نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۱

با اعلام خبر معرفی نینتندو NX، سهام نینتندو افزایش یافت

به دنبال خبر رونمایی رسمی کنسول جدید نینتندو که تا دقایقی دیگر معرفی خواهد شد،‌ سهام این شرکت با افزایش روبه‌رو شد. 

اگرچه هنوز چند دقیقه تا معرفی رسمی کنسول جدید نینتندو که با اسم رمز NX شناخته می‌شود، سهام این شرکت ژاپنی با ۴.۶ درصد رشد مواجه شد.

به گزارش بلومبرگ، این افزایش ارزش سهام باعث شد تا یک میلیارد دلار به ارزش این کمپانی اضافه شود. 

ماه جولای سال جاری، سهام نینتندو به لطف موفقیت چشمگیر بازی Pokemon Go با افزایش ۸۶ درصدی مواجه شد؛ بازی که توسط استودیو نیانتیک و کمپانی پوکمون توسعه داده شده است. این میزان افزایش سهام، ارزش سهام این کمپانی را ۱۷ میلیارد دلار بیشتر کرد. 

نینتندو NX

اگرچه این افزایش ارزش سهام دیری نپایید و با کاهش محبوبیت Pokemon Go، ارزش سهام این شرکت ۱۸ درصد کمتر شد. کاهش ارزش سهامی که از سال ۱۹۹۰ بی‌سابقه بود. 

نینتندو پیش از این اعلام کرده بود که ساعت ۱۷:۳۰ امروز تریلری از معرفی رسمی کنسول جدید خود را منتشر خواهد کرد. اگرچه هنوز جزییاتی از این تریلر در دسترس نیست اما بنا بر صحبت‌های مسئولین نینتندو، این تریلر ۳ دقیقه خواهد بود. 

پیش از این شایعه شده بود که نینتندو یک کنسول دستی/خانگی خواهد بود و از کارتریج برای اجرای بازی‌های استفاده خواهد کرد. البته وب‌سایت نینتندو به مناسبت این معرفی به روز شد و در تصویری که این سایت برای معرفی نینتندو NX قرار داده، محصول جدید خود را یک کنسول خانگی خطاب کرده است. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده