نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

سازنده بازی Heavy Rain از واقعیت مجازی می‌گوید

دیوید کیج اخیرا طی مصاحبه‌ای در مورد واقعیت مجازی توضیحاتی ارائه کرده است.

استودیو کوانتیک دریم و دیوید کیج برای خلق تعدادی از بهترین بازی‌های داستان‌محور مثل Heavy Rain مشهور هستند. حال کیج در جدید‌ترین مصاحبه خود اعلام کرده که بازی‌های وی می‌توانند در حالت واقعیت مجازی هم بسیار جذاب باشند:

همه ما سیستم‌های واقعیت مجازی در استودیو داریم و من به اعضای تیم پیشنهاد می‌کنم که بازی با آن‌ها را تجربه کنند. ما بازی‌های جدید واقعیت مجازی را دانلود و تجربه می‌کنیم تا از سطح فعلی این فناوری آگاه شویم و بدانیم که چه نوع بازی‌هایی در واقعیت مجازی جذاب به نظر می‌رسند.

با این حال هدف ما این نیست که فقط یک بازی واقعیت مجازی بسازیم که بگوییم ما هم قادر به این کار هستیم. بلکه دوست داریم تجربه‌ای خلق کنیم که تا به حال هیچ‌کس به سراغ آن نرفته است.

این بازیساز مشهور در ادامه اعلام کرد که تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند تغییرات زیادی در بازی‌ها به وجود بیاورد و برای این منظور از یک مثال هم استفاده کرد:

من شخصا یک تجربه بسیار عجیب در واقعیت مجازی داشتم؛ من در حال تجربه بازی‌ای بودم که در آن کاراکتر‌های زیادی در اطرافم قدم می‌زدند. یکی از آن‌ها فاصله خیلی کمی از من داشت و من به او زل زده بودم ولی او به من توجهی نداشت و سپس هم آمد و از بدن من رد شد! این حس بسیار عجیبی بود و بیشتر به یک رویا شباهت داشت. در این بازی‌ها ذهن شما فکر می‌کند که آن کاراکتر واقعا وجود دارد.

جدید‌ترین بازی دیوید کیج Detroit: Become Human است که هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد. با این حال وی این بازی را پیچیده‌ترین ساخته کوانتیک دریم تا به امروز نامیده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده