نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹

پایه نینتندو سوییچ ظاهراً تنها برای شارژ کردن کنسول و اتصال به تلویزیون است

گویا داک کنسول نینتندو سوییچ تنها وظیفه‌ی شارژ کردن کنسول و متصل کردن آن به تلویزیون را انجام می‌دهد.

با آنکه کمپانی نینتندو از سوییچ (Switch) به‌عنوان یک سیستم گیمینگ خانگی یاد می‌کند؛ اما این محصول در‌واقع یک کنسول قابل حمل است که می‌توان با استفاده از یک داک (پایه)، روی صفحه‌ی تلویزیون هم از آن استفاده کرد. روز گذشته، پس از رونمایی رسمی از سوییچ، این پرسش برای‌مان پیش آمد که آیا داک نام‌برده توان پردازشی بیشتری را به دستگاه اضافه می‌کند یا خیر. اکنون به نظر می‌رسد که به پاسخ پرسش‌مان رسیده‌ایم؛ چرا که آن‌طور که از گفته‌های نینتندو برمی‌آید، این پایه در اصل برای تغذیه و انتقال دادن محتوا به تلویزیون ساخته شده و چیزی به فضای ذخیره‌سازی یا توان پردازشی کنسول اضافه نمی‌کند.

نماینده‌ی نینتندو در این‌باره به وب‌سایت IGN گفته است:

این داک بخش اصلی و «کنسولی» نینتندو سوییچ نیست. واحد اصلی سوییچ همان بخشی است که به صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی مجهز شده و دو کنترلر Joy-Con را می‌توان به آن متصل یا از آن جدا کرد. کاربرد اصلی داک این است که امکان اتصال به تلویزیون را، در کنار تغذیه و شارژ کردن سیستم، فراهم کند.

با این حساب می‌توان گفت که ساخته‌ی جدید نینتندو در نقطه‌ی مقابل کنسول Wii U قرار گرفته است؛ چرا که در کنسول پیشین، وظیفه‌ی پردازش بر عهده‌ی بخش ثابت دستگاه قرار داشت و گیم‌پد تبلت-مانند Wii U تنها اطلاعات و محتوا را ارسال و دریافت می‌کرد. در نتیجه، کاربر نمی‌توانست گیم‌پد را چندان از کنسول دور کند؛ درحالی‌که در آن‌سو سوییچ با این رویکرد طراحی شده که بتوان آن را با خود به همه‌جا برد.

با وجود گفته‌ی نماینده‌ی نینتندو، هنوز این احتمال وجود دارد که سوییچ در زمانی که روی داک نصب شده عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد؛ چرا که در این حالت، با محدودیت شارژ باتری روبه‌رو نیستیم و ممکن است دستگاه با توان بالاتری به فعالیت بپردازد. البته هنوز چیزی از مشخصات کنسول نمی‌دانیم و حتی وجود صفحه‌نمایش لمسی هم در آن تأیید نشده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده