نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸

ریزر از لپ‌ تاپ ۱۷ اینچی گیمینگ خود رونمایی کرد

روز گذشته، کمپانی ریزر از لپ‌تاپ جدید مخصوص بازی فوق‌العاده قدرتمند ۱۷ اینچی خود رونمایی کرد.

چندی است که کمپانی Razer، که پیش از این در تولید تجهیزات مخصوص بازی مشغول بود، دست به تولید لپ تاپ های مخصوص بازی زده است. دیروز، این شرکت از لپ‌تاپ جدید خود با نام Razer Blade Pro رونمایی کرد که یک لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچی است.

این لپ‌تاپ، با عبارت «یک کامپیوتر دسکتاپ درون لپ‌تاپ شما» تبلیغ شده است و دارای یک پردازنده اینتل Core i7-6700HQ با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز است. این پردازنده، دارای معماری اسکای‌لیک است و از کارت گرافیگی انویدیا Geforce GTX 1080 بهره می‌برد. نکته جالب، این است که کارت گرافیک این لپ‌تاپ، نسخه موبایل نیست بلکه نسخه دسکتاپ است. خریداران می‌توانند حافظه داخلی لپ‌تاپ را از SSD با ظرفیت ۵۱۲ تا ۲ ترابایت انتخاب کنند. ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با باس ۲۱۱۳ نیز به صورت پیش‌فرض برروی Razer Blade Pro قرار دارد.

صفحه نمایش لپ‌تاپ جدید ریزر، یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با پنل IGZO با رزولوشن 4K است که رزولوشنی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارد و از فناوری G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند و لمسی است. خروجی HDMI، سه پورت USB 3، درگاه کارت حافظه SD و پورت USB Type C که می‌تواند به عنوان یک پورت تاندربولت نیز عمل کند در این لپ‌تاپ وجود دارند. این لپ‌تاپ فاقد درایو نوری است. 

ریزر در این لپ‌تاپ از یک کیبورد مکانیکی استفاده کرده است. مین لیانگ تن، مدیر عامل ریزر درباره کیبورد این لپ‌تاپ گفته است:

توسعه این کیبورد، دقیقا به اندازه ساخت یک لپ‌تاپ برای ما هزینه دربر داشت. ما باید یک خط تولید جدید برای آن راه‌اندازی می‌کردیم و با اینکه این اولین کیبورد مکانیکی به کار رفته در یک لپ‌تاپ نیست، اما با جرات می‌توانم بگویم که بهترین آنها است.

یک ترک پد نیز در کنار این کیبورد تعبیه شده است. نکته جالب درباره Razer Blade Pro، وزن و قطر آن است. با این سخت‌افزار قدرتمند، ریزر بلید پرو، تنها ۲۲.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن معادل ۳.۵۴ کیلوگرم است. این لپ‌تاپ، باریک‌ترین لپ‌تاپی است که دارای یک نسخه دسکتاپی از کارت گرافیک GTX 1080 است. 

ریزر بلید پرو، از ماه آبان با قیمت پایه ۳۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. در انتها نیز شما را به تماشای ویدیو تبلیغاتی این لپ‌تاپ دعوت می‌کنیم:

|


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده