// یکشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Plants vs. Zombies: Heroes

استودیوی پاپ‌کپ گیمز، این بار با یک بازی کارتی میزبان طرفداران پر و پا قرص مجموعه Plants vs Zombies است.

گیاهان در مقابل زامبی‌ها، نبرد پر پیچ و خمی که از سال ۲۰۰۹ در باغچه‌ی آقای دیو آغاز شد، همچنان دارای محبوبیت بسیاری میان برخی بازیکنان است. نخستین بار استودیو پاپ‌کپ در سال ۲۰۰۹ بود که اولین نسخه از بازی Plants vs Zombies را برای رایانه‌های شخصی منتشر کرد، این بازی که دارای سبک دفاع از قلعه بود بازیکنان را به میانه بلبشوی نبرد میان گیاهان و زامبی‌ها می‌برد. موفقیت بی چون و چرای اولین نسخه باعث شد تا شرکت‌ بزرگ الکترونیک آرتز در نهایت برای خریداری این استودیوی خلاق اقدام کند، حرکت مناسب الکترونیک آرتز سرانجام باعث شد تا پاپ‌کپ با خیالی آسوده به سراغ توسعه نسخه دوم بازی برای پلتفرم‌های دیگر نظیر اندروید و iOS برود. اگر بخواهیم از سایر بازی‌های فرعی مانند نسخه شوتر Plants vs. Zombies: Garden Warfare و بازی فیس‌بوک Plants vs. Zombies Adventures عبور کنیم،‌ اکنون الکترونیک آرتز قدمی بزرگ را برای گارانتی آینده این سری محبوب برداشته است.

Plants vs Zombies header

نخستین‌ بار در اسفند ۱۳۹۴ بود که الکترونیک آرتز و پاپ‌کپ گیمز رسما از انتشار یک نسخه کارتی از مجموعه Plants vs Zombies‌ با پسوند Heroes خبر دادند. هرچند در ابتدا برای رفع ایرادات، این بازی در دسترس برخی از بازیکنان قرار گرفت، اما اکنون شاهد انتشار Plants vs. Zombies: Heroes برای اندروید و iOS هستیم. داستان بازی از همان تم سابق پیروی می‌کند؛ نبردی میان کریزی دیو و دکتر زامباس که در دو سوی ماجرا زامبی‌ها و گیاهان را به جان هم می‌اندازند. پاپ‌کپ گیمز با الهام از Hearthstone،‌ ساخته بلیزارد و Clash Royale، ساخته سوپرسل سعی کرده است تا در کنار تنوع بسیار، نبردی داستانی را ارائه دهد. شما می‌توانید در دو جبهه زامبی‌ها و گیاهان به مبارزه بپردازید. گیم‌پلی بازی از دو بخش داستانی و آنلاین پشتیبانی می‌کند. هر دو بخش هرچند از یکدیگر مجزا هستند اما،‌ برای ورود به رقابت‌های آنلاین،‌ تجربه بخش داستانی برای آزادسازی کارت‌های هر قهرمان ضرروی به نظر می‌رسد. قبل از ورود به بازی باید با انتخاب قهرمان،‌ ۴۰ کارت را برای چیدمان دسته کارتهای خود انتخاب کنید. با انتخاب چیدمان، وارد رقابت در مراحل از میان ۴۰۰ مرحله طراحی شده برای بخش داستانی می‌شوید.

Plants vs Zombies Heroes Zoomg

داستان بازی با تصاویری مانند کتاب‌های کمیک روایت می شود

گیم‌پلی در پنج خط (چهار لاین زمین و یک لاین پوشیده از مایعات از جمله آب) انجام می‌گیرد. در نتیجه بازیکنان وظیفه دارند تا براساس کارت‌هایی که سیستم به صورت تصادفی از میان چیدمان نمایش می‌دهد، یک یا چند تا کارت را در خطوط مختلف مستقر کنند. مانند بازی هارت‌استون در Plants vs Zombies Heroes نیز هر کارت شامل سه عدد می‌شود. یک عدد برای هزینه استفاده از کارت که با اتمام هر نوبت امکان استفاده از کارت‌های بیشتر یا قدرتمند‌تر را داده و دو عدد دیگر که هریک وظیفه نمایش قدرت ضربه و سطح سلامت را برعهده دارند. متفاوت با بازی Hearthstone که حداکثر شامل ۱۰ مانا کریستال است، در بازی Plants vs Zombies Heroes با اتمام هر نوبت زامبی‌ها یک مغز بیشتر و گیاهان یک خورشید بیشتر را بدون محدودیت دریافت می‌کنند. البته این موضوع با توجه به کاهش کارت‌ها در اواخر رقابت، کمی عجیب به نظر می‌رسد و اساسا نیاز به این حجم از مغز و خورشید جای سوال دارد.

با پیشروی در مراحل به مرور و به صورت قطره چکانی از میان صدها کارت برای هر قهرمان قادر به آزاد سازی و بروز کردن چیدمانتان هستید. طبیعتا این همان جایی است که خرید‌های درون برنامه‌ای خودنمایی می‌کنند. شما می‌توانید تا کارتها یا قهرمان‌های بیشتری را برای ۲۰ قهرمان موجود آزاد کنید. البته با امتیازهای کسب شده از پیروزی در رقابت‌ها و شکست باس‌ها در مراحل مختلف، می‌توانید تا کارت‌هایی از طبقه معمول را سریع‌تر برای استفاده آزاد کنید. بازی از نظر روش چیدمان و همچنین رابط کاربری بخش چیدمان، شباهت‌هایی را با بازی کلش رویال دارد،‌ هرچند نمی‌توان این دو بازی را از نظر گیم‌پلی مشابه دانست. کارت‌های هر قهرمان از انواع معمول گرفته تا کمیاب، ویژه، بسیار ویژه و لجندری به مرور در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

Plants vs Zombies Heroes Zoomg

اگر بخواهیم از گیم‌پلی طولانی بخش داستانی بگذریم، به بخش آنلاین می‌رسیم. بخش آنلاین نیز سرگرمی مناسبی را ارائه می‌دهد. این بخش با سرعت بالایی بازیکن رقیب را یافته و وارد مبارزه می‌کند. در صورتی که مدت زمان زیادی را به فکر کردن بگذرانید، ساختار بازی به سرعت شمارشگر اتمام نوبت را نمایش خواهد داد. نباید فراموش کرد که Plants vs Zombies Heroes به تازگی منتشر شده است. در نتیجه این بازی هنوز راه طولانی‌ای را برای متعادل شدن قهرمان‌ها و نحوه آزادسازی کارت‌ها در پیش دارد. هرچند در بخش آنلاین پیروز شدن امری ممکن است با این حال، به شخصه مشکلاتی مانند انتخاب تصادفی نا متناسب را از میان کارت‌ها شاهد بودم. سیستم به ناگاه (مانند تصویر بالا) کارتهایی مشابه را پشت سر هم به صف کشیده و عملا به شما می‌گوید که «باید شکست بخورید»!

یکی دیگر از مشکلاتی که برای من آزاردهنده بود؛ سیستم آغاز رقابت است. بازی به صورت خودکار باید توسط تیم زامبی و تنها با کارت‌های «زامبی»‌ و نه کارتهای «ترفند» آغاز شود، سپس این گیاهان هستند که بازی خود را از میان کارت‌های گیاهان و ترفند‌ها انجام می‌دهند و در ادامه باز هم زامبی‌ها اجازه دارند تا از کارت‌‌های به اصطلاح «ترفند» استفاده کنند. نتیجه در نهایت در مرحله چهارم به آغاز رقابت از سمت چپ به راست ختم می‌شود. واقعیت را بگویم این سیستم زمانی که با انتخاب تصادفی عجیب همراه می‌شود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. یکی از مشکلات یک قدم جلوتر بودن زامبی‌ها است (با وجود قدرت کارت‌های گیاهان)، همین موضوع کمی بالانس بازی را دچار مشکل می‌کند.

اگر بخواهیم از این خرده‌ گرفتن‌ها عبور کنیم؛ با وجود صدها کارت، هر یک با طراحی گرافیکی فوق‌العاده جذاب و انیمیشن‌های منحصر به فرد در کنار صداگذاری زیبای هر شخصیت و همچنین موسیقی متن دوست‌‌داشتنی، بازی Plants vs Zombies Heroes می‌تواند آینده‌ای روشن را مانند سایر بازی‌های کارتی داشته باشد. تنوع هر بخش به واقع زیبا بوده و پاپ‌کپ گیمز به خوبی توانسته محیط‌های جذابی را ارائه دهد. البته توجه داشته باشید که سرورهای Plants vs Zombies Heroes به روی ایرانیان بسته شده است، به همین دلیل استفاده از نرم‌افزار عبور از تحریم برای تجربه این بازی «فعلا» ضرروری است. در صورتی که به بازی‌های رایگان کارتی علاقمند هستید،‌ بازی Plants vs Zombies Heroes ارزش تجربه را دارد.

دانلود Plants vs Zombies Heroes از گوگل پلی | دانلود از آیتونز


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده