نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

AT&T با پرداخت ۸۵.۴ میلیارد دلار، تایم وارنر را تصاحب می‌کند

AT&T، اپراتور تلفن‌های همراه، اعلام کرد که برای خرید تایم وارنر با مبلغ ۸۵.۴ میلیارد دلار با آنها به توافق رسیده است.

اپراتور مخابراتی AT&T ساعاتی پیش اعلام کرد که طی مذاکراتی که با تایم وارنر داشته، برای تصاحب این کمپانی با پرداخت بیش از ۸۵.۴ میلیارد دلار به توافق رسیده است. در صورت به واقعیت پیوستن این موضوع، اپراتور آمریکایی AT&T یک معدن محتوای عظیم را در اختیار خواهد گرفت که می‌تواند با استریم محتوای آن در شبکه‌ی پرسرعتش، کاربران بیشماری را به سمت خود جلب کند.

در صورتی که رگولاتوری این معامله را تایید کند، شاهد به حقیقت پیوستن بزرگ‌ترین خرید جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی خواهیم بود. AT&T با تصاحب تایم وارنر کنترل‌ کانال‌های تلویزیونی کابلی نظیر HBO و CNN را در کنار استودیوی فیلمسازی برادران وارنر در اختیار خواهد گرفت. تصاحب تایم وارنر توسط AT&T را باید یکی از مواردی خواند که بصورت موشکافانه توسط کارشناسان و حقوقدانان مجری قانون آنتی تراست (رقابت عادلانه) در آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چراکه نگرانی‌هایی در مورد محدود کردن محتوای عرضه شده توسط تایم وارنر توسط AT&T وجود دارد.

AT&T در ازای هر سهم تایم وارنر، مبلغ ۱۰۷.۵۰ دلار را پرداخت خواهد کرد که نیمی از آن بصورت نقد و نیمی دیگر بصورت سهام خواهد بود. AT&T اعلام کرده که انتظار دارد تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی این خرید را نهایی کند.

قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کرده‌اند که ابعاد مختلف این خرید بزرگ را بررسی خواهند کرد تا مطمئن شوند که این تصاحب نمی‌تواند رقابت عادلانه در بازار آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

این روزها اپراتورهای مخابراتی در تلاشند تا با در اختیار گرفتن کانال‌های شناخته شده‌ی تولید محتوا، دست بالاتری را در بازار مخابراتی از نظر در اختیار گرفتن مشتریان بیشتر، داشته باشند. AT&T که اخیرا شاهد کاهش رشد تعداد مشتریان خود بوده، سعی دارد تا با در اختیار گرفتن نام‌های بزرگ در حوزه‌ی تولید محتوا، دوباره رشد سابق را تجربه کند. این اپراتور بزرگ سال گذشته با پرداخت بیش از ۴۸.۵ میلیارد دلار، DirecTV را به عنوان یک تلویزیون ماهواره‌ای مال خود کرد.

تا پایان ماه ژوئن، AT&T بیش از ۱۴۲ میلیون مشترک در آمریکای شمالی دارد. همچنین باید به ۳۸ میلیون مشترک تلویزیونی از طریق سرویس DirecTV و سرویس U-Verse اشاره کرد.

همانطور که اشاره کردیم، AT&T با تصاحب تایم وارنر کنترل برند‌های تلویزیونی متعددی را در اختیار می‌گیرد. از این جمله می‌توان به کانال‌های HBO ،CNN ،TBS و TNT اشاره کرد. همچنین باید به استودیوی فیلمسازی برادران وارنر اشاره کرد که فیلم‌های تلویزیونی نظیر بتمن، هری پاتر و شمار دیگری از فیلم‌های موفق هالیوودی را در کارنامه دارد. با تصاحب تایم وارنر، AT&T مالکیت بیش از ۱۰ درصد از سرویس استریم Hulu را نیز در اختیار خواهد گرفت. کانال HBO به تنهایی بیش از ۱۳۰ میلیون مشترک دارد.

تایم وارنر سال ۲۰۱۴ پیشنهاد ۸۰ میلیارد دلاری کمپانی قرن بیست و یکم فاکس را رد کرده بود.

بسیاری از اپراتورهای مخابراتی تراز اول جهان در تلاشند تا شبکه‌های 5G را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. ظرفیت بالای انتقال ترافیک در شبکه‌های 5G بسیاری از اپراتورهای مخابراتی را بر آن داشته تا استفاده از محتوای غنی ویدیویی را عاملی برای جذب بیشتر مشترکان قرار داده و به تصاحب تولیدکنندگان محتوا بپردازند. از این جمله‌ می‌توان به تصاحب AOL و YAHOO توسط اپراتور ورایزن اشاره کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده