نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

دلیل ساخته نشدن Alan Wake 2 از زبان رئیس بخش ایکس باکس

بنا به گفته‌ی فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، استودیو رمدی (Remedy Entertainment) فعلاً به ساختن Alan Wake 2 علاقه‌ای ندارد.

الن ویک یکی از بهترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت در نسل پیشین کنسول‌ها بود. هرچند استودیو رمدی، سازنده‌ی Alan Wake، با ساختن بازی Quantum Break در نسل هشتم هم اثری برای طرفداران ردموندی‌ها به‌جا گذاشت؛ اما هنوز که هنوز است بسیاری انتظار نسخه‌ی دوم Alan Wake را می‌کشند. از طرفی رمدی سرگرم کار بر روی بازی‌های آینده‌اش است؛ اما می‌دانیم که دنباله‌ی الن ویک در میان آن‌ها جایی ندارد.

بعضی بر این باورند که مسائل مالی و روند طولانی تولید، که در نسخه‌ی اول بازی گریبان‌گیر سازندگان شد، باعث شده تا رمدی به سراغ الن ویک 2 نرود. در این میان، فیل اسپنسر اخیراً اشاره‌ای کوتاه به دلیل ساخته نشدن دنباله‌ی بازی داشته است. وی گفت‌وگویی با وب‌سایت استیوایور (Stevivor) داشت که طی آن در مورد احتمال ساخته شدن Alan Wake 2 مورد پرسش قرار گرفت. او در پاسخ گفت:

چطور بگویم؟ خب؛ [هرچه باشد] توسعه‌دهنده [هم] باید بخواهد که این بازی را بسازد.

متأسفانه گفت‌وگوی اسپنسر بعد از گفتن این جمله چندان به طول نینجامید؛ ولی آن‌طور که پیدا است رمدی فعلاً علاقه‌ای به ادامه دادن الن ویک ندارد.

بازی Alan Wake از سال گذشته در قالب قابلیت Backward Compatibilty در دسترس دارندگان ایکس‌باکس وان قرار گرفته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده