نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱

در بازی Skylanders Imaginators می‌توانید قهرمانان خود را به صورت سه بعدی چاپ کنید

بازی Skylanders Imaginators که به زودی عرضه می‌شود، به گیمر امکان پرینت سه‌بعدی شخصیت‌ها را می‌دهد.

بازی Skylanders Imaginators به بازیکنان خود اجازه می‌دهد که قهرمانان دیجیتالی‌شان را که به صورت مجازی داخل بازی خلق کرده‌اند، در کریستال‌های پلاستیکی که به آن‌ها کریستال‌های خلقت (Creation Crystal) می‌گویند، ذخیره کنند، (بازیکنان بعدا می‌توانند به وسیله این کریستال‌ها، قهرمانان ساخته شده خود را مابین هر کنسولی که بازی برای آن‌ها عرضه می‌شود، جابه‌جا کنند) یا که آن‌ها را به صورت سه بعدی چاپ کنند و تندیس آن‌ها را به صورت محصورشده در قالب‌های پلاستیکی گنبدی‌ شکل، مثل یک هدیه، سفارش دهند.

کمپانی اکتیویژن با همکاری شرکت شیپ‌ویز که در امر چاپ سه بعدی مهارت ویژه‌ای دارد، اجرای محدود طرحی را کلید زده است که طی آن بازیکنان بازی Skylanders Imaginators می‌توانند قهرمانان این بازی را به صورت سه بعدی چاپ کرده و در اختیار داشته باشند. البته اگر بازیکنان نمی‌خواهند که مبلغ پنجاه دلار را برای چاپ سه بعدی و رنگی از مخلوقات‌شان در بازی، خرج کنند، گزینه‌های دیگری همچون چاپ شخصیت‌های دلخواه روی تی‌شرت به قیمت ۲۵ دلار یا روی کارت‌های Imaginator به قیمت ۱۵ دلار برای خرید وجود دارد.

تمامی این کالاهای سفارشی را می‌توان از طریق نرم‌افزار موبایلی رایگان Skylanders Creator که طبق برنامه زمانی مشخص، در ۲۲ مهر (۱۳ اکتبر) در استرالیا و نیوزیلند، ۲۳ مهر (۱۴ اکتبر) در اروپا و ۲۵ مهر (۱۶ اکتبر) در آمریکای شمالی، عرضه می‌شود، سفارش داد. بازی Skylanders Imaginators نیز در ۲۵ مهر (۱۶ اکتبر) منتشر می‌شود و در آینده‌ای نزدیک با سازگاری با تمامی بازی‌های قبلی این مجموعه، از سری کاملی از عروسک‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

زمانی که یک قهرمان با نرم‌افزار موبایلی مخصوص به خود یا از طریق بازی ساخته شد، بازیکنان می‌توانند‌ مخلوق خود را در کریستال مخلوقات ذخیره کنند، یا به صورت پیکری که به صورت سه‌بعدی چاپ شده یا حتی به شکل کارت‌های پلاستیکی و ضخیمی با طرحی از موجود خلق‌شده‌شان، در کنار خود داشته باشند. البته در زمان عرضه رسمی، عروسک‌های چاپ‌شده سفارشی فقط در اروپا و آمریکای شمالی در دسترس خواهند بود. البته اکتیویژن از اعلام این موضوع که چه تعداد تقاضای چاپ در مدت محدود اجرای این طرح پشتیبانی می‌شود، امتناع کرد.

پاول ریچ، مدیر کمپانی عروسک‌هایی برای باب (Toys For Bob)، خالق بازی Skylanders Imaginators، گفت که فرآیند تبدیل شخصیت‌هایی که به شکل تقریبا نامحدودی متفاوت از هم هستند، به جسمی واقعی و فیزیکی بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که برخی ممکن است تصور کنند. او گفت:

به همین آسانی نیست که ما این شخصیت‌ها را بگیریم و کمی عناصر هنری به آن بیافزاییم و سپس آن را چاپ کنیم. اگر این کار را بکنیم، محصول نهایی کاملا متفاوت از چیزی که انتظار داریم، خواهد شد.

شخصیت‌هایی که چاپ‌شان کامل شده، به همان پایداری و شامل همان جزئیات هنری عروسک‌هایی که از قبل برای بازی طراحی می‌شوند، نیستند، اما همچنان اجسام جذاب و گیرایی به حساب می‌آیند. هر کدام از آن‌ها بر روی پایه‌ای نصب شده‌اند یا درون پلاستیک گنبدی شکل جالبی قرار گرفته‌اند، که این باعث می‌شود آن‌ها کمتر شبیه به عروسک‌های باشند که شما خارج از دنیای بازی Skylanders Imaginators با آن‌ها بازی می‌کنید. بلکه بیشتر شبیه به آن دسته از اجسامی هستند که شما برای زیبایی روی میزتان قرار می‌دهید، یا به کودکی اجازه می‌دهید که با آن‌ها بازی کند.

اما هم‌چنان تماشای این مخلوقات تنومند که نه تنها می‌توانند شخصیت‌هایی قابل بازی در محیطی مجازی باشند، بلکه می‌توانند به عنوان اسباب‌بازی کاملی برای زیباسازی محیط کار یا زندگی‌تان نیز مورد استفاده قرار گیرند، شگفت‌انگیز است.

skylanders-imaginators-creation-tools

کمپانی اکتیویژن همچنین اعلام کرده که بخش حقوقی کمپانی اکتیویژن تصمیم گرفت که تعداد طراحی‌هایی ممکن، خیلی زیاد باشد چرا که استفاده از جهانی نامحدود مطمئن‌تر بود.

با وجود اینکه تعداد قطعاتی که برای ساخت یک قهرمان نیاز دارید (چیزهایی مثل بدن، دم، سر، بازوها و دست‌ها) نامحدود نیستند، شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به طور مستقل از هم و هر طور که بخواهید رنگ‌آمیزی کنید و گزینه‌های در دسترس قهرمان‌تان را به سطوح بزرگ‌تری تقویت کنید.

به مجرد اینکه ظاهر شخصیت مورد نظر شما ثبت شد، می‌توانید مواردی همچون خصوصیات و صفات شخصیتی خاص و همچنین صدای ویژه‌‌ای را به او اضافه کنید یا حتی تکه کلامی جذاب را البته از کلمات ضبط‌شده درون بازی به او بیافزایید. نتیجه کار ممکن است کاملا غیرمنتظره باشد و شگفت‌زده‌تان کند.

 Skylanders-Imaginators-Activision

آی‌وی هوآنگ، مدیر بخش طراحی شخصیت‌ها و اسباب‌بازی‌های بازی، اعلام کرد که طراحی شخصیت‌ها در استودیو معمولا هفته‌ها و گاهی ماه‌ها طول می‌کشد، او اضافه کرد گاهی اوقات ایده طراحی یک کاراکتر از شش سال قبل آغاز شده است و تازه اکنون به پایان رسیده است.

نویسنده سایت پولیگان از هوآنگ پرسید که آیا او نگران این است که مهارت وی در ساخت یک سیستم برای بازی جدید، باعث شود که او از کارش بیکار شود؟

هوآنگ گفت:

البته من خیلی خوشحال می‌شوم که خودم را بازنشسته کنم، اما من همین الان هم در حال ساخت بخش‌های بزرگی از این بازی هستم، بنابراین هنوز کاملا بازنشسته نشدم.

در حالی که بازی شدیدا بر کاراکترهای ساخته شده توسط گیمرها تکیه دارد، اما هنوز هم شامل ۳۱ کاراکتر Sensei جدید است، که یک عروسک Kaos، یک عروسک Crash Bandicoot و یک عروسک Dr Neo Cortex از این جمله‌اند. بسته استارتر بازی The Skylanders Imaginators شامل خود بازی، دو Sensei، یک Creation Crystal (کریستالی برای ذخیره شخصیت‌ها)، یک پورتال و یک صفحه شامل استیکرهای بازی است که به قیمت ۷۵ دلار به فروش می‌رسد. نسخه The Dark Edition این بازی نیز که به قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد شامل خود بازی، سه Dark Sensei، سه کریستال خلقت، یک پورتال، یک پوستر و صفحه استیکرها است. بسته The Crash Bandicoot که فقط برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 در دسترس است، به قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد و شامل خود بازی، یک پورتال، عروسک The Crash Bandicoot، عروسک Dr Neo Cortex، عروسک Golden Queen، عروسک Master King Pen و یک کریستال خلقت است.

--Imaginators’-Sensei-Sets-Activision

۲۵ مهر (۱۶ اکتبر) که زمان انتشار کامل بازی است، تنها بخشی از برنامه‌های بسیار بزرگ کمپانی اکتیویژن برای عرضه این برند تجاری ۳ میلیارد دلاری در این ماه است. چرا که در روز ۳ آبان (۲۴ اکتبر)، اکتیویژن رقابتی جهانی را برگزار خواهد کرد که در طی آن به برندگان، کلیدی برای چاپ سفارشی از شخصیت‌های‌شان جایزه می‌دهد. برای شرکت در این مسابقه، بازیکنان باید شخصیت مورد علاقه‌شان را آپ رایگان موبایلی یا از طریق بازی خلق کنند، و سپس عکسی از آن را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ CreatorContest# به اشتراک بگذارند.

در روز ۷ آبان (۲۸ اکتبر) نیز شبکه Netflix پخش سریال Skylanders Academy را آغاز خواهد کرد، سریالی انیمیشنی جدید که بر اساس مجموعه بازی‌های Skylanders ساخته شده است. این سریال انیمیشنی که در سیزده قسمت پخش خواهد شد با همکاری استودیوهای اکتیویژن-بلیزارد ساخته شده است.

نظر شما درباره قسمت جدید سری بازی‌های Skylanders چیست؟


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده