هستند. شاید بتوان در نسخه پیشین نبود تایتان‌های متنوع را یک ایراد برای بازی در نظر گرفت. در تایتان فال ۲، علاوه‌بر تایتان‌های موجود، ۶ تایتان جدید نیز به بازی اضافه شده است.

اولین تایتان «نورث‌استار» نام دارد. تایتانی که قابلیت پرواز کردن را در اختیار داشته و اسلحه‌اش یک اسنایپر است. نورث‌استار علاوه‌بر نبردهای هوایی که در آن تخصص دارد در نبردهای زمینی نیز می‌تواند مفید باشد. تایتان بعدی «لجیون» نام دارد. لجیون یک تایتان تدافعی است. از این‌رو بهتر است از وی مواقعی استفاده کنید که قصد دفاع کردن از پایگاه خود دارید. سومین تایتان «رونین» نام دارد. رونین در مبارزات نزدیک به شدت ماهر است. قابلیت شیفت کردن وی و همچنین استایل سامورایی که در اختیار دارد به وی اجازه می‌دهد تا براحتی در نبردهای نزدیک با سایر تایتان‌ها شرکت کرده و گیم‌پلی بازی را بیش از پیش جذاب‌تر کند.

| |

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند، گرافیک و تنظیمات گرافیکی و محتویات بسته‌های الحاقی بازی که استودیو ریسپاون در مورد محتویات سیزن‌پس بازی دست به کار خیلی جالبی زده است. تمامی بسته‌های الحاقی بازی تایتان‌فال ۲ که شامل نقشه‌ها و حالت‌های جدید است، به‌صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این مخاطبان بدون هیچ دلهره از قیمت بالای سیزن‌پس‌ها می‌توانند به‌تجربه بازی اصلی پرداخته و در آینده براحتی بسته‌های الحاقی Titanfall 2 را تجربه کنند. از طرفی نسخه بتای بازی برای پلتفرم پی‌سی در دسترس قرار نگرفت و حال سوالی بزرگ در ذهن مخاطبین شکل گرفته است، سرنوشت نرخ فریم بازی به کجا کشیده می‌شود. در گذشته تیم سازنده اعلام کرده بود که نرخ فریم بازی بر روی ۶۰ قرار می‌گیرد ولی خب قطعا مخاطبان رایانه‌های شخصی انتظار دارند تا شاهد فریم‌های بالاتری نیز باشند. ولی بنظر می‌رسد استودیو ریسپاون فعلا برنامه‌ای برای این کار نداشته و نرخ فریم بازی بالاتر از ۶۰ نخواهد رفت.

نکته دیگری که شاید کمی آزار دهنده باشد (البته مورد آن‌چنان مهمی نیست ولی خب از الکترونیک آرتز انتظار داشتیم این کار را انجام دهد)، در دسترس قرار نگرفتن زودتر بازی برای کاربران سرویس‌های Origin Access و EA Access است. با تمام این تفاسیر چند هفته دیگر بازی تایتان‌فال ۲ عرضه و می‌توانیم دست‌پخت جدید استودیو ریسپاون را بچشیم. عرصه رقابت سنگین و هیچ کدوم از بازی‌های تیراندازی ذکر شده، نمی‌توانند ریسک کنند. با این حال هر سه‌تا بازی شوتر اول شخص پاییز ۲۰۱۶ میلادی، دست به ریسک بزرگی زده و تغییراتی را بر روی بازی خود اعمال کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید کدام یک می‌تواند پیروز میدان باشد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده