نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

ترافیک بازی Pokemon Go در زمان عرضه پنجاه برابر بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود

اخیرا مشخص شده که ترافیک بازی Pokemon GO در زمان عرضه ۵۰ برابر بیش‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

طبق پست منتشر شده در وبلاگ گوگل، که در آن پیرامون زیرساخت‌های سرویس‌های ابری گوگل در تامین نیاز بازی‌های محبوب موبایلی بحث می‌شد، عنوان شد که در زمان عرضه بازی Pokemon Go ترافیک این بازی پنجاه برابر از آنچه که نیانتیک توسعه‌دهنده بازی انتظار داشت و همچنین ده برابر از بدترین سناریوهایی تخمینی این استودیو، بیشتر بود.

طبق اظهارات لوک استون، مدیر تیم مهندسی و اعتبارسنجی مشتریان سرویس‌های ابری گوگل، زمانی که بازی Pokemon Go عرضه شد مشکلات ارتباطی گسترده‌ای وجود داشت، چرا که بازی Pokemon Go در پذیرش تعداد کاربران فعال، به طور غیرمنتظره‌ای از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفته بود.

او گفت:

در دوران شغلی‌ام به عنوان یک مهندس، در انتشار محصولات متعددی شرکت داشتم که هر کدام دارای میلیون‌ها کاربر آنلاین بودند. افزایش میزان کاربران یک محصول معمولا در طی چند ماه و به تدریج روی می‌دهد و ویژگی‌های جدید یا تغییرات ساختاری برای دوره‌های طولانی از زمان برنامه‌ریزی می‌شود. من تا کنون هرگز در پروژه‌ای شبیه به تجربه‌ای که نیانتیک با عرضه بازی Pokemon Go، برای سرویس ابری گوگل رقم زد،‌ حضور نداشتم.

لوک استون همچنین گرافی را منتشر کرد که نشان می‌دهد چه اختلاف زیادی بین ترافیک در نظر گرفته شده برای بازی زمان عرضه، بدترین سناریوی تخمینی استودیو سازنده بازی و ترافیک واقعی بازی در زمان عرضه وجود دارد.

google-cloud-graph-pokemon-go

ترافیک بازی در طی همان پانزده دقیقه ابتدایی عرضه رسمی آن در استرالیا و نیوزیلند، دو منطقه اولیه، که بازی در آن‌ها عرضه شد، از میزان انتظارات نیانتیک فراتر رفت.

استون ادامه داد:

این اولین نشانه برای محصول جدید نیانتیک و تیم مهندسی بود که به آن‌ها نشان می‌داد که با محصول ویژه‌ای سروکار دارند. در حالی که قرار بود روز بعد این بازی برای ایالات متحده به طور رسمی عرضه شود، نیانتیک با پیش‌بینی تکرار همین اوضاع برای عرضه رسمی این بازی در ایالات متحده، برای تقویت بیشتر سرورها با Google CRE تماس گرفت. در حالی که بازی Pokemon Go تمام برآوردهای قبلی از میزان ترافیک بازیکنان را می‌شکست، نیانتیک و سرویس ابری گوگل، شامل بخش‌های CRE ،SRE، بخش توسعه، تولید، پشتیبانی و تیم اجرایی، آماده سیل عظیمی از مشتاقان پوکمون شدند.

زمانی که مشکلات اجتناب‌ناپذیر بازی شروع به تاثیرگذاری روی کیفیت بازی کرد، گوگل و نیانتیک در خط مقدم مبارزه، با هر مشکلی جدیدی که  از راه می‌رسید، دست و پنجه نرم می‌کردند. به دنبال انتشار بازی در آمریکا و پیش از عرضه آن در ژاپن، گوگل پلتفرم ابری خود را ارتقا داد و هزاران ایستگاه اضافی به شبکه عظیم سرورهای خود افزود، که این یعنی سرورها می‌توانستند به بازیکنان بیشتری به طور همزمان سرویس‌دهی کنند.

در ادامه توسعه این بازی، نیانتیک اعلام کرده است که به زودی ویژگی‌ها و تغییرات جذاب دیگری به بازی Pokemon Go اضافه می‌شوند.

به نظر شما به چه دلیلی نیانتیک و گوگل نتوانستند میزان ترافیک بازی Pokemon Go را پیش‌بینی کنند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده