نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: Battlefield 1 به صدرنشینی فیفا 17 پایان داد

بازی مورد انتظار Battlefield 1 با انتشارش توانست جایگاه صدرنشین چند هفته اخیر یعنی FIFA 17 را تصاحب کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، این هفته مصادف بود با عرضه بازی مورد انتظار بتلیفلد 1. با عرضه Battlefield 1، صدرنشین سه هفته گذشته یعنی فیفا 17 به صدرنشینی خود پایان داد و به رده دوم سقوط کرد. Battlefield 1، با فروش بسیار خوبی که در هفته اول انتشارش تجربه کرد، از مجموع فروش دو نسخه قبلی این بازی در هفته اول، بیشتر فروش کرده است. 

در مکان سوم جدول این هفته، بازی Mafia III، بازی جدید تو کی قرار گرفت. این بازی که بیشتر به دلیل داستان فوق‌العاده قوی خود مورد توجه قرار گرفته بود، توانست مکان هفته گذشته خود را حفظ کند. از طرف دیگر، بازی دوم هفته پیش که این هفته فیفا 17 جای آن را تصاحب کرده بود یعنی Gears of War 4، با دو پله سقوط روبه‌رو شد و به مکان چهارم رضایت داد. علاوه بر Battlefield 1، این هفته یک بازی جدید دیگر هم در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان قرار گرفت. Batman: Return to Arkham که شامل نسخه‌های ریمستر شده بازی‌های Arkham Asylum و Arkham City است هفته گذشته و پس از یک بار تاخیر برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد و توانست در مکان پنجم قرار بگیرد.

بازی جدید ورزشی 2K Sports یعنی WWE 2K17، این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و از مکان چهارم، به مکان ششم دست یافت. نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider که چندی پیش منتشر شده بود، این هفته نیز با دو پله سقوط به مکان هفتم رضایت داد. دیگر بازی انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت یعنی بازی رانندگی Forza Horizon 3 نیز مانند دو بازی قبلی، دو پله سقوط کرد و از مکان ششم به هشتم رسید. 

بازی Grand Theft Auto V که پس از چندین هفته بالاخره هفته پیش به دلیل حجم زیاد بازی‌های تازه منتشر شده از جدول ۱۰ بازی پرفروش بیرون رانده شده بود، این هفته باز هم راه خود را به جدول بازی‌های پرفروش انگلستان باز کرد و از مکان یازدهم، به مکان نهم رسید. مکان آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگلستان نیز، در اختیار بازی دیگری قرار گرفت که دوباره پس از غیبت به این جدول بازگشت. Minecraft: Xbox Edition نیز این هفته با صعودی شش پله‌ای، از مکان شانزدهم، به مکان دهم رسید. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به بیست و دوم اکتبر (اول آبان) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Battlefield 1
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
FIFA 17
۳۶ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۳

Mafia III

۵۹ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته گذشته

۴

۲
Gears of War 4
۷۶ درصد افت فروش و دو پله سقوط

۵

-
Batman: Return to Arkham
هفته اول انتشار

۶

۴
WWE 2K17
-

۷

۵
Rise of the Tomb Raider: 20 Year Edition
-

۸

۶
Forza Horizon 3
-

۹

۱۱
Grand Theft Auto V
ورود دوباره به جدول پس از یک هفته غیبت

۱۰

۱۶
Minecraft: Xbox Edition
ورود دوباره به جدول

نگاهی بر برخی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Battlefield 1

به جنگ جهانی اول خوش آمدید! جدیدترین ساخته استودیو دایس که الکترونیک آرتز وظیفه انتشار آن را بر عهده داشت، از زمان معرفی‌اش به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال تبدیل شده بود. این بازی بالاخره هفته گذشته برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد و توانست نظر بسیار مثبت منتقدین و گیمرها را در بر داشته باشد.

استودیو دایس، امسال با جدیدترین نسخه از سری بتلفیلد، بازیکنان را به جنگ جهانی اول برد. جایی که خبری از سلاح‌های مدرن نیست و به جای آن،‌ تفنگ‌ها و تانک‌های قدیمی و شمشیر و اسب در مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی پانزدهمین بازی از مجموعه بتلفیلد است و علاوه بر بخش آنلاین که دایس به دلیل آن مشهور است، یک بخش داستانی نیز دارد که پنج داستان مختلف جنگ جهانی اول را روایت می‌کند. 

Return to Arkham

Batman: Return To Arkham

بازی Return To Arkham از مجموعه بازی‌های بتمن،‌ شامل دو نسخه ریمستر شده از بازی‌های Arkham City و Arkham Asylum است که توسط استودیو ویرچوس برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شده است. این بازی با استفاده از موتور آنریل 4 برای کنسول‌های جدید ساخته شده است. 

این بازی شامل تمام محتوای دانلودی که برای بازی‌ها عرضه شده بود، است و افکت‌ها، نورپردازی و شیدرهای بازی بهبود چشم‌گیری داشته است. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده