نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

مارک سرنی: سونی همچنان به نسل های کنسولی باور دارد

به‌گفته‌ی مارک سرنی، با وجود کنسول میان-نسلی پلی‌استیشن 4 پرو، سونی همچنان به عرضه‌ی کنسول‌ها در قالب نسل باور دارد.

می‌توان گفت که مایکروسافت با پروژه‌ی اسکورپیو قصد دارد تا به‌شکلی از قالب جاافتاده‌ی «نسل‌های کنسولی» فاصله بگیرد. در آن‌سو، ظاهراً کمپانی سونی همچنان به ادامه دادن این روند علاقه‌مند است. در این میان، مارک سرنی (Mark Cerny)، سرپرست تیم معماری پلی‌استیشن 4، اخیراً با تأکید کردن بر روی میان-نسلی بودن پلی‌استیشن 4 پرو، گفته است که سونی مانند گذشته به عرضه کردن کنسول‌ها در قالب «نسل» اعتقاد دارد.

سرنی در گفت‌وگو با وب‌سایت گاماسوترا گفت:

من به نسل‌های [کنسولی] باور دارم. [در اینجا] نسل مفهوم مفیدی است. با این حساب، «ما» به آن اعتقاد داریم و بر این باوریم که نسل‌های [کنسولی] ادامه پیدا می‌کنند. ضمناً [پلی‌استیشن 4 پرو] یک محصول میان-نسلی است.

به‌گفته‌ی سرنی، پلی‌استیشن 4 پرو می‌تواند قدرتی تا ۸.۴ ترافلاپس را به نمایش بگذارد؛ درحالی‌که پیش‌تر توان پردازشی آن معادل ۴.۲ ترافلاپس اعلام شده بود. وی در این‌باره گفت:

این امکان وجود دارد که به‌جای یک عملیات ۳۲ بیتی، دو عملیات ۱۶ بیتی را به‌طور همزمان انجام داد. به بیان دیگر، پلی‌استیشن 4 پرو با [به‌کارگیری] اعدادِ ممیزِ شناورِ کامل (Full floating-point) دارای توان پردازشی ۴.۲ ترافلاپسی است. اما با ممیز شناور نیمه (Half-precision floating-point) به دوبرابر این مقدار می‌رسیم؛ یعنی توانی پردازشی معادل ۸.۴ ترافلاپس. مطمئن‌ام که درک می‌کنید که این [روش محاسباتی] قابلیت‌اش را دارد تا عملکرد بازی‌ها را به‌شکل محسوسی بهبود ببخشد.

پلی‌استیشن 4 پرو در تاریخ ۲۰ آبان با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده