// جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

گزارش مالی کمپانی کپ کام منتشر شد

کمپانی کپ‌کام (Capcom) گزارش عملکرد مالی خود در دوره شش‌ماهه منتهی به ماه سپتامبر را منتشر کرد.

کپ‌کام یکی از کمپانی‌های بزرگ و تاثیر‌گذار بر صنعت بازی‌های ویدیویی است که در عمر ۳۷ ساله خود مجموعه‌هایی نظیر Monster Hunter ،Resident Evil و Street Fighter را به بازار عرضه کرده است. حال این کمپانی گزارش عملکرد مالی در دوره شش ماهه ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر (۱۳ فروردین تا ۹ مهر) را ارائه داده است.

در این گزارش اعلام شده که در‌آمد کمپانی کپ‌کام نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی به میزان ۹ درصد کاهش یافته و از ۳۰۲ ملیون دلار به ۲۷۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین سود عملیاتی این کمپانی، در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی مبلغ ۱۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرده و به رقم ۱۶ میلیون دلار ختم شده است. بنا به گفته کمپانی کپ‌کام کاهش در‌آمد‌های این کمپانی به دلیل گرایش صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت فناوری واقعیت مجازی و بازی‌های مبتنی بر آن است. همچنین این اتفاق را می‌توان ناشی از تمر‌کز بر روی انتشار بازی‌های کوچک در بازه زمانی مذکور و عرضه بازی‌های بزرگ در نیمه دوم سال مالی جاری دانست.

کمپانی کپ‌کام فروش بازی‌ Phoenix Wright: Ace Attorney - Spirit of Justice را مطابق با انتظارات ارز‌یابی کرده و اعلام می‌کند که به واسطه طرفداران بی‌شمار سری Resident Evil، انتشار دوباره بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 4 عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. علاوه بر این بازی‌ Monster Hunter Generations نیز با استقبال مخاطبین رو‌به‌رو شده است. این کمپانی در بیا‌نیه‌ای که در کنار گزارش مالی منتشر کرده، از بازی Resident Evil 7 به عنوان یکی از بازی‌های مهم خود نام می‌برد:

بازی Resident Evil 7 نه تنها توجه حاضرین نمایشگاه E3، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی که در ماه ژوئن در کشور ایالات متحده آمریکا برگزار شده و فناوری واقعیت مجازی در آن بسیار پر‌فروغ ظاهر شد، را به خود جلب کرد، بلکه توانست خیل عظیمی از مخاطبین را به سمت غرفه کمپانی کپ‌کام در نمایشگاه Tokyo Game Show، که بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور ژاپن با محوریت بازی‌های ویدیویی بوده و در ماه سپتامبر پذیرای مراجعه‌کنندگان بسیاری است، بکشاند.

در هر دو رو‌یداد مذکور بازی Resident Evil 7 تحسین و تشویق مخاطبین را در پی داشته و به خوبی می‌تواند استراتژی تجاری کمپانی کپ‌کام که همانا در اولویت قرار دادن نیمه دوم سال مالی جاری به واسطه انتشار بازی‌های مهم در این بازه زمانی است، را نشان دهد.

بازی Resident Evil 7 در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۵ بهمن ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. هم‌اکنون یک نسخه پیش‌نمایش از این بازی تحت عنوان Project Kitchen در دسترس است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR قادر به تجربه آن خواهید بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده