نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

دموی بازی های Pokemon Sun و Pokemon Moon طی یک هفته ۳/۵ میلیون بار دانلود شد

نسخه‌ی دموی Pokemon Sun و Pokemon Moon یک هفته پس از انتشار، جمعا حدود ۳/۵ میلیون بار دانلود شده است.

نینتندو اعلام کرد که Pokemon Sun و Pokemon Moon بهترین بازی‌های تاریخ این کمپانی از لحاظ میزان پیش‌فروش (Pre-sell) بوده‌اند. البته این کمپانی از اشاره کردن به جزئیات پیش‌فروش‌های انجام‌شده خودداری کرد؛ اما تأیید کرد که دموی این دو بازی، طی یک هفته پس از عرضه شدن‌اش، جمعا ۳/۵ میلیون بار توسط کاربران دریافت شده است. به این شکل، دموی Pokemon Sun/Moon در جایگاه «برترین دموی تاریخ eShop نینتندو، از لحاظ تعداد دانلود برای کنسول 3DS» قرار گرفته و رکوردی را در میان بازی‌های موجود در این فروشگاه به‌جای گذاشته است. دموی Pokemon Sun/Moon در ۲۷ مهرماه (۱۸ اکتبر) برای 3DS منتشر شده بود.

تاتسومی کیمیشیما، رئیس نینتندو، بر این باور است که تعداد بالای دموهای دریافت‌شده «نشان‌دهنده‌ی گستردگی طیف مخاطبان این نوع بازی‌ها است». البته تب Pokemon Go، بازی موبایل پرطرفدار نیانتیک لبز (Niantic Labs)، را هم نمی‌توان در ثبت این رکورد بی‌تاثیر دانست؛ چرا که Pokemon Sun/Moon اولین بازی‌هایی از سری پوکمون هستند که پس از انتشار موفقیت‌آمیز پوکمون گو به بازار عرضه می‌شوند.

Pokemon Go Cheaters

کیمیشیما با آگاهی از نقش پوکمون گو در این دستاورد، گفت:

ما انواعی از قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز را [در Pokemon Sun/Moon] گنجانده‌ایم. همچنین سعی داشته‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این بازی برای انواع گیمرها دست‌یافتنی و قابل درک است؛ از جمله برای کسانی که Pokemon GO اولین تجربه‌ی آن‌ها از [مجموعه‌ی] پوکمون به شمار می‌رود. از آنجا که پوکمون اخیراً جزو موضوعات داغ بوده است، حتی در میان کسانی که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی گیم ندارند هم ظرفیت خارق‌العاده‌ای برای منتشر شدن بازی جدید پوکمون وجود دارد.

رئیس نینتندو در ادامه گفت که پیش‌خریدهای بازی از «روندی مطلوب» حکایت دارد. در این میان، ظاهراً پیش‌خریدهای Pokemon Sun/Moon از بازی‌های Pokemon Omega Ruby/Alpha Sapphire، به‌ویژه در اروپا و ایالات متحده، پیشی گرفته است. آگهی‌های بازرگانی پوکمون جدید قرار است به‌زودی از شبکه‌های تلویزیونی پخش شوند و از این‌رو نینتندو انتظار دارد که روند پیش‌خریدها همچنان شتاب بگیرد.

بازی‌های Pokemon Sun و Pokemon Moon جمعه ۲۸ آبان (۱۸ نوامبر) برای کنسول دستی 3DS منتشر می‌شوند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده