// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

ویژگی های احتمالی نینتندو سوییچ در پتنت های این کنسول رویت شد

در پتنت‌های ثبت‌شده کمپانی نینتندو ویژگی‌های احتمالی نینتندو سوییچ قابل مشاهده است.

مدتی پیش بود که کمپانی نینتندو سر‌انجام پس از مدت‌ها سکوت از جدید‌ترین کنسول خود یعنی نینتندو سوییچ رو‌نمایی کرد. با این حال کمپانی مذکور اعلام کرده که اطلاعات جدیدی را از این کنسول که به صورت پرتابل نیز قابل استفاده بوده و در ساخت آن از پردازنده انویدیا تگرا بهره برده شده، ارائه نخواهد داد. اما در پتنت‌هایی که این کمپانی به ثبت رسانده، ویژگی‌های احتمالی کنسول نینتندو سوییچ رویت شده است.

در نظر داشته باشید که تمامی ویژگی‌های ثبت‌شده در پتنت‌های کمپانی نینتندو الزاما در کنسول نینتندو سوییچ وجود نخواهند داشت. در این پتنت‌ها ویژگی‌هایی نظیر کنترلر‌های جدا‌شونده و امکان اتصال به تلویزیون و امکان تجربه بازی‌ها بی‌نیاز از نمایشگر مجزا مشاهده می‌شود، که در تریلر معرفی این کنسول از آن‌ها رو‌نمایی شد. در ماه ژانویه کمپانی نینتندو یک پتنت را به ثبت رساند و پس از هفت ماه اطلاعات آن منتشر شد. در این پتنت جزئیاتی از ورودی‌ها و خروجی‌های یک دستگاه مجهز به پنل لمسی، موتور ویبره، میکرو‌فن، اسپیکر، قطب‌نمای ژئو‌مغناطیسی، دوربین و دریافت‌کننده GPS ارائه شده است، که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

پتنت های نینتندو سوییچ

موردی که بیش از دیگران جلب توجه می‌کند، ویژگی‌های قرار‌گرفته در گوشه‌ای از دستگاه است. این ویژگی‌ها عبارتند از دوربین مادون قرمز، سنسور فاصله‌سنج نوری، سنسور مادون قرمز و پروژکتور. هدف از قرار دادن این ویژگی‌ها فراهم آوردن امکاناتی نظیر تشخیص حرکت، اشکال و ژست‌ها و پخش تصاویر بر روی یک صفحه یا دست کاربر است. علاوه بر این، کمپانی نینتندو سه پتنت دیگر را درماه‌های سپتامبر سال گذشته، فوریه و ژانویه به ثبت رساند که جزئیات پتنت اول در ماه‌ مارس و دو پتنت دیگر در ماه آگوست منتشر شد. هر سه این پتنت‌ها بر روی عملکرد سیستم تشخیص ژست‌ها در بازی‌های مختلف تمرکز داشتند. برای مثال در یکی از پتنت‌های مذکور نشان داده شده است که به واسطه این سیستم، نینتندو سوییچ قادر به تشخیص حالت دست بازیکن در بازی سنگ، کاغذ، قیچی با استفاده از دوربین کنسول است. از دیگر عملکرد‌های این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخگویی به سوالات ریاضی از طریق نشان دادن تعداد درست انگشت‌ها
  • حرکت دادن یک مار در طول صفحه نمایش با استفاده از حرکت دادن دست به سمت‌ گوشه‌های دستگاه
  • رانندگی با ماشین
  • پخش تصویر یا رنگ‌ها بر روی دست بازیکنان
  • تشخیص آن‌چه که بازیکن در دست گرفته است
  • پرتاب یک توپ مجازی بیسبال به داخل بازی از طریق ژست‌های مختلف (یا دریافت توپی که از طریق پروژکتور بر روی دست، بیرون از صفحه نمایش قرار می‌گیرد)

بدون اغراق می‌توان گفت که پروژکتور، جالب‌ترین ویژگی است که در پتنت‌های کنسول نینتندو سوییچ از آن نام برده شده است. با این‌حال جزئیات این ویژگی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر‌طبق پتنت‌های ثبت‌شده، مجموعه دوربین‌ها و سنسور‌های قرار گرفته در گوشه دستگاه، به منظور بر‌قراری ارتباط و اصالت‌سنجی کنترلر مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد کنسول نینتندو سوییچ کنترلر‌های متفاوتی خواهد داشت. در زیر تصویری از یک کنترلر را مشاهده می‌کند که دارای یک دکمه قابل چرخاندن است:

پتنت های نینتندو سوییچ

با تماشای دقیق تریلر معرفی نینتندو سوییچ، می‌توان تصدیق کرد که تمامی ویژگی‌های موجود در پتنت‌های این کنسول در محصول نهایی قرار ندارد. برای مثال کنترلر‌های این کنسول دارای سنسور‌های ذکر شده نیستند. همچنین در پتنت‌ها به وجود دوربین در پشت دستگاه اشاره شده که کمپانی نینتندو تصویری از پشت نینتندو سوییچ را منتشر نکرده است. محتمل‌ترین ویژگی‌های نینتندو سوییچ، پنل لمسی یا کنترل‌های حرکتی هستند، زیرا که تعدادی از بازی‌های فعلی از هر دو حالت بازی پشتیانی می‌کند.

با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که کمپانی نینتندو همواره در کنسول‌های خود از ابداعات بی‌مانندی استفاده کرده که نحوه تعامل بازیکنان با بازی‌ها را دگرگون کرده است. دانسته‌های ما نسبت به کنسول نینتندو سوییچ و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی آن کافی نیستند و کمپانی نینتندو تمامی آن‌ها را رو‌نمایی نکرده است. باید صبر کرد و دید که این کمپانی ژاپنی در سال ۲۰۱۷ وجود سنسور‌های تشخیص حرکت و تصویر و وجود پروژکتور در کنسول نینتندو سوییچ را تایید می‌کند یا تصمیمات دیگری در سر دارد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده